צדיקוש אמר:
אינו מובן איזו תשובה היא זו.
והלא מרן הב"י אינו מכיר את כל הקולות הללו,
שהרי לגבי אנשים מרן חישבן היטב בלי הקולות הללו,
וא"כ "צריך להבין" איזה תשובה יש כאן???
אם מרן היה סובר את זה, אז לא היה כ"כ מתאמץ בסי' מז, וכל הראשונים והאחרונים לא היו כ"כ מתאמצים לחפש פתרונות ליוה"כ וט"ב.
אלא מאי שזה בגדר עצה טובה קמ"ל, וזו אכן עיצה טובה.
אבל נשים אינם חייבות במאה ברכות!!!
ומוטב להשאיר את דעת מרן הגאון הקדוש מבקש האמת בכל נפשו רבנו הגרע"י זיע"א, בצ"ע. מאשר ליישב דבריו בכח גדול ולקרב רחוקים בזרוע העיקר ליישב.
לא זו דרכו של מרן הגרע"י.!!!!
וחמישים ספריו יוכיחו!!!
אף שאתה צודק שהרבה יותר פשוט שנשים אינם חייבות במאה ברכות, גם בגלל שנחשבות לאנוסות, וגם בגלל שהו"ל מצ"ע שהזמן גרמא (כמ"ש בתשובות והנהגות ושבט הקהתי) וגם שיש ראיות רבות מכמה ראשונים שנשים פטורות וכו', מ"מ בודאי מצוה ליישב דעת מרן זצ"ל, וזה מה שעושה בנו הראשון לציון שליט"א כל הזמן, ובפרט שדעת מרן הגר"ע זצ"ל קשה מכולם, אף שמקשים על מרן הגרי"ש אלישיב, אבל אינו כמו על מרן הגר"ע, כי לדעתו נשים חייבות רק תפילה אחת ביום, וא"כ איך יתכן מצד אחד לחייבם ומצד שני לפטור אותם מתפילה (וידוע שרוב הברכות באות בעיקר מתפילות שמו"ע, ולכן נוצר חלל וחיסרון של ברכות בשבת)
ולכן התמיה עליו היא עצומה, ולכן יישב הראשון לציון את דעתו התמוהה של אביו
ואף שיישוב זה ללא ספק דחוק מאד, כי שטען בצדק, מ"מ כבר למדנו החתם סופר ועוד כי "רוב הדוחקים אמת"...
ותו לא מידי
ע"ע בשו"ת ברכת יהודה (חלק ח' סי' ח שזה עתה יצא לאור) להגאון רבי יהודה ברכה שליט"א שמוכיח בהרבה ראיות שנשים פטורות מחיוב מאה ברכות, ע"ש ודפח"ח.