אם דין עיקור הוא דוקא בראש הסימן

בן עזאי

משתמש ותיק
יש לעיין אם בפסוקת הגרגרת בכולו יש גם פסול עיקור, שהרי מחצית הסימן שלצד הריאה עקור מהלחי. ובאמת לכאעו' בפמ"ג סי' כ"ד [בשפ"ד סוף סקכ"ג] מבואר לצדד כן דגם זה הוה עיקור. [אכן יעו"ש דמיירי לגבי למעלה ממקו' שחיטה].

ויל"ע בזה, דהא ע"כ פסוקת הגרגרת לא הדר בריא וכדמוכח מהא דהיא טריפה, וא"כ קשה לפי"ז דהיאך מהני שחט שלא במקו' חתך לר"ל, אטו לי"ל לר"ל הלכתא דעיקור. וכן יל"ע היאך מהני לרב יהודה שחט הגרים ושחט, הא בשליש בתרא כבר איכא פסול עיקור ?
 
 
חלק עליון תַחתִית