לדעת הסוברים שאמונה פירושו ללא הוכחות מחקירה האם אברהם אבינו "האמין" בבורא עולם.

קושטא

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
קושטא אמר:
הערשלה אמר:
לכתוב משפט מהסוג שכתבת זה או טעות או משהו אחר...
אין מצב שאדם יודע שעכשיו לילה ובאותו זמן הוא גם יודע שעכשיו יום.
אין מצב שאדם יודע שהוא בארץ ובאותו זמן הוא גם יודע שהוא בארה"ב.

אני מתכוין בעצם לאנשים שקרנים באמת
אלא ששקרנים קלאסיים זה לא פלא, פשוט אנשי שקר ותו לא,

החידוש הוא שיש אנשים שמשקרים לעצמם !!
ונראה לי שהיום קוראים לזה 'הדחקה' או 'מריחה'
לצערי מאוד קל להאשים אנשים בלי שם כשקרנים... ועוד באמת!!!

תגיד לי יתכן האם שאתה כזה או רק אחרים כאלו????

אני מכחיש שיש כאלו אנשים.
אין אף אדם שעושה זאת במודע, אולי הוא לא שם לב לכך.
לא האשמתי ולא התכוונתי לאף אחד 
כתבתי רק לגופו של ענין ואין לזה שום שייכות למ''ש לעיל

ואכן נראה לי שהאנשים האלו לא כ''כ מודעים אולי קצת




 
 

הערשלה

משתמש ותיק
קושטא אמר:
לא האשמתי ולא התכוונתי לאף אחד 
כתבתי רק לגופו של ענין ואין לזה שום שייכות למ''ש לעיל
כן, הבנתי שאתה מתכוון לאנשים בלי שם...
אבל אתה ממש מתכוון לאנשים מסוימים שנראה לך שהם חיים בשקר עצמי.
 

קושטא

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
קושטא אמר:
ואכן נראה לי שהאנשים האלו לא כ''כ מודעים אולי קצת
אז אולי זה גם אתה??? אלא שאתה פשוט לא ממש מודע לכך...
אה''נ, יכול להיות,

ואני מתפלל לה' ומנסה להשתדל בכל כוחי להיצמד אך ורק ואמת ולא למרוח ולהדחיק
ואם יש לך עוד עצות איך להשתפר בזה אשמח מאד אם תחכמני
 
 

קושטא

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
אבל אתה ממש מתכוון לאנשים מסוימים שנראה לך שהם חיים בשקר עצמי.
חזרה למעלה

יש כמה אנשים שאני מכיר ונראה לי שאכן חיים הם במצב כזה
ולא אני המצאתי את התופעה הזו ושמעתי' כבר מאחריני,
 

הערשלה

משתמש ותיק
קושטא אמר:
הערשלה אמר:
קושטא אמר:
ואכן נראה לי שהאנשים האלו לא כ''כ מודעים אולי קצת
אז אולי זה גם אתה??? אלא שאתה פשוט לא ממש מודע לכך...
אה''נ, יכול להיות,

ואני מתפלל לה' ומנסה להשתדל בכל כוחי להיצמד אך ורק ואמת ולא למרוח ולהדחיק
ואם יש לך עוד עצות איך להשתפר בזה אשמח מאד אם תחכמני
שורש ההבנה של מה שכתבתי עד עכשיו לגבי עניין זה טמון בהבנה שכל אחד מאיתנו פועל ע"פ ידיעת המציאות.
ידיעה זו מורכבת מחלק אמיתי ומחלק שרק נדמה כאמיתי, אלא שבגלל שהוא קשור ומחובר לחלק האמיתי הוא נראה גם כאמיתי.
תפקידנו בחיים לברר בכל עת את המציאות האמיתית המדויקת ולנהוג על פיה.

אתן דוגמא, אדם מרגיש קושי ללמוד.
הוא יכול לראות את המציאות כ'אני לא מסוגל ללמוד', ממילא יעזוב את הלימוד.
בהתבוננות עמוקה יותר הוא יראה שיש לו אכן קושי אמיתי שמקשה עליו ללמוד, אבל יש לו יכולת והוא כן מסוגל ללמוד עדיין באופן שונה.
כלומר מה שמרגיש חוסר מסוגלות הוא החלק שרק נראה כאמיתי.
 

הערשלה

משתמש ותיק
קושטא אמר:
הערשלה אמר:
אבל אתה ממש מתכוון לאנשים מסוימים שנראה לך שהם חיים בשקר עצמי.
חזרה למעלה

יש כמה אנשים שאני מכיר ונראה לי שאכן חיים הם במצב כזה
ולא אני המצאתי את התופעה הזו ושמעתי' כבר מאחריני,
ע"ז אמרתי שמאוד קל לומר על השני שהוא חי בשקר.
זה פשוט לא נכון!
 
 

קושטא

משתמש ותיק
זה שזה קל לא מפריע לאמיתתו
וצריך רק לדעת האם זה נכון או לא
אמת היא לא קשה
 

קושטא

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
תפקידנו בחיים לברר בכל עת את המציאות האמיתית המדויקת ולנהוג על פיה.

אתן דוגמא, אדם מרגיש קושי ללמוד.
הוא יכול לראות את המציאות כ'אני לא מסוגל ללמוד', ממילא יעזוב את הלימוד.
בהתבוננות עמוקה יותר הוא יראה שיש לו אכן קושי אמיתי שמקשה עליו ללמוד, אבל יש לו יכולת והוא כן מסוגל ללמוד עדיין באופן שונה.
כלומר מה שמרגיש חוסר מסוגלות הוא החלק שרק נראה כאמיתי.


אמת ויציב !
צריך להתרגל להתבונן ולהסיק את המסקנות האמיתיות!
 

