תלמוד בבלי מסכת חולין דף קד עמוד ב
אמר אביי: גזירה שמא יעלה באילפס רותח, סוף סוף כלי שני הוא, וכלי שני אינו מבשל! אלא: גזירה שמא יעלה באילפס ראשון:
שולחן ערוך יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן פח
סעיף א
אפילו בשר חיה ועוף, אסור להעלותו על שלחן שאוכל עליו גבינה, שלא יבא לאכלם יחד. אבל בשלחן שסודר עליו התבשיל, מותר ליתן זה בצד זה.
ילעי' לפי"ז אם יש על השולחן שאוכל עליו גבינה, תרנגולת חיה לא שחוטה אי שרי לאכול שם גבינה, דאם החשש שיבשל בכ"ר הבשר והחלב, אולי חי' שמא ישחוט ויבשלם, עי' בדי השולחן שם ובכ"ז ילעי' בזה.
אמר אביי: גזירה שמא יעלה באילפס רותח, סוף סוף כלי שני הוא, וכלי שני אינו מבשל! אלא: גזירה שמא יעלה באילפס ראשון:
שולחן ערוך יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן פח
סעיף א
אפילו בשר חיה ועוף, אסור להעלותו על שלחן שאוכל עליו גבינה, שלא יבא לאכלם יחד. אבל בשלחן שסודר עליו התבשיל, מותר ליתן זה בצד זה.
ילעי' לפי"ז אם יש על השולחן שאוכל עליו גבינה, תרנגולת חיה לא שחוטה אי שרי לאכול שם גבינה, דאם החשש שיבשל בכ"ר הבשר והחלב, אולי חי' שמא ישחוט ויבשלם, עי' בדי השולחן שם ובכ"ז ילעי' בזה.