יוני הר אמר:הדברים אינם ברורים לי עד הסוף, אך עכ"פ לפי דבריו יוצא שרק חסד של לימוד האמונה הוא קשור לאמונה ולא סתם חסד, וזה דחוק דבפשטות הפסוקים עשה חסד בלי קשר ללימוד הבריות אמונה.
שלימות מידת החסד עניינה ביטול היש והאנוכיות של האדם.יוני הר אמר:אברהם מידתו היא מידת החסד וכן כתוב שמידתו אמונה האם יש קשר ביניהם?
יוני הר אמר:אברהם מידתו היא מידת החסד וכן כתוב שמידתו אמונה האם יש קשר ביניהם?
אברהם משה אמר:שלימות מידת החסד עניינה ביטול היש והאנוכיות של האדם.
שלימות האמונה ובהירותה באה לידי ביטוי בשעת ניסיון ומשבר, ועניינה אף היא ביטול היש והאנוכיות של האדם.
שמחה מנתניה אמר:החסד מגיע מתנועת נפש של ראייה טובה על העולם
והיא בעצם אמון בעולם, דהיינו אומן באלקים המתחבא מאחורי העולם ומפעילו בטוב
שרצון הטוב להיטיב
קשה להסביר למה 2=1+1...יוני הר אמר:שמחה מנתניה אמר:החסד מגיע מתנועת נפש של ראייה טובה על העולם
והיא בעצם אמון בעולם, דהיינו אומן באלקים המתחבא מאחורי העולם ומפעילו בטוב
שרצון הטוב להיטיב
כתבת חמש חלקים שלא קשורים אחד לשני
אכן כן.יוני הר אמר:אברהם מידתו היא מידת החסד וכן כתוב שמידתו אמונה האם יש קשר ביניהם?
?יוני הר אמר:אברהם משה אמר:שלימות מידת החסד עניינה ביטול היש והאנוכיות של האדם.
שלימות האמונה ובהירותה באה לידי ביטוי בשעת ניסיון ומשבר, ועניינה אף היא ביטול היש והאנוכיות של האדם.
לכאורה גם להתקמצן זה נגד האנוכיות כי נפש האדם רוצה לתת
שמחה מנתניה אמר:החסד מגיע מתנועת נפש של ראייה טובה על העולם
והיא בעצם אמון בעולם, דהיינו אומן באלקים המתחבא מאחורי העולם ומפעילו בטוב
שרצון הטוב להיטיב
כתבת חמש חלקים שלא קשורים אחד לשני
קשה להסביר למה 2=1+1...
מוחל וסולח אמר:אכן כן.
ואולי אציע את שלי.
ויתכן שכיוונו/רמזו כבר בדרך הזו.
אמונה מובילה את האדם להיות מהות של חסד.
(כיון שכל בריאת העולם, בחסד, לצורך חסד. יעויין רמח"ל בדרך השם).
מי שמתחבר באמונה אמיתית, מבין גם את מהות בריאת העולם. ומתאווה להדמות לבוראו.
יש לי איזשהו קושי בהבנת האי ענינא.מ.ה. אמר:מידת החסד של הקב"ה היינה כח ההשפעה על הזולת,
וא"כ, אברהם שגילה מידה זו, עמד מול הקב"ה כמקבל, כמי שקיומו אינו לכשעצמו אלא כמושפע מלמעלה,
וזוהי בדיוק האמונה, שהאדם מבסס את קיומו על הדברים הקודמים לו והעליונים ממנו, ולא כמתחיל את המציאות ממנו, ומכיר רק במה שיש לו קיום בשכלו
(אמונה זה גם מלשון להיות אמון על מישהו או משהו, כמו אומנת שהתינוק גדל על בִרכיה)
הרצון להדמות לבורא, מהי אם לא תוקף האמונה?יוני הר אמר:מוחל וסולח אמר:אכן כן.
ואולי אציע את שלי.
ויתכן שכיוונו/רמזו כבר בדרך הזו.
אמונה מובילה את האדם להיות מהות של חסד.
