שאלה מעניינת:
אברהם אבינו שחט שלוש פרות כדי להאכיל אותם שלוש לשונות בחרדל (בבא מציעא פו:).
תמיד היה קשה לי: הרי אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה. בתורה יש דין של מתנות כהונה - זרוע לחיים וקיבה. דהיינו, כל בהמת חולין שאדם שוחט, צריך הוא לתת לכהן את הזרוע, הלחיים והקיבה. בגמרא בחולין מבואר ש'לחיים' כוללים את הלשון.
אם כן קשה: איך נתן למלאכים את הלשון, הרי צריך לתת אותם לכהן?
ולסיום, נקודה מעניינת ביותר: בגמרא בחולין (קלב,ב) מבואר שמצוה מן המובחר לאכול את המתנות כהונה - והלשון בכללם - בחרדל.
"אמר רב חסדא מתנות כהונה אין נאכלות אלא צלי ואין נאכלות אלא בחרדל"
האם יש קשר בין מה שאברהם אבינו האכיל את המלאכים שלשה לשונות 'בחרדל', לבין הדין ש'מתנות כהונה אינם נאכלים אלא בחרדל'?
אברהם אבינו שחט שלוש פרות כדי להאכיל אותם שלוש לשונות בחרדל (בבא מציעא פו:).
תמיד היה קשה לי: הרי אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה. בתורה יש דין של מתנות כהונה - זרוע לחיים וקיבה. דהיינו, כל בהמת חולין שאדם שוחט, צריך הוא לתת לכהן את הזרוע, הלחיים והקיבה. בגמרא בחולין מבואר ש'לחיים' כוללים את הלשון.
אם כן קשה: איך נתן למלאכים את הלשון, הרי צריך לתת אותם לכהן?
ולסיום, נקודה מעניינת ביותר: בגמרא בחולין (קלב,ב) מבואר שמצוה מן המובחר לאכול את המתנות כהונה - והלשון בכללם - בחרדל.
"אמר רב חסדא מתנות כהונה אין נאכלות אלא צלי ואין נאכלות אלא בחרדל"
האם יש קשר בין מה שאברהם אבינו האכיל את המלאכים שלשה לשונות 'בחרדל', לבין הדין ש'מתנות כהונה אינם נאכלים אלא בחרדל'?