יולדת מרחמת – והאי אסור באכילה דלענין בכורה מיפטר משום דאי הוה דידה שפיר ואם לאו דידה הוה לה אחרינא ובאכילה אסור דאיכא למימר ולד אחרינא הוה לה ומית ורחמתיה להאי.
הגמ' מתרצת שר''י מסתפק בדעת רשב''ג שסובר שאין דרכה של בהמה לרחם על ולד חברתה
האם בהמה יולדת כן מרחמת ומניקה ולד של אחרת
וממילא בראה חזיר כרוך אחר רחל ודאי שהיא ילדה דאם לא לא היתה מניקה כיון שרשב''ג סובר שאינה מרחמת
ועל כן ודאי הולד שתוליד לאחמ''כ אינו בכור וזה שכתב רש''י דלענין בכורה מיפטר משום דהיא הוה דידה שפיר פי' הוא ודאי אינו קרבן כיון שהוי חזיר
ואם לאו דידה הוה לה אחרינא ואם תלד עכשיו ולד אינו בכור
אמנם באכילה יאסר החזיר כיון שאולי יולדת מרחמת ומניקה של אחרים והוא אינה בנה וזה שכתב רש''י ובאכילה אסור וכו'