(כיון שכל בריאת העולם, בחסד, לצורך חסד. יעויין רמח"ל בדרך השם).
מי שמתחבר באמונה אמיתית, מבין גם את מהות בריאת העולם. ומתאווה להדמות לבוראו.
כעי"ז כתב הגר"מ שפירא זצ"ל אך אני מחפש תוספת על זה דעדיין אין ההדמות לבורא מוכיחה על אמונה כ"כ
ישנם הסתכלויות שונות על העולםיוני הר אמר:שמחה מנתניה אמר:החסד מגיע מתנועת נפש של ראייה טובה על העולם
והיא בעצם אמון בעולם, דהיינו אומן באלקים המתחבא מאחורי העולם ומפעילו בטוב
שרצון הטוב להיטיב
כתבת חמש חלקים שלא קשורים אחד לשני
קשה להסביר למה 2=1+1...
הדברים ברורים! אין קשר בין חסד להסתכל טוב על העולם ולאימון בעולם! ומדוע אימון בעולם הוא אימון בורא עולם? ומה זה קשור שאימון בבורא העולם קשור לטוב להיטיב שלי?
מה שהרב כתב זה 1+1=מזוודה. סליחה על התקיפות אבל לא הבנתי דבריך כלל
שני הדברים אחד הם, והרי זה כשני צדדי המטבע.יושב בשבת תחכמוני אמר:יש לי איזשהו קושי בהבנת האי ענינא.מ.ה. אמר:מידת החסד של הקב"ה היינה כח ההשפעה על הזולת,
וא"כ, אברהם שגילה מידה זו, עמד מול הקב"ה כמקבל, כמי שקיומו אינו לכשעצמו אלא כמושפע מלמעלה,
וזוהי בדיוק האמונה, שהאדם מבסס את קיומו על הדברים הקודמים לו והעליונים ממנו, ולא כמתחיל את המציאות ממנו, ומכיר רק במה שיש לו קיום בשכלו
(אמונה זה גם מלשון להיות אמון על מישהו או משהו, כמו אומנת שהתינוק גדל על בִרכיה)
כשמדברים על אברהם שענינו מידת החסד, הפירוש בודאי כמו שכותב מר שהוא מגלה את מידת החסד של הקב"ה, והוא המושפע מהחסד, וכן יצחק שענינו מידת הגבורה היינו שמבטא את גבורת הקב"ה עליו, וכן הלאה, ומאידך מוצאים בכמה מקומות שאברהם שענינו מידת החסד היינו שהוא עצמו גומל החסד, בת נדיב שנדבו לבו להכיר את בוראו, וחסדו עם כל באי עולם, ועוד.
איך מתיישבים הדברים?
מבקש השם אמר:החסד זה היינו הך, מציאות השפע שמעבר לגבולות הצורך וההכרח, שליטת הרצון על החוקים, הגברת הרחמים על הדין, והצפת השפע על פני הכלים
רק שאמונה זה הדבר בכלליותו, בעולם של תפיסות דעות וחוויות, וחסד זה מערכת יחסים בין אישית בפועל
יוני הר אמר:מבקש השם אמר:החסד זה היינו הך, מציאות השפע שמעבר לגבולות הצורך וההכרח, שליטת הרצון על החוקים, הגברת הרחמים על הדין, והצפת השפע על פני הכלים
רק שאמונה זה הדבר בכלליותו, בעולם של תפיסות דעות וחוויות, וחסד זה מערכת יחסים בין אישית בפועל
דבריך יפים ובנויים אך הקטע האחרון שכתבת שהבאתי כאן אינו מובן כי לפי דלעשות פעולת חסד אינו קשור בלהאמין שיש מציאות חסד עליונה כלפי העולם, וכמו המאמין בתפילה שאין זה הופך אותו לתפילה אלא להתפלל אל הדבר שבו מאמין אך חסד אינו הופך את הפעולה כלפי הדבר שבו מאמין. אולי כתבתי לא כ"כ ברור אך דקדק בדברים.