מתאהב על ידך
משתמש ותיק
חז"ל מביאים שכשה' אמר למשה את סדרי הכפרה ע"י הקרבנות, שאל משה: אבל מה יעשו כשבית המקדש יחרב?
והשיבו הקב"ה שיקראו/ילמדו בפרשיות של הקרבנות ואני מעלה עליהם כאילו הקריבו.
לפי זה אין זה קשור רק למצוות תלמוד תורה וידיעתה, אלא האמירה היא במקום עשייה.
וכבר האריך הח"ח בזה בריש ליקוטי הלכות שבירור עניני קדשים נחשב גם בזמן שאין קרבנות כמו הלכה למעשה, וזאת משום שהלומד כאילו הקריב.
וכ"כ עוד רבים מרבותינו שהנכשל בחטא שחייבין עליו חטאת - יקרא פרשת חטאת, וכן כל כיו"ב.
אז למה נשים לא קוראות - לא בעיון וגם לא בבקיאות - את פרשת יולדת?
[אני הקטן מעולם לא שמעתי על אשה שלומדת באופן מעשי איזה קינין בדיוק היא צריכה להביא לאחר כל לידה מן התורים או בני היונה]
והשיבו הקב"ה שיקראו/ילמדו בפרשיות של הקרבנות ואני מעלה עליהם כאילו הקריבו.
לפי זה אין זה קשור רק למצוות תלמוד תורה וידיעתה, אלא האמירה היא במקום עשייה.
וכבר האריך הח"ח בזה בריש ליקוטי הלכות שבירור עניני קדשים נחשב גם בזמן שאין קרבנות כמו הלכה למעשה, וזאת משום שהלומד כאילו הקריב.
וכ"כ עוד רבים מרבותינו שהנכשל בחטא שחייבין עליו חטאת - יקרא פרשת חטאת, וכן כל כיו"ב.
אז למה נשים לא קוראות - לא בעיון וגם לא בבקיאות - את פרשת יולדת?
[אני הקטן מעולם לא שמעתי על אשה שלומדת באופן מעשי איזה קינין בדיוק היא צריכה להביא לאחר כל לידה מן התורים או בני היונה]