איפה היה האוכל בתיבה?

שלו'

משתמש ותיק
פותח הנושא
הדרך סלולה אמר:
בקומה העליונה...

מסברא או ממקור?
[כי שמעתי שמועה שהיה בקומה התחתונה, ואיני יודע מקורה].
 

שלו'

משתמש ותיק
פותח הנושא
שלו' אמר:
הדרך סלולה אמר:
בקומה העליונה...

מסברא או ממקור?
[כי שמעתי שמועה שהיה בקומה התחתונה, ואיני יודע מקורה].
שוב ציינוני לחזקוני שכתב [ו' ט"ז]: השלישים הם העליונים והם היו לאדם ולכל מאכל.
 
 
שלו' אמר:
שלו' אמר:
הדרך סלולה אמר:
בקומה העליונה...

מסברא או ממקור?
[כי שמעתי שמועה שהיה בקומה התחתונה, ואיני יודע מקורה].
שוב ציינוני לחזקוני שכתב [ו' ט"ז]: השלישים הם העליונים והם היו לאדם ולכל מאכל.
יש בזה הגיון
כמה מקום צריכים שמונה אנשים? בודאי לא שטח של 300*50 אמה
 
 

בית לה'

משתמש רגיל
מישהו יודע מי כותב על הנושא מה פעלו נח ושם בתיבה בכל עתותיהם
שלא נצרכו לזרוע ולחרוש לקצור ולבצור ואף בתה"מ נאסרו
וכל זמנם היה קודש לתורה ודבקות בבורא ובצדקה וחסד.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
גדולה שימושה יותר אמר:
יש בזה הגיון
כמה מקום צריכים שמונה אנשים? בודאי לא שטח של 300*50 אמה
אבל מצד שני האם יכולים הם לגור במחסן שמאוחסן בו אוכל לכל סוגי הבהמות והחיות והעופות שקיימים, וזאת שיספיק להם ל40 יום?

וןלמעשה מצד מידות הגודל אין להוכיח כלום שהרי כל אחד מבין שעל פי דרך הטבע לא יספיק שטח של 300*50 אמה לכה"פ 2 מכל סוגי הבהמות והחיות והעופות שקיימים - (ולחלק מהם 7 מכל מין)
וע"כ שהכל היה על פי נס שהתיבה הכיל כל זה, א"כ אין להוכיח כלום לגבי המידות והשטח שצריכים.
 

אשרי העם

משתמש ותיק
בית לה' אמר:
מישהו יודע מי כותב על הנושא מה פעלו נח ושם בתיבה בכל עתותיהם
שלא נצרכו לזרוע ולחרוש לקצור ולבצור ואף בתה"מ נאסרו
וכל זמנם היה קודש לתורה ודבקות בבורא ובצדקה וחסד.



צריך חיפוש כמובן במדרשים ובראשונים.

אך מסברא וחשבון פשוט, עולה שרוב הזמן היו עסוקים להאכיל את בעלי החיים והבהמות, הרי המדובר הוא בכל הסוגים והמינים של החיות, הבהמות, וכו' וכו' וכו'.
וליתן לכולם את האוכל, בזמן של כל אחד (וכשאיחר לארי, הארי הכישו), הרי שבלא ספק הדבר לקח את רוב הזמן שהיה להם. ובוודאי שהיה לו שכר ע"כ, שקיים רצון ה' להציל את אותם בהמות - בריותיו של הקב"ה - מהמבול.

ובשאר הזמן שהיה להם - אחר שנחו ואכלו, בוודאי עסקו ולמדו בתוה"ק.
וראה רש"י (בראשית ז, ב) "הטהורה - העתידה להיות טהורה לישראל, למדנו שלמד נח תורה".
 

אשרי העם

משתמש ותיק

יושב אוהלים

משתמש ותיק
אשרי העם אמר:
יעויין במאמר המצו"ב (עמ' פא) מש"כ בשם הגר"א שלזינגר שליט"א בזה, שבאמת כל תיבת נח היה נס אחד גדול.
לכאורה זה דבר שאינו צריך ראיה מהגר"א שלזינגר, הרי אי אפשר להיות כן על פי טבע, וכל דבר שקורה, ואי אפשר שזה יקרה על פי טבע הוא נס.
 

אשרי העם

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
אשרי העם אמר:
יעויין במאמר המצו"ב (עמ' פא) מש"כ בשם הגר"א שלזינגר שליט"א בזה, שבאמת כל תיבת נח היה נס אחד גדול.
לכאורה זה דבר שאינו צריך ראיה מהגר"א שלזינגר, הרי אי אפשר להיות כן על פי טבע, וכל דבר שקורה, ואי אפשר שזה יקרה על פי טבע הוא נס.

לא התכוונתי להביא "ראיה". 
ציינתי את הבנתו בנושא - שכל תיבת נח הייתה דרך נס, וכמו שפירט שם.
 

שלו'

משתמש ותיק
פותח הנושא
אשרי העם אמר:
בית לה' אמר:
מישהו יודע מי כותב על הנושא מה פעלו נח ושם בתיבה בכל עתותיהם
שלא נצרכו לזרוע ולחרוש לקצור ולבצור ואף בתה"מ נאסרו
וכל זמנם היה קודש לתורה ודבקות בבורא ובצדקה וחסד.



צריך חיפוש כמובן במדרשים ובראשונים.

אך מסברא וחשבון פשוט, עולה שרוב הזמן היו עסוקים להאכיל את בעלי החיים והבהמות, הרי המדובר הוא בכל הסוגים והמינים של החיות, הבהמות, וכו' וכו' וכו'.
וליתן לכולם את האוכל, בזמן של כל אחד (וכשאיחר לארי, הארי הכישו), הרי שבלא ספק הדבר לקח את רוב הזמן שהיה להם. ובוודאי שהיה לו שכר ע"כ, שקיים רצון ה' להציל את אותם בהמות - בריותיו של הקב"ה - מהמבול.

ובשאר הזמן שהיה להם - אחר שנחו ואכלו, בוודאי עסקו ולמדו בתוה"ק.
וראה רש"י (בראשית ז, ב) "הטהורה - העתידה להיות טהורה לישראל, למדנו שלמד נח תורה".
ע' סנהדרין ק"ח ב' בדברי שם לאליעזר צער גדול היה לנו בתיבה כו'.
 
 
חלק עליון תַחתִית