מסכת קינים - יש המלצות על ספרים ודרך ללמד?

מבין ענין

משתמש ותיק
אני מעונין ללמד מסכת קינים בשיעור אצלנו.
למדתי אותה בעבר ממזמן. אשמח לדעת מאלה שמלמדים אותה בקביעות [הבנתי שיש כאלה לא מעט בשל הסגולה שבה], באיזה דרך כדאי ללמוד וללמד מסכת זו?
שמעתי שהסגולה שלה זה רק עם לימוד קן מפורשת - זה נכון?
תודה!

אגב - הלימוד צריך להיות בסגנון פשטי - לבע"ב, עם עיון קל מדי פעם [כמו לימוד רע"ב עם תוספת מתוי"ט מדי פעם], לא בלומד'ס.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
ראה משנ"כ בענין הסגולה -החיבור 'קן מפורשת', שחיבר רבי צבי גוטמכר זצ"ל, אשר הסתלק לבית עולמו בדמי ימיו ולא זכה להשאיר אחריו זרע של קיימא. אביו, רבי אליהו גוטמכר זצ"ל, הבטיח שכל מי שיעסוק בספר, הוא ימליץ עליו לטובה בשמי מרומים, ויתפלל בעדו.
"מי שפרסמה זאת בשנים האחרונות הייתה הרבנית קנייבסקי ע"ה, אנשים עשו כדבריה וראו ישועות גדולות, וכך הלך הלימוד במסכת ותפס תאוצה. יש יהודי יקר בירושלים, הרב דווידוביץ שמו, שהיה לו חבר שנושע וזכה להיפקד בפרי בטן כעשר שנים אחרי החתונה, בעקבות לימוד במסכת קינים. מאז הוא הפך את הנושא הזה למפעל החיים שלו, הוא מפיץ את הסגולה הזאת בכל מקום, וגם מארגן שיעורים, מרכז קבוצות ודואג שיהודים רבים יעסקו במסכת הזו".
'ספר החסידים' כתב שלימוד במסכתות שהציבור בדרך כלל אינו עוסק בהן, יש לו מעלה מיוחדת. מרנא ה'חפץ חיים' הרחיב בעניין, וכתב שיש מסכתות ומקצועות בתורה שהם בבחינת 'מת מצוה', שהכל קרובים אצלו וכל אחד מחויב לעסוק בו, כי אין מישהו אחר שיעשה זאת.
וראה עוד מש"כ בזה הח"ח בלימוד סדר קודשים-
"ואף שלימוד התורה בכלל הוא זכות גדול, מכל מקום בימינו אלה כשאנו מצפים לביאת משיח צדקנו, ומאמינים אנו בבנין בית המקדש, ושנקריב קרבנות כקדם, החובה עלינו למאד לעסוק גם בעניני הקרבנות שהוא סדר קדשים, כי הרבה מעלות יתרות בלימודים אלו, כאשר ביארתי בהרחבה בהקדמתי לספר "ליקוטי הלכות" עיי"ש. ואיתא ג"כ בזוהר הקדוש פרשת וירא, דכל מי שמזכיר בפיו עניני הקרבנות ותקרבתם ומכוין בהו, ר"ל שתהא זה במקום עסק ההקרבה לכפר על ידי זה אותו החטא שבא עליו, אותו קרבן ברית כרותה שאותם המלאכים הממונים להזכיר חטאותיהם של בני אדם שאינם יכולים לעשות לו רעה אלא טובה, ואמרו שם שאליהו הנביא גילה זה הסוד לרבי פנחס".
 

מבין ענין

משתמש ותיק
פותח הנושא
הפקדתי שומרים אמר:
ראה משנ"כ בענין הסגולה -החיבור 'קן מפורשת', שחיבר רבי צבי גוטמכר זצ"ל, אשר הסתלק לבית עולמו בדמי ימיו ולא זכה להשאיר אחריו זרע של קיימא. אביו, רבי אליהו גוטמכר זצ"ל, הבטיח שכל מי שיעסוק בספר, הוא ימליץ עליו לטובה בשמי מרומים, ויתפלל בעדו.

תודה ויישר כח.
בכל אופן - יותר הרחבה בענין סוגי הפירושים וההמלצות לגביהם - יש למישהו נסיון?
 

מבין ענין

משתמש ותיק
פותח הנושא
שאר לעמו אמר:
קו מפורשת כמו שאמרו לך.
וכמובן תפארת ישראל המרחיב על פני הר"ב ותוי"ט.
זה לא מספיק?

לא קיבלתי כאן שום תגובה העומדת על ההבדלים בין המפרשים.
אמרו לי בסה"כ שבלימוד קן מפורשת יש סגולה. את זה גם אני כתבתי מראש, ותודה להפקדתי שומרים שהרחיב בענין, אך תגובה מעמיקה של מי שלמד את המסכת עם כמה מפרשים ויוכל לומר לי את ההבדלים ביניהם ואיך כדאי ללמוד - לא קיבלתי עדיין.
[כשאני מדבר על הרחבה - כגון - קן מפורשת - האם הוא מסביר לפי קו מסוים של מפרש כלשהו - רע"ב או תוי"ט, או שהוא פירוש שלישי? האם יש ספרי עזר נוספים עם המחשות וכו'].
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
ספר קן שלמה. ראה כאן-
לפני למעלה מחמש שנים החליט הרב גרשון אינגבר להרים את הכפפה, ולכתוב בפעם הראשונה חיבור מיוחד על מסכת 'קנים'. "זה לא חיבור שעוסק בפלפולים", הוא מסביר בשיחה מיוחדת שקיים עמנו, "גם לא בחידודים ובבניית מערכות תלמודיות. החיבור הזה עוסק לכל אורכו בביאור הפשט הפשוט של המשנה, והוא מלווה בהמחשות באמצעות תרשימים צבעוניים וטבלאות מסודרות, שהופכות את הלימוד לנגיש ואפשרי לכל אחד". מתוך האתר כאן-
http://www.dirshu.co.il/רואים-ישועות-זה-פשוט-עובד-פעם-אחר-פעם/
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
כמו כן אפשר להעזר בספר באר יעקב תרשימי הסברה למסכת כפי המופיע שם.
http://hebrewbooks.org/40761
והתחבר פירוש נוסף על הספר קן מפורשת, ע"י הרב טוביה שלמה רפאל וולף.
ממה שמצאתי בענין.
ספר קן מפורשת רבי צבי גוטמכר זצ"ל
http://www.hebrewbooks.org/41069
 

לומד טוב

משתמש רגיל
יצא לי פעם אחת ללמוד את מסכת קינים ונעזרתי מאוד במתיבתא עם הציורים (הציורים בסוף הספר) כי כל המסכת זה חשבונות ולכן הציורים האלה מאוד עוזרים (לפחות בפעם הראשונה) וזה מראה לכך את כל החשבונות מול העיניים (וגם למי שרוצה להמנע מללמוד עם גמ' עזר ממולץ מאוד(לפחות בפעם הראשונה)לצייר/לסמן את המקרים על דף)
 

סלע

משתמש ותיק
אין שוטנשטין על קינים, יותר מדוייק ממתיבתא בדרך כלל, ויותר מחוור.
 
חלק עליון תַחתִית