שיטת ר' יהודה בדין קטן, יש קשר?

אופטימי

משתמש ותיק
הכל כשרין לקרות את המגילה חוץ מחש"ו, רבי יהודה מכשיר בקטן (מגילה יט:)
הכל כשרין לקדש חוץ מחש"ו, רבי יהודה מכשיר בקטן (פרה ה' ד')
קטן שלא הביא שתי שערות, רבי יהודה אומר, תרומתו תרומה (תרומות א' ג')

האם יש קשר בין כל המקומות? מסברא היה נראה שכן אולם בכל פעם מובא הסבר אחר,
(לגבי מגילה לא מובא הסבר בגמ' אלא ויכוח על עדויות מהעבר, ופליגי הראשונים שם מה שורש המחלוקת ר"י וחכמים, לדוגמה תוס' ביארו שהשאלה אם תרי דרבנן מוציא חד,
לגבי הכל כשרין לקדש הגמ' ביומא מביאה ויכוח בדרשות הפסוקים של פרה,
ובריש תרומות מובא בירו' ויכוח על דרשות בפסוקים גבי תרומה)
(ואולי זה קצת סמך ל'דורות הראשונים' שהדרשות הם לא המקור...)
 
 
חלק עליון תַחתִית