הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

ענייני שבת חג ומועד, ושאר ענינים הבאים מזמן לזמן

אמונת אומן
הודעות: 3861
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 718 פעמים
קיבל תודה: 1869 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי אמונת אומן » 13 מאי 2021, 22:59

כשחז"ל אמרו שמי שמת מחמת יהדותו הוא קדוש, לא התנו את זה בכך שאם היה מחמת שנאת עם אחר לא הין הורגים אותו. סוף סוף נהרג כי הוא יהודי.


כמעיין המתגבר
הודעות: 2264
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 2014 פעמים
קיבל תודה: 673 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 13 מאי 2021, 23:40

אמונת אומן כתב:
13 מאי 2021, 22:59
כשחז"ל אמרו שמי שמת מחמת יהדותו הוא קדוש, לא התנו את זה בכך שאם היה מחמת שנאת עם אחר לא הין הורגים אותו. סוף סוף נהרג כי הוא יהודי.
אילו הייתי עם הארץ הייתי בטוח לפי דבריך שזה מוזכר במשנה הראשונה בברכות, אבל מה נעשה שאין לזה זכר בשני התלמודים.  (לא לוליוס ופפוס וכו', שים לב לדברים).
 


כמעיין המתגבר
הודעות: 2264
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 2014 פעמים
קיבל תודה: 673 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 13 מאי 2021, 23:42

שמעיה כתב:
13 מאי 2021, 20:50
אנסה להסביר את עמדתי, אולי לא יענה על כל השאלות. אם יש למאן דהו להעיר ולהשיג, אשמח אם יחזור שוב על הנקודה התמוהה בדבריי, ואי''ה אשתדל להשיב, או לחזור בי אם טעיתי.
 
אתה מדבר רציונלי, ואני מחבב רציונליות מאוד, אבל לא כשמשמע מחז''ל לא כן.
חז''ל אמרו הלכה היא עשיו שונא ליעקב, וכן אמרו ירדה שנאה במתן תורה וכו', ירדה משמע משהו על טבעי לא איזה משהו טבעי, ועל כן אולי ההסבר הפרקטי יהיה אשר יהיה, מ''מ מבואר מחז''ל שהשורש הוא חוק על טבעי בטבע.
 


נתנאל_ב
הודעות: 561
הצטרף: 05 פברואר 2021, 02:38
נתן תודה: 1057 פעמים
קיבל תודה: 301 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי נתנאל_ב » 14 מאי 2021, 00:02

כמעיין המתגבר כתב:
13 מאי 2021, 19:40
אבל אדם שמת בעל כרחו והוא עומד ברשעו זה כבר פרוטקציה וזה תמוה מאוד
יעוי' בשו"ת משנה הלכות חלק ט"ז סי' קכ"א שהמת מטילי הסקאד שנזרקו עלינו יש לו דין הרוג מלכות, עיי"ש באורך.
וביותר, שכתב התוי"ט סוף פ"ק דביצה, שגם אלו שמתו עם הסיפור של סנדל המסומר, גם חשיבי הרוגי מלכות אפי' שלא נהרגו ע"י גויים אלא הרגו זא"ז, מ"מ בגלל שמתו בגלל גזירת הגויים חשיבי הרוגי מלכות (וביאר את מש"כ הרע"ב שם), וא"כ כאן לכאורה גם מי שמת מחמת הדוחק לרוץ לממ"ד בגלל הטילים שזורקים הגויים, גם חשיב הרוג מלכות.


בנציון
הודעות: 1092
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 393 פעמים
קיבל תודה: 510 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי בנציון » 14 מאי 2021, 00:32

