האם יש לברך בפה"ע על הפרי החדש שעליו בירך שהחיינו?

בבא קמא

משתמש ותיק
בליל שני של ראש השנה מביא פרי חדש ומברך שהחיינו בקידוש ומכוון על הפרי.
ויש לחקור כשבא לאכול הפירות ולברך בורא פרי העץ ויש לפניו פרי משבעת המינים שקודם לו, האם יקדים בכל זאת את הפרי שעליו בירך שהחיינו?
וכן יש לחקור בעלמא, מי שיש לו פרי משבעת המינים ופרי חדש שצריך לברך עליו שהחיינו? האם יברך קודם על הפרי משבעת המינים ואחר כך יברך רק שהחיינו על הפרי חדש, או שיש להקדים את הפרי החדש אף לברכה ולברך עליו בורא פרי העץ.
 

מאמין

משתמש ותיק
ראיתי ברב חשוב שנהג כן לאכול קודם את הפרי שבירך שהחיינו (שהיה משבעת המינים אך אינו קודם התמר)
 

בבא קמא

משתמש ותיק
פותח הנושא
מאמין אמר:
ראיתי ברב חשוב שנהג כן לאכול קודם את הפרי שבירך שהחיינו (שהיה משבעת המינים אך אינו קודם התמר)
מעשה רב! אבל מיהו הרב?
 
 

בבא קמא

משתמש ותיק
פותח הנושא
מצאתי כעת שמביאים משו"ת לב אברהם סימן ל' שהפרי שמברכים עליו שהחיינו יש לברך עליו בפה"ע אף שיש לו גם פרי משבעת המינים. [וכן הביא בספר חזון עובדיה]. אשמח אם מישהו יעלה את דבריו מאוצה"ח.
לענ"ד נראה דאף אם בעלמא לא נאמר כן אלא יש לברך על שבעת המינים, אבל בנידון דידן שכבר בירך עליו שהחיינו ברור שיש לברך עליו גם את ברכת בפה"ע.
 
חלק עליון תַחתִית