הובא כאן מעשה בבנות לוט שנענש אדם על ידן, משום שדיבר בגנותן. ואמרו לו שמה שפרסמה הבכירה, בשם מואב, הוא כדי שלא יטעו לחשוב שישנו ילוד אישה שלא בא מזרע אנשים. ולמרות שגם לרוב המפרשים אין לזה בסיס הגיוני, להבנתי, ראיתי היום את פירוש הספורנו, ולפי פירושו ז"ל אין למעשה שורש וענף בכלל, שכתב,
"אבינו זקן" ולא יתאמץ. להרחיק נדוד אל ארץ אחרת:
" ואיש אין בארץ לבא עלינו" אין איש בזה הגליל ראוי לבא עלינו כדרך כל הארץ שהמנהג הוא שלא תנשא האשה אלא להגון לה:
כלומר, שלא כמו רוב המפרשים, שחשבו שנחרב העולם כולו (ואז מי יטעה לחשוב שהבנים נולדו מרוח הקודש?), הן ידעו שלא נחרב כל העולם, וממילא, אין לחשוש שמא יטעו בבניהם שלא מאב בשר ודם נהרו.
"אבינו זקן" ולא יתאמץ. להרחיק נדוד אל ארץ אחרת:
" ואיש אין בארץ לבא עלינו" אין איש בזה הגליל ראוי לבא עלינו כדרך כל הארץ שהמנהג הוא שלא תנשא האשה אלא להגון לה:
כלומר, שלא כמו רוב המפרשים, שחשבו שנחרב העולם כולו (ואז מי יטעה לחשוב שהבנים נולדו מרוח הקודש?), הן ידעו שלא נחרב כל העולם, וממילא, אין לחשוש שמא יטעו בבניהם שלא מאב בשר ודם נהרו.