קדמא ואזלא אמר:https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=9&t=7318&p=95053&hilit=%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%94+%D7%9E%D7%A6%D7%90%D7%94+%D7%91%D7%95#p95027
עי"ש תגובת הרב @במבי.chaim אמר:קדמא ואזלא אמר:https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=9&t=7318&p=95053&hilit=%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%94+%D7%9E%D7%A6%D7%90%D7%94+%D7%91%D7%95#p95027
שם הנידון הוא מה הכוונה ושם ינוחו יגיעי כוח, ואילו אני שואל על יונה מצאה
ולא טעה."העם אשר נע כצאן תעה"
במבי אמר:מובא בספה"ק שהשכינה נקראת יונה ואולי זה מרומז בפסוק רַבַּת֮ שָֽׂבְעָה־לָּ֪הּ נַ֫פְשֵׁ֥נוּ הַלַּ֥עַג הַשַּׁאֲנַנִּ֑ים הַ֝בּ֗וּז לִגְאֵ֥יוֹנִֽים (קכג-ד) וכותב שם רש"י הבוז. שבזו את גיא היונים היא ירושלים:
(וכותב רש"י בוזאת הברכה כל היום. לְעוֹלָם, מִשֶּׁנִּבְחֲרָה יְרוּשָׁלַיִם לֹא שָׁרְתָה שְׁכִינָה בְּמָקוֹם אַחֵר)
ושכינתא בגלותא אך מסתמא בשבת היא מוצאת מנוח.
אמת שעל המחבר הנל ר יהודה הלוי - קרוב לומר כדבריך,פינחס רוזנצוויג אמר:למה להעמיס בדברי רבינו מהקבלה שלא ידוע שהיה בקי בה
והרי הפירוש הפשוט שאין כוונתו ליונה של נח, אלא לישראל שנמשלו ליונה ושמוצאים מנוח ביום השבת.
לא לכך נתכוון מחבר השיר.chaim אמר:מה המקור שהיונה מצאה מנוחה בשבת?
מחזור ויטרי סימן תמטNETANEL אמר:אמת שעל המחבר הנל ר יהודה הלוי - קרוב לומר כדבריך,פינחס רוזנצוויג אמר:למה להעמיס בדברי רבינו מהקבלה שלא ידוע שהיה בקי בה
והרי הפירוש הפשוט שאין כוונתו ליונה של נח, אלא לישראל שנמשלו ליונה ושמוצאים מנוח ביום השבת.
ובכ"ז למען אלה - שחיפשו מקור לכך שהמעשה בשבת היה ,נעניתי והבאתי.
באר דבריך ?יקיר אמר:והתקשיתי איך נח עבר על 1. הוצאה מרשות לרשות (אמנם לכאו' היה זה מקום פטור, ואכמ"ל). 2. מוקצה.
בן עזאי אמר:באר דבריך ?יקיר אמר:והתקשיתי איך נח עבר על 1. הוצאה מרשות לרשות (אמנם לכאו' היה זה מקום פטור, ואכמ"ל). 2. מוקצה.
לכאורה המים מחוץ לתיבה היו כרמלית, ועוד שלא הוציא היונה אלא יצאה מאליה, אמנם יש עקירה מדרבנן, ויש לומר דהתיבה עצמה היתה כרמלית כיון שהיתה יותר מבית סאתיים והו"ל קרפף ולא חשיב הוקף לדירה כיון שהתיבה היתה דירה כעל כרחו, וסבר כר"ש דכל גגות העיר רשות אחת.יקיר אמר:הוצאה מרשות לרשות
כי בעלי חיים הם מוקצה.שמעיה אמר:בן עזאי אמר:באר דבריך ?יקיר אמר:והתקשיתי איך נח עבר על 1. הוצאה מרשות לרשות (אמנם לכאו' היה זה מקום פטור, ואכמ"ל). 2. מוקצה.
למה יונה השייכת לו ונמצאת ברשותו היא מוקצה?
https://din.org.il/2015/07/21/%D7%9E%D7%95%D7%A7%D7%A6%D7%94-%D7%91%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%97%D7%9E%D7%93/שמעיה אמר:בן עזאי אמר:באר דבריך ?יקיר אמר:והתקשיתי איך נח עבר על 1. הוצאה מרשות לרשות (אמנם לכאו' היה זה מקום פטור, ואכמ"ל). 2. מוקצה.
למה יונה השייכת לו ונמצאת ברשותו היא מוקצה?
עי' שו"ע או"ח שח, לט-מ שפסק כןפינחס רוזנצוויג אמר:כי בעלי חיים הם מוקצה.שמעיה אמר:בן עזאי אמר:באר דבריך ?
למה יונה השייכת לו ונמצאת ברשותו היא מוקצה?