תלמוד בבלי ברכות כ"ו ע"בעלה מבבל אמר:חז"ל אמרו תיקן תפילת מנחה
יצחק תקן תפלת מנחה שנאמר ויצא יצחק לשוח בשדה לפנות ערב ואין שיחה אלא תפלה שנאמר תפלה לעני כי יעטף ולפני ה' ישפך שיחו
בעל הטורים בראשית פרשת חיי שרה פרק כד פסוק סג
(סג) לשוח בשדה. היינו תפלה שיצחק תיקן תפלת המנחה (ברכות כו ב) ואז נזדמנה לו רבקה. והיינו דכתיב (תהלים לב ו) על זאת יתפלל כל חסיד אליך לעת מצוא, דהיינו אשה דכתיב (משלי יח כב) מצא אשה מצא טוב (ברכות ח א):
הצעיר שבחבורה אמר:תלמוד בבלי ברכות כ"ו ע"בעלה מבבל אמר:חז"ל אמרו תיקן תפילת מנחה
יצחק תקן תפלת מנחה שנאמר ויצא יצחק לשוח בשדה לפנות ערב ואין שיחה אלא תפלה שנאמר תפלה לעני כי יעטף ולפני ה' ישפך שיחו
איני יודע עדיין איזו תפילה התפלל אברהם אבינו, אבל בפשוטו כוונתו להוסיף תפילה נוספת בכל יום, והיינו 2 תפילות ביום אחד בשחרית ואחד לפנות ערב.שראלטשיק אמר:כמובן
השאלה היתה מה היתה תפלתו?
הוא התפלל שמו"ע?
כמו אותו תפלה שהתפלל אברהם כשתיקון שחרית?
לשוח בשדה לפנות ערב. להתפלל לפני בוראו שהיה מוראו תמיד על פניו שלא ינסהו, לפיכך הוסיף על מעשה אביו, שאביו היה מתפלל בבקר לבד, וזה הוסיף וקבע תפלת המנחה, כדדרשינן, ועיקר מלת שיח אינה אלא תפלה, שנאמר אשפוך לפניו שיחי (תהלים קמב ג), וכתיב תפלה לעני כי יעטוף ולפני ה' ישפוך שיחו (שם קב א):
כלי יקר בראשית פרשת חיי שרה פרק כד פסוק סג
אבל בתפילת מנחה מצינו שיצחק נענה מיד, כי מסתמא התפלל יצחק על הזיווג בעוד היות אליעזר בדרך, כי על זאת יתפלל כל חסיד לעת מצוא זו אשה (שם ח א) ולכך הלך להתפלל תפילה זו בשדה.
הצעיר שבחבורה אמר:איני יודע עדיין איזו תפילה התפלל אברהם אבינו, אבל בפשוטו כוונתו להוסיף תפילה נוספת בכל יום, והיינו 2 תפילות ביום אחד בשחרית ואחד לפנות ערב.שראלטשיק אמר:כמובן
השאלה היתה מה היתה תפלתו?
הוא התפלל שמו"ע?
כמו אותו תפלה שהתפלל אברהם כשתיקון שחרית?
ועיין
שכל טוב (בובר) בראשית פרשת חיי שרה פרק כד סימן סג
לשוח בשדה לפנות ערב. להתפלל לפני בוראו שהיה מוראו תמיד על פניו שלא ינסהו, לפיכך הוסיף על מעשה אביו, שאביו היה מתפלל בבקר לבד, וזה הוסיף וקבע תפלת המנחה, כדדרשינן, ועיקר מלת שיח אינה אלא תפלה, שנאמר אשפוך לפניו שיחי (תהלים קמב ג), וכתיב תפלה לעני כי יעטוף ולפני ה' ישפוך שיחו (שם קב א):
לכאו' כוונתך הרשב"םשראלטשיק אמר:והרשב"א פירש שהלך ליטע אילנות,
אכן!עלה מבבל אמר:לכאו' כוונתך הרשב"םשראלטשיק אמר:והרשב"א פירש שהלך ליטע אילנות,
רשב"ם בראשית פרשת חיי שרה פרק כד פסוק סב
וילך יצחק לשוח בשדה - כדכת' וכל שיח השדה. כלומר לטעת אילנות ולראות עניני פועליו.
אבן עזרא בראשית פרשת חיי שרה פרק כד פסוק סג
לשוח ללכת בין השיחים.
רד"ק בראשית פרשת חיי שרה פרק כד פסוק סג
והוא יצא לשוח בשדה - כלומר לטייל בין השיחים
רבינו בחיי בראשית פרשת חיי שרה פרק כד פסוק סג
(סג) לשוח בשדה. להלך בין השיחים, כלומר להשתעשע ולטייל בין האילנות לרוח היום, זהו לשון הפשט.
רמב"ן בראשית פרשת חיי שרה פרק כד פסוק סב
והנה יצחק בא מן הבאר ההיא אל עיר אחרת אשר היתה בדרך עירו, ויצא לפנות ערב לשוח בשדה עם רעיו ואוהביו אשר שם, ומצא את העבד ורבקה, והלכו כלם יחדו אל עירו, ויביאה האהלה שרה אמו:
שראלטשיק אמר:ויצא יצחק לשיח בשדה תפלה ועבודה.pdf
לדעתי התפלה שהתפלל יצחק הוא כמבואר במאמר המצורף