כ' הרמב"ם פי"א מתרומות הי"ח ומי שאין לו שמן חולין להדליק נר חנוכה מדליק בשמן שריפה שלא ברשות כהן, ע"כ לשונו.
וצ"ע איך מותר לגזול ממון כהונה לצורך מצות הדלקה, ולכאו' י"ל דמיירי בנפל לו שמן שרפה מבית אבי אמו כהן, אך קשה מש"כ הרמב"ם שלא ברשות כהן, דנראה שכוונתו דאף בלא קבלת רשות מהכהן מותר להדליק, ואם זה ממונו מה החידוש בזה, ואם כוונת הרמב"ם שלא ברשות כהן דהיינו שלא בבית הכהן, הרי בלא"ה נר חנוכה אסור בהנאה, וגם אם יהיה בבית הכהן אין הכהן נהנה ממנו.
וצ"ע איך מותר לגזול ממון כהונה לצורך מצות הדלקה, ולכאו' י"ל דמיירי בנפל לו שמן שרפה מבית אבי אמו כהן, אך קשה מש"כ הרמב"ם שלא ברשות כהן, דנראה שכוונתו דאף בלא קבלת רשות מהכהן מותר להדליק, ואם זה ממונו מה החידוש בזה, ואם כוונת הרמב"ם שלא ברשות כהן דהיינו שלא בבית הכהן, הרי בלא"ה נר חנוכה אסור בהנאה, וגם אם יהיה בבית הכהן אין הכהן נהנה ממנו.