לשיטת רבי אליעזר דקיי"ל כוותיה בנוגע לבריאת העולם ולמבול החל המבול ביום י"ז חשוון אחר כלות ימי אבלו של מתושלח ולפי"ז יוצא שמתושלח הסתלק (בשיבה טובה בגיל 969 שנים) ביום י' מרחשוון שחל בשבת הקרובה.
(בפשטות המבול התעכב עד סוף ימי אבלו של מתושלח אף שמקצת היום ככולו אך זהו לקולא ולא לחומרא ולפי"ז כל אותו היום עד סופו הגנה עליהם זכותו שלא תבא עליהם פורענות ולפי"ז פטירתו הייתה בי' מרחשוון - אבל אם נאמר שכבר ביום השביעי אחרי שעבר מקצת היום החל המבול אזי יצא שפטירתו הייתה בי"א מרחשוון ועצ"ע בזה)
מתושלח נחשב לצדיק גמור שכל חייו ואף בימי אבלו הגן על כל העולם כולו (ובזה לכאורה עדיף על נח שלא עמדה זכותו לכל דורו.)
מצינו בסוכה נ"ב שנמנה בין השבעה רועים הנרמזים בפסוק.
אבקש ממי שיש בידו ללמדנו עוד על דמות ייחודית זו להאיר את עינינו בכך ושכמ"ה
(בפשטות המבול התעכב עד סוף ימי אבלו של מתושלח אף שמקצת היום ככולו אך זהו לקולא ולא לחומרא ולפי"ז כל אותו היום עד סופו הגנה עליהם זכותו שלא תבא עליהם פורענות ולפי"ז פטירתו הייתה בי' מרחשוון - אבל אם נאמר שכבר ביום השביעי אחרי שעבר מקצת היום החל המבול אזי יצא שפטירתו הייתה בי"א מרחשוון ועצ"ע בזה)
מתושלח נחשב לצדיק גמור שכל חייו ואף בימי אבלו הגן על כל העולם כולו (ובזה לכאורה עדיף על נח שלא עמדה זכותו לכל דורו.)
מצינו בסוכה נ"ב שנמנה בין השבעה רועים הנרמזים בפסוק.
אבקש ממי שיש בידו ללמדנו עוד על דמות ייחודית זו להאיר את עינינו בכך ושכמ"ה