שמעיה כתב:
13 מאי 2021, 20:50
ולעצם שאלת האשכול:
עתה, מיתה על קידוש השם הוא לכאורה פרדוקס. כי קידוש השם הוא כאשר בני ישראל מאמיניו הם ברום המדריגה, שולטים בכיפה, ולא כשהם נטבחים ונשחטים. אין ספור תפילות מקוננות על שם ה' המחולל בגויים כאשר בשר חסידיך לחיתו יער.
קידוש השם, הוא כאשר אויבי ישראל נופלים בחרב לפניהם, כאשר אברהם נזרק לכבשן האש וניצל, כאשר חנניה מישאל ועזריה ניצולים באופן פלאי לעיני כל עובדי האלילים, כאשר הים נקרע ומלכי כנען נמוגים מפחד. לא כאשר טילים נוחתים על ערי ישראל ומטילים אימה וחרדה.
אלא מה?
כאשר המצב הוא איום ונורא, שם ה' מחולל ומשנאי האומה כופים את אמונתם האלילית על יהודי (ברצותם להשפילו, או לכלות את 'שונותו'), אם הוא מסכים להמיר את דתו, הרי הוא משתף פעולה עם חילול השם, ולכן, מוטל עליו, דווקא בשעה קשה זו, לקדש את השם ולמסור את נפשו על אמונתו.
אך אם יש מלחמה עם עם ה', וכאמור לדעתי, אין היא מבוססת על שנאת הדת היהודית בדווקא, אלא על המניע עליו מבוססים כל המלחמות כולם (מלבד סכסוכי שכנים ''רגילים''), ויהודים נהרגים במהלך הקרב או במהלך פעולות האיבה, וודאי שאין בכך כל קידוש השם, אלא חילול השם גדול. ועל זה אנו בוכים, עד מתי! למה יאמרו הגויים איה אלוקיהם? ושמך הגדול והקדוש מחולל בגויים.
למעשה, כיום, מדינת ישראל אינה מזוהה עם עבודת ה' אלוקינו בדווקא, ולכן מפלתה איננו השפלה כל כך גדולה לשם ה'. כי מנקודת ראות הגויים, מדובר במדינה ככל המדינות, שקמה על חשבון עם פלסטיני מדוכא, ונצחונותיה אינן מתקבלות בעולם ככוחו של ה', ולכן גם כשלונותיה אינם מיוחסים לה'.
אך לומר שהנהרג מן הטילים קידש את ה' במותו? נראה לי מופרך במיוחד.
על הנקודה הראשונה שדברת כבר ענו לך, ולכן לא ארחיב בה.
בענין הנקודה השניה, אתה אכן טוען טענה לכאורה נכונה, שהרי כשיהודי נהרג מחמת שהוא יהודי, זה חילול השם ולא קידוש ה'. אני מבין שמה שמקובל לומר על זה שהוא נהרג על קידוש ה', אין הכוונה שיש קידוש ה' במיתתו, אלא שהוא נהרג בגלל שהוא קידש את ה', כי כשיהודי נהרג בגלל שהוא יהודי, זאת אומרת שהגוי מפריע לו שיש לה' נציג בעולם, והיהודי נהרג בגלל הקידוש ה' שהוא עשה בעצם זה שהוא מייצג את הקדוש ברוך הוא בעולם.
וכמו כן מה שאתה טוען שמדינת ישראל אינה מזוהה עם עבודת ה', זו לא הנקודה, אלא עצם זה שיש כאן יהודים בארץ ישראל, זה מהווה קידוש ה', כמו שמבואר בנביא ביחזקאל (יחזקאל לו, יז - כ):  בֶּן אָדָם בֵּית יִשְׂרָאֵל יֹשְׁבִים עַל אַדְמָתָם וַיְטַמְּאוּ אוֹתָהּ בְּדַרְכָּם וּבַעֲלִילוֹתָם כְּטֻמְאַת הַנִּדָּה הָיְתָה דַרְכָּם לְפָנָי:
(יח) וָאֶשְׁפֹּךְ חֲמָתִי עֲלֵיהֶם עַל הַדָּם אֲשֶׁר שָׁפְכוּ עַל הָאָרֶץ וּבְגִלּוּלֵיהֶם טִמְּאוּהָ:
(יט) וָאָפִיץ אֹתָם בַּגּוֹיִם וַיִּזָּרוּ בָּאֲרָצוֹת כְּדַרְכָּם וְכַעֲלִילוֹתָם שְׁפַטְתִּים:
(כ) וַיָּבוֹא אֶל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאוּ שָׁם וַיְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי בֶּאֱמֹר לָהֶם עַם ה' אֵלֶּה וּמֵאַרְצוֹ יָצָאוּ
וכמו שמבואר בתרגום ובראשונים שכוונת הפסוק שיש חילול השם בעצם זה שעם ישראל נמצא בגלות, שכן אם עם ה' הם, איך הם יצאו מארצו, וזאת למרות שעם ישראל באותה עת אינו מזוהה עם עבודת ה', אלא הוא במצב רוחני ירוד.
ומאותה סיבה אומר הקדוש ברוך הוא שהוא יחזיר את עם ישראל לארץ ישראל רק מחמת הסיבה הזו, שיהיה בזה קידוש ה', כמו שהנביא שם ממשיך (יחזקאל לו, כג - כד):  וְקִדַּשְׁתִּי אֶת שְׁמִי הַגָּדוֹל הַמְחֻלָּל בַּגּוֹיִם... וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן הַגּוֹיִם וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל הָאֲרָצוֹת וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַתְכֶם: וכמו שמבאר רש"י "וקדשתי את שמי - ומה הוא הקידוש ולקחתי אתכם מן הגוים". וזאת למרות שעם ישראל עדיין במצב שפל, כמו שמבואר בהמשך (יחזקאל לו, לב):  לֹא לְמַעַנְכֶם אֲנִי עֹשֶׂה נְאֻם אֲדֹנָי ה' יִוָּדַע לָכֶם בּוֹשׁוּ וְהִכָּלְמוּ מִדַּרְכֵיכֶם בֵּית יִשְׂרָאֵל 
והערבים שלא מסוגלים להשלים עם זה שה' הראה לכל העולם שהוא נותן לעם שלו את הארץ הזו, מנסים להכריח את ה' לתת להם את הארץ, ואילו אכן היו מצליחים, היה בזה חילול השם, אבל ה' מקדש את שמו, ולא נותן להם.
וכשיהודי נהרג מאותם ערבים, הוא נהרג בגלל סיבה אחת ויחידה: בגלל שהערבים לא היו מסוגלים להכיל את זה שה' קידש את שמו והוא נתן ליהודי הזה, שהוא בן שלו, להיות בארץ ישראל, וממילא הוא נהרג בגלל שהוא קידש את ה'.


