וצריך להבין מה מביא ראיה מחזקיהו. הרי שם היו ישראל נכשלים בו. אלא שהקודמים סברו שאם משה עשאו אין ראוי לבערו. ובא חזקיהו וביער להציל את ישראל מן האיסור, אבל כאן הרי אדרבא עושה פירצה שמתיר מה שנהגו בו איסור ויבואו אחרים לזלזל גם במקומות אחרים. ומה בכך שנהגו בו בטעות?העיד רבי יהושע בן זרוז בן חמיו של רבי מאיר לפני רבי על ר"מ שאכל עלה של ירק בבית שאן והתיר רבי את בית שאן כולה על ידו חברו עליו אחיו ובית אביו אמרו לו מקום שאבותיך ואבות אבותיך נהגו בו איסור אתה תנהוג בו היתר דרש להן מקרא זה וכתת נחש הנחשת אשר עשה משה כי עד הימים ההמה היו בני ישראל מקטרים לו ויקרא לו נחושתן אפשר בא אסא ולא ביערו בא יהושפט ולא ביערו והלא כל עבודה זרה שבעולם אסא ויהושפט ביערום אלא מקום הניחו לו אבותיו להתגדר בו אף אני מקום הניחו לי אבותי להתגדר בו מכאן לתלמיד חכם שאמר דבר הלכה שאין מזיחין אותו ואמרי לה אין מזניחין אותו ואמרי לה אין מזחיחין אותו מאן דאמר מזיחין כדכתיב ולא יזח החשן ומאן דאמר אין מזניחין דכתיב כי לא יזנח לעולם ה' ומאן דאמר מזחיחין דתנן משרבו זחוחי הלב רבו מחלוקות בישראל.
ואולי גם זה היה גדר, כדי שלא יצאו מארץ ישראל לבית שאן שאסור לצאת מא"י לחו"ל?