יתכן ומסתבר
משתמש ותיק
בפסוק: שופך דם האדם באדם דמו ישפך כי בצלם אלקים עשה את האדם.
שמעתי מבארים שהשופך דמו של אדם פלוני, באדם - לצורך אדם אחר, דמו של האדם האחר שהרגו עבורו - ישפך.
כגון הרוצחים שהרגו את נבות לצורך אחאב, ודמו של אחאב נשפך על כך, כיון שהוא עמד מאחורי הרציחה.
אשמח לדעת האם יש מקור לפירוש זה?
כי לפי זה נראה לבאר ההמשך 'כי בצלם אלקים עשה את האדם' כלפי האדם השני הנזכר בפסוק, כלומר, זה שהרגו עבורו נעשה בצלם אלקים.
וכמו שאין הקב"ה חפץ שיקריבו לפניו קרבנות אדם, ככתוב 'אשר לא ציוויתי ולא דיברתי' וגו', כך אין להרוג עבור אדם אחר, אפילו מלך ישראל.
שמעתי מבארים שהשופך דמו של אדם פלוני, באדם - לצורך אדם אחר, דמו של האדם האחר שהרגו עבורו - ישפך.
כגון הרוצחים שהרגו את נבות לצורך אחאב, ודמו של אחאב נשפך על כך, כיון שהוא עמד מאחורי הרציחה.
אשמח לדעת האם יש מקור לפירוש זה?
כי לפי זה נראה לבאר ההמשך 'כי בצלם אלקים עשה את האדם' כלפי האדם השני הנזכר בפסוק, כלומר, זה שהרגו עבורו נעשה בצלם אלקים.
וכמו שאין הקב"ה חפץ שיקריבו לפניו קרבנות אדם, ככתוב 'אשר לא ציוויתי ולא דיברתי' וגו', כך אין להרוג עבור אדם אחר, אפילו מלך ישראל.