אמונת אומן
הודעות: 3861
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 718 פעמים
קיבל תודה: 1869 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי אמונת אומן » 14 מאי 2021, 00:57

כמעיין המתגבר כתב:
13 מאי 2021, 23:40
אמונת אומן כתב:
13 מאי 2021, 22:59
כשחז"ל אמרו שמי שמת מחמת יהדותו הוא קדוש, לא התנו את זה בכך שאם היה מחמת שנאת עם אחר לא הין הורגים אותו. סוף סוף נהרג כי הוא יהודי.
אילו הייתי עם הארץ הייתי בטוח לפי דבריך שזה מוזכר במשנה הראשונה בברכות, אבל מה נעשה שאין לזה זכר בשני התלמודים.  (לא לוליוס ופפוס וכו', שים לב לדברים).

אומר לך משהו, תוך סיכון שיכנו אותי ע''ה [כבר התרגלתי, זה סוג של קוד ששמור עבור מי שלא מאמין במשגיח שלי]

לדידי,
דבר כזה שכל ישראל רגילים בו, כמו הכינוי קדוש לכל אשר נהרג באופן כזה, והדברים חרותים בדם על רבבות מצבות, הוא לא פחות ממשנה מפורשת. עם ישראל הוא משנה!
ואם אינה משנה הרי זו נבואה, שאם אינם נביאים - בני נביאים הם.

 


מתאהב על ידך
הודעות: 1618
הצטרף: 29 ינואר 2020, 21:23
נתן תודה: 766 פעמים
קיבל תודה: 563 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי מתאהב על ידך » 14 מאי 2021, 01:07

אמונת אומן כתב:
13 מאי 2021, 22:59
כשחז"ל אמרו שמי שמת מחמת יהדותו הוא קדוש, לא התנו את זה בכך שאם היה מחמת שנאת עם אחר לא הין הורגים אותו. סוף סוף נהרג כי הוא יהודי.

יתר על כן, אף לוליינוס ופפוס מתו על דבר בת המלך אשר נהרגה והעלילו/חשדו שיד היהודים במעל.
הרי לך שעצם העובדה שנתגלגל מיתתם ע"י האנטישמיות מקשרת אותם למעלת המתים על דבר שמו ועמו.
(ואחז"ל שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן, אמנם אולי שם זה בזכות שמסרו עצמם עבור העם ולא רק על היותם מהעם)


הצבי
הודעות: 847
הצטרף: 26 אפריל 2020, 19:44
נתן תודה: 97 פעמים
קיבל תודה: 268 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי הצבי » 14 מאי 2021, 01:08

אם נהרגי אסון מירון זכו לתואר קדושים, לכאו' ק''ו לנהרגים מטילים.


בר בי רב דחד יומא
הודעות: 464
הצטרף: 19 מאי 2020, 20:01
נתן תודה: 114 פעמים
קיבל תודה: 123 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי בר בי רב דחד יומא » 14 מאי 2021, 01:21

כמעיין המתגבר כתב:
12 מאי 2021, 22:45
אני אנסה להבהיר כוונתי ואקוה שלא יכעסו.
מקובל שהנהרג על שהוא יהודי הוא כהרוגי מלכות שהוזכרו בש''ס שאין איש יכול לעמוד במחיצתם והם הם קדושי עליון וכו'.
ואני קורא תיגר על זה כי אם הוא רשע שעובר הרבה עבירות וכי מפני שנהרג על שהיה יהודי נהפך לקדוש?, אולי כפרה יהיה לו קצת על שמת אבל להפוך אותו לקדוש עליון וכו' הוא תמוה אין קיצורי דרכים ביהדות מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת ומי שלא טרח לא יאכל, גם אי נימא דיהיה לו קצת כפרה איני מוכן לקבל בשום אופן שיהיה לו גן עדן עליון מאוד יותר מכמה צדיקים שמסרו עצמם כל חייהם לשם שמים.
אגב יסלחו לי חברי הפורום, אבל היום בזמנינו כל אחד שמת