ברכת לבן לכל כלה היתכן??

פלוני

משתמש ותיק
מובא בקיצוש"ע וכן בשאר ספרים שנהגו לברך הכלה (יש מח' מי האם נכבדי הקהילה או החתן) בנוסח שאמר לבן לרבקה אחותינו את היי לאלפי רבבה
ונשאלת השאלה מה מיוחד בנוסח זה שהוא מהוה סמל וראש לברכה, ובפרט שמקורו הוא מלבן הרשע? וכנראה שהביאור הוא שלבן בירך את רבקה שתהיה לאלפי רבבה שזה בעצם נוגד את שיטתו וגורם שיתרבה ויפרוץ האג'נדה בדיוק מהצד השני ועוד הוסיף שזרעך יגבור על שונאיו וכו' וזהו תוכן היחודיות בברכה זו ומוסר השכל לכ"א שיברך את חברו למרות שכביכול זה מגיע על חשבונו,אלא שקמה וגם ניצבה הק' האיך יתכן שלבן בירך את רבקה בברכה כזו מיוחדת? בזה י"ל כמו שכ' אצל בלעם שאמר לקב"ה שאם לא אקללם לפחות אברכם ,ומקשים וכי נטרפה דעתו עליו שכמין רגע נתהפך? וכמדומני שהחנוכת התורה שם במקום תירץ שהתכון לקלל אלא שע"י שיברך את עמ"י בברכות והקב"ה לא ירצה שיאמרו הבריות שברכת רשע תתקיים לא יקיימה וממילא זוהי קללה בעצמה וא"כ ה"ה לבן שדוקא בירך בברכה שהכי טובה לרבקה ולכלל ישראל כדי שזה באמת לא יתקיים, אבל אליבא דאמת ברכה כזו היא הסמל והדוגמא לברכה שיהודי צריך לברך את חברו או כלתו.
 
חלק עליון תַחתִית