דף ח מהו חטאו הגדול של הגמל?

במבי

משתמש ותיק
בגמ' בבכורות ח. איתא שג' משמשים פנים כנגד פנים, אדם דג ונחש, מפני שדיברה עימם שכינה אך הגמל משמש אחור כנגד אחור.
ויש לשאול, אם תשמיש פנים מול פנים מראה על דרגה רוחנית כלשהיא מהו חטא הגמל שלא זכה לה?

וא"ל ע"פ מה שראיתי פעם באבות דר' נתן כמדומני שהנחש הקדמון היה בדמות גמל !
ועפ"ז מבואר ענשו שלכן הגמל משמש כך
(וכן ראיתי פעם שהזוהר מביא שהנחש היה בדמות גמל ומסביר עפ"ז את הגמ' בברכות הרואה גמל בחלום וכו')
 

yosf

משתמש ותיק
עניין עמידת פב"פ ואחבא"ח הוא לרבויי החוכמה [דע"י שמקבל אור החיה הפנימית בחינת המוחין בחינת החכמה ע"י כן יש בחינת פ"ב"פ] וככל שחסר בבחינה זו חסר בבחינת פב"ב ולעיתים הוא פבא"ח או אחב"פ או אחבא"ח
והנה אמרו ז"ל אין לך שוטה בכל הבהמות יותר מן הגמל, ולפיכך בדין הוא שיהא אחבא"ח
[שאר בהמהות שיש בהם קצת חוכמה דקיבלו וכו' אזי הם בחינת פבא"ח]
והמשכיל יבין
 

yosf

משתמש ותיק
יהודה1 אמר:
yosf אמר:
אין לך שוטה בכל הבהמות יותר מן הגמל,
איפה אמרו כן.
ולי זכור שאמרו על החמור.
האמת שבשעה שכתבתי זאת לא זכרתי מקור המאמר
וכמדומה לי שהוא בספרי המקובלים [וכמדומה שהאריך בזה בס' אמרי פינחס מקוריץ]
ועכ"פ אף אם אינו נאמר כ"כ בקדמונים עכ"פ ודאי שכ"ה האמת שלפי מש"כ לבאר ברור שכ"ה, והמשכיל יבין.
[רק זה ודאי דאין הכוונה שוטה כפשוטו, ויתכן דיש שוטים ממנו ואינם אחבא"ח רק המכוון למיעוט החוכמה סוד המוחין טיפת הזרע בחינת חיה הפנימית, ודי בזה]
 
 
חלק עליון תַחתִית