עי' במעילה יג. במשנה דאין להניק מבהמת הקדש לולד חולין וכ' התוס' שם ובדף יב: דטעם האיסור הנאה מן החלב הוא מקרא דתזבח ולא גיזה בשר ולא חלב שנאמר לגבי פסוה"מ וכ"ש שאסור במוקדשים עצמן.
וממשיכה המשנה ואחרים מתנדבים כן , ומפרש רש"י שמתנים בשעת ההקדש שלא יאסר החלב, ועי' בתוס' שנראה שמסכים לדינא עם פירש"י אלא שכתב שזה לא נראה בפשט המשנה.
והתקשיתי, וכי מתנין לעקור דבר מן התורה ? אתמהה.
וממשיכה המשנה ואחרים מתנדבים כן , ומפרש רש"י שמתנים בשעת ההקדש שלא יאסר החלב, ועי' בתוס' שנראה שמסכים לדינא עם פירש"י אלא שכתב שזה לא נראה בפשט המשנה.
והתקשיתי, וכי מתנין לעקור דבר מן התורה ? אתמהה.