הערשלה

משתמש ותיק
קושטא אמר:
זה שזה קל לא מפריע לאמיתתו
וצריך רק לדעת האם זה נכון או לא
אמת היא לא קשה
כוונתי שלהאשים זה דבר קל, כי אין צורך בהוכחת האמת.
כי כשצריך להוכיח את האמת ולא מצליחים, זה כבר ממש מסובך...

וע"ז אמרו "קשוט עצמך..."
 

הערשלה

משתמש ותיק
קושטא אמר:
הערשלה אמר:
תפקידנו בחיים לברר בכל עת את המציאות האמיתית המדויקת ולנהוג על פיה.

אתן דוגמא, אדם מרגיש קושי ללמוד.
הוא יכול לראות את המציאות כ'אני לא מסוגל ללמוד', ממילא יעזוב את הלימוד.
בהתבוננות עמוקה יותר הוא יראה שיש לו אכן קושי אמיתי שמקשה עליו ללמוד, אבל יש לו יכולת והוא כן מסוגל ללמוד עדיין באופן שונה.
כלומר מה שמרגיש חוסר מסוגלות הוא החלק שרק נראה כאמיתי.


אמת ויציב !
צריך להתרגל להתבונן ולהסיק את המסקנות האמיתיות!
וגם אחרי שהסקת מסקנות והם נראות לך ברורות ואמיתיות, המשך להתבונן, כיוון שהעולם כולו מלא בהטעיה מובנית ותפקידנו הנצחי לברר את האמת במציאות.
 

קושטא

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
ותפקידנו הנצחי לברר את האמת במציאות.

אני אוחז שכל המציאות שלפנינו היא עם המון המון שקר
ואת עיקר חיפוש האמת אנו צריכים למקד בדברי התורה שכולה אמת
את המציאות קשה הרבה יותר לנתח אבל עדיין שייך,
 

הערשלה

משתמש ותיק
קושטא אמר:
הערשלה אמר:
ותפקידנו הנצחי לברר את האמת במציאות.

אני אוחז שכל המציאות שלפנינו היא עם המון המון שקר
ואת עיקר חיפוש האמת אנו צריכים למקד בדברי התורה שכולה אמת
את המציאות קשה הרבה יותר לנתח אבל עדיין שייך,
מקודם נתתי דוגמא לדברי, אבל בעקבות דבריך אתן דוגמא חדשה.

אדם מרגיש קושי בבירור האמת שבמציאות שבה הוא חי. יש לפניו שתי אפשרות:
1. הוא יכול לומר: 'אין לי שום סיכוי לברר את האמת! ממילא אמשיך להתנהג כמו שהתנהגתי ללא שינוי, את הדחף הטבעי לחיפוש האמת אשקיע בלימוד התורה'.
2. הוא יכול לומר: 'אמנם אני מרגיש שאין לי סיכוי לברר את המציאות, אבל ברור לי שמה שאני מרגיש מורכב מחלק של קושי אמיתי ומחלק שנראה כקושי אמיתי, לכן לא אברח מהמשימה! אלא אחפש בכ"ז ואפילו במשהו קטן איפה אני טועה בהבנה של חוסר מסוגלות ואתבונן היטב בצורה בה אצליח להתקדם בעבודת ה' ולהתנהג בהתאם להבנה החדשה וכחלק מזה כמובן אשקיע בלימוד התורה'. 
 

קושטא

משתמש ותיק
קושטא אמר:
ונראה שגם כבודו מודה בי''ג עיקרים שהחיוב בהם הוא 'לדעת' אותם,
ולכן מובן שפיר דעת הגר''ח [וכפשטות שי' רמב''ם] שאפי' מי שאינו יודע אותם בשוגג ואונס- הרי הוא -כופר בעיקר,
כי חסר לו הידיעה הזו, שזה החיוב שידע, ולא משנה איך וממה יודע,
כי זה ההבדל [לכא'] בין העיקרים האלו לבין כל התורה כולה שחייבים להאמין באמיתותה,
אלא שאין חיוב 'לדעת' את כל התורה, ומספיק שיאמין לכל מה שכתוב בתורה ושקיבלנו ע''פ,
משא''כ העיקרים מי שאינו 'יודע' את כולם הרי הוא מהמינים וכפר בעיקר,


והחקירה לעיל הוא רק לגבי המצוה הראשונה של האמנת האלוקות ויחודו וכו' 

למעשה נראה שאינו בדיוק כך, אלא עי' במקו''א האריכות


https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=1589&start=60#p374449
 

קושטא

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
קושטא אמר:
לכא' נראה שלא,

ואם מר יודע שכן- יואיל נא לבאר מקורו או סברתו,

אז לדעתך מי שמאמין בתחיית המתים לא יקבל על זה שום שכר כי אין כזה מצוה??

אולי הוא יקבל שכר על מצות ''תמים תהיה עם ד' אלוקיך''...
כמו כל המאמינים בתורה בלי לדעת את הסיבה,
 
 

פריחת ההרים

משתמש ותיק
האמונה בכוח הבחירה, בה מאמינים רוב מוחלט של יושבי עולם, לא נשענת על הוכחה לוגית.
כך גם האמונה בטוב. כולם מאמינים שראוי וצריך ונכון לנהוג ב'טוב' זה לזה. למרות שהדבר לא הוכח לוגית.
כך גם האמונה בעצם העובדה שאנו קיימים ולא חלק מחלום וכד'. אי אפשר להוכיח זאת.

כוונתי, שיש תפיסות הנשענות על חוויה פנימית, רגשית, ואדם מנהל לפי תפיסות אלו את כל חייו בלי לבדוק לוגית האם זה נכון. אולי זה מה שצוטט כאן 'נשמת אדם תלמדנו'.
 
חלק עליון תַחתִית