נתן הבבלי אמר:
מדוע אסור לערב בו"ח ביותר משישים הרי אינו מבטל איסור דשניהם היתר
ברש"י ותוס' קח' ע"א מפורש שאסור להוסיף על חלב יותר מהבשר משום אין מבטלין איסור לכתחילה. אמנם שם איירי שכבר חל איסור על החתיכה ומכשירה ע"י רוב, בזה אמרינן אין מבטלין איסור, ואתה שואל שלכתחילה הוא מערב בס' באופן שאין שיהוי זמן שלא יחשב מבטל איסור לכתחילה.
ברעק"א בתשובה דן לגבי חלב שנתערב במים האם מותר להוסיף מים ואז לערב את זה עם בשר ולא יחשב מבטל איסור לכתחילה, כשהחלב במים ליכא איסור, ואחר שהוסיף מים כבר אין כאן חלב שיכול לאסור בשר, וא"כ כשמערבו בבשר לא חשיב מבטל איסור לכתחילה. אבל זה מבואר בדברי הרעק"א שאין צד להתיר באופן שמערב לכתחילה בב"ח בס'.
איפה הרעק"א לא זוכר.