יוקדם שהנושא הוא לפלפולא בעלמא.
כידוע, שחיטת עוף בדיעבד סגי בסימן אחד. ובקנה מצינו שעד חצי קנה פגום, כשר לשחיטה, והחיתוך מחצי לרוב הוא השחיטה הכשרה.
א"כ יוצא שהשוחט קנה עוף בסכין פגום, כדי שיחשב לעיקור צריך שברגע שחותך את הרוב יעמוד בדיוק במקום הפגימה, והוא ממש בגדר א"א לצמצם.
ואף שממשיך לשחוט אח"כ את הושט, נחשב כמיעוט בתרא דלשו"ע כשר לכתחילה, ולרמ"א הוא חומרא.
א"כ יוצא שרוב ככל שחיטת העופות אינם נבילה מן התורה.
כידוע, שחיטת עוף בדיעבד סגי בסימן אחד. ובקנה מצינו שעד חצי קנה פגום, כשר לשחיטה, והחיתוך מחצי לרוב הוא השחיטה הכשרה.
א"כ יוצא שהשוחט קנה עוף בסכין פגום, כדי שיחשב לעיקור צריך שברגע שחותך את הרוב יעמוד בדיוק במקום הפגימה, והוא ממש בגדר א"א לצמצם.
ואף שממשיך לשחוט אח"כ את הושט, נחשב כמיעוט בתרא דלשו"ע כשר לכתחילה, ולרמ"א הוא חומרא.
א"כ יוצא שרוב ככל שחיטת העופות אינם נבילה מן התורה.