משבט הכהונא
משתמש ותיק
בגמ' חולין קד
כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם שנאמר (אסתר ב, כב) ותאמר אסתר למלך בשם מרדכי
ותמיהה לי מהיכן רואין כאן שמביא גאולה
הגם שהאחרונים מביאים שלא היתה צריכה למימר בשמו או שהוא עצמו היה יכול לומר וכדו' אבל היכן מרומז שעי"כ הביאה הגאולה
והנראה דצ"ל שאסתר המלכה לא שתה כלום רק מה שנוגע לגאולת כלל ישראל
או עכ"פ שבמגילת אסתר לא כתוב כלום רק מה שנוגע לגאולת כלל ישראל
האם יש למשהו איזה מקור או פשט אחר בדברים???
כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם שנאמר (אסתר ב, כב) ותאמר אסתר למלך בשם מרדכי
ותמיהה לי מהיכן רואין כאן שמביא גאולה
הגם שהאחרונים מביאים שלא היתה צריכה למימר בשמו או שהוא עצמו היה יכול לומר וכדו' אבל היכן מרומז שעי"כ הביאה הגאולה
והנראה דצ"ל שאסתר המלכה לא שתה כלום רק מה שנוגע לגאולת כלל ישראל
או עכ"פ שבמגילת אסתר לא כתוב כלום רק מה שנוגע לגאולת כלל ישראל
האם יש למשהו איזה מקור או פשט אחר בדברים???