למה עשיו לא השאיר את בגדי נמרד אצל נשותיו

במבי

משתמש ותיק
במבי אמר:
היום החברותא שלי אמר לי שיונתן בן עוזיאל כותב שאליעזר היה בנו של נמרוד (בראשית יד-יד) אמרתי לו שמאידך הוא גם כותב שהגר הייתה בתו של פרעה נכדתו של נמרוד (בראשית טז-ה) וא"כ יוצא לפי שיטתו שאליעזר היה אח פרעה ודוד הגר ! ואולי בכלל אברהם קיבל אותו לעבד ביחד עם הגר.
כמו"כ הוסיף לי חברותתי שיוצא שאליעזר נלחם עם אביו שהרי אמרפל הוא נמרוד ! 

(ואמרתי לו שאולי עשיו לא רצה להחביא את בגדי נמרוד אצלו בבית, שהרי היה נשוי לבתו של ישמעאל נכד הגר וא"כ תשאל אותו איך השיג את בגדי זקנה ויצטרך לומד שהרגו ולכן הסתירם אצל אמו)

 
 

פלוני

משתמש ותיק
בפרקי דר' אליעזר כ' שהוא היה עבד נמרוד ונתנו נמרוד לאברהם במתנה לאחר שניצל מכבשן האש
ולגופם של דברים זה יכול להיות פשט הגיוני רק אם נלחם עם אביו לכאו' כך עשיו לא אמור להסתיר
שאף הוא נלחם בו והרגו.
 

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
מדרש אגדה (בובר) בראשית פרשת תולדות פרק כז סימן טו
אשר אתה בבית. וכי לא היו לו נשים שיפקיד אצלם,
אלא נתן אותם בבית אביו, כדי לשמש בהן את אביו:
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
במבי אמר:
היום החברותא שלי אמר לי שיונתן בן עוזיאל כותב שאליעזר היה בנו של נמרוד (בראשית יד-יד) אמרתי לו שמאידך הוא גם כותב שהגר הייתה בתו של פרעה נכדתו של נמרוד (בראשית טז-ה) וא"כ יוצא לפי שיטתו שאליעזר היה אח פרעה ודוד הגר ! ואולי בכלל אברהם קיבל אותו לעבד ביחד עם הגר.
כמו"כ הוסיף לי חברותתי שיוצא שאליעזר נלחם עם אביו שהרי אמרפל הוא נמרוד ! 

(ואמרתי לו שאולי עשיו לא רצה להחביא את בגדי נמרוד אצלו בבית, שהרי היה נשוי לבתו של ישמעאל נכד הגר וא"כ תשאל אותו איך השיג את בגדי זקנה ויצטרך לומד שהרגו ולכן הסתירם אצל אמו)

בשעת הברכות, עשו עוד לא נשא בת ישמעאל.
ולעצם הקושיא מפורש ברש"י: אשר אתה בבית - והלא כמה נשים היו לו והוא מפקיד אצל אמו, אלא שהיה בקי במעשיהן וחושדן.
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אחד התלמידים אמר:
במבי אמר:
היום החברותא שלי אמר לי שיונתן בן עוזיאל כותב שאליעזר היה בנו של נמרוד (בראשית יד-יד) אמרתי לו שמאידך הוא גם כותב שהגר הייתה בתו של פרעה נכדתו של נמרוד (בראשית טז-ה) וא"כ יוצא לפי שיטתו שאליעזר היה אח פרעה ודוד הגר ! ואולי בכלל אברהם קיבל אותו לעבד ביחד עם הגר.
כמו"כ הוסיף לי חברותתי שיוצא שאליעזר נלחם עם אביו שהרי אמרפל הוא נמרוד ! 

(ואמרתי לו שאולי עשיו לא רצה להחביא את בגדי נמרוד אצלו בבית, שהרי היה נשוי לבתו של ישמעאל נכד הגר וא"כ תשאל אותו איך השיג את בגדי זקנה ויצטרך לומד שהרגו ולכן הסתירם אצל אמו)

בשעת הברכות, עשו עוד לא נשא בת ישמעאל.
ולעצם הקושיא מפורש ברש"י: אשר אתה בבית - והלא כמה נשים היו לו והוא מפקיד אצל אמו, אלא שהיה בקי במעשיהן וחושדן.


אחות נביות. מִמַּשְׁמָע שֶׁנֶּאֱמַר בַּת יִשְׁמָעֵאל אֵינִי יוֹדֵעַ שֶׁהִיא אֲחוֹת נְבָיוֹת? אֶלָּא לָמַדְנוּ שֶׁמֵּת יִשְׁמָעֵאל מִשֶּׁיְּעָדָהּ לְעֵשָׂו קֹדֶם נִשּׂוּאֶיהָ וְהִשִּׂיאָהּ נְבָיוֹת אָחִיהָ, וְלָמַדְנוּ שֶׁהָיָה יַעֲקֹב בְּאוֹתוֹ הַפֶּרֶק בֶּן ס"ג שָׁנִים וכו' (רש"י בראשית כו-לד)

ובמדרש איתא -  חִזְקִיָּה אָמַר בֶּן שִׁשִּׁים וְשָׁלשׁ שָׁנִים הָיָה אָבִינוּ יַעֲקֹב בְּעֵת שֶׁנָּטַל אֶת הַבְּרָכוֹת (ב"ר סח-ה)

וא"כ באותה שנה שהתברך יעקב אז נשא עשיו את בת ישמעאל וסביר מאד שהיה אף קודם הברכות והדבר רק מקצין את מה שכתבתי שאם ישים בביתו את בגדי נמרוד אז כלת עשיו מצאצאי נמרוד תגלה שבעלה הטרי רצח את הסבא רבה שלה.


 
 

הכהן

משתמש ותיק
במבי אמר:
וא"כ באותה שנה שהתברך יעקב אז נשא עשיו את בת ישמעאל וסביר מאד שהיה אף קודם הברכות והדבר רק מקצין את מה שכתבתי שכלת עשיו מצאצאי נמרוד תגלה שבעלה הטרי רצח את הסבא רבה שלה.
וירא עשו כי ברך יצחק את יעקב ושלח אתו פדנה ארם לקחת לו משם אשה בברכו אתו ויצו עליו לאמר לא תקח אשה מבנות כנען: וישמע יעקב אל אביו ואל אמו וילך פדנה ארם: וירא עשו כי רעות בנות כנען בעיני יצחק אביו: וילך עשו אל ישמעאל ויקח את מחלת בת ישמעאל בן אברהם אחות נביות על נשיו לו לאשה:
 
חלק עליון תַחתִית