בפרשת לך לך התורה מספרת שמלכי צדק מלך שלם הוציא לאברהם לחם ויין בשובו מן המלחמה,
רש"י מביא מדרש אגדה שהיה זה שם בן נח,
אולם התורה עצמה לא פירשה לנו שמדובר בשם.
ולכאורה נראה שזה בכוונה תחילה,
כי גם כשרבקה הלכה לדרוש את ה' אומרים חז"ל שהכוונה לעבר, אבל התורה שוב הסתירה את זה,
וכן אותם 14 שנה הנלמדים מן החשבון, שאמרו חז"ל שבהם ישב יעקב בבית המדרש של שם ועבר לא הוזכרו כלל בתורה,
כך שההרגשה היא שבכוונה תחילה התורה לא רוצה לפרט את פועליהם של שם ועבר, ובפרט את מה שהם נתנו לאבות הקדושים.
מה דעת חכמי הפורום בנושא?
אחדד את השאלה בכיוון שונה מעט,
מדוע אברהם אבינו נחשב לאבי האומה היהודית?
הרי לכאורה היהדות מתחילה כבר משם ועבר, שהרי היו ת"ח בעלי רוח הקודש, ואף יעקב אבינו למד אצלם תורה.
רש"י מביא מדרש אגדה שהיה זה שם בן נח,
אולם התורה עצמה לא פירשה לנו שמדובר בשם.
ולכאורה נראה שזה בכוונה תחילה,
כי גם כשרבקה הלכה לדרוש את ה' אומרים חז"ל שהכוונה לעבר, אבל התורה שוב הסתירה את זה,
וכן אותם 14 שנה הנלמדים מן החשבון, שאמרו חז"ל שבהם ישב יעקב בבית המדרש של שם ועבר לא הוזכרו כלל בתורה,
כך שההרגשה היא שבכוונה תחילה התורה לא רוצה לפרט את פועליהם של שם ועבר, ובפרט את מה שהם נתנו לאבות הקדושים.
מה דעת חכמי הפורום בנושא?
אחדד את השאלה בכיוון שונה מעט,
מדוע אברהם אבינו נחשב לאבי האומה היהודית?
הרי לכאורה היהדות מתחילה כבר משם ועבר, שהרי היו ת"ח בעלי רוח הקודש, ואף יעקב אבינו למד אצלם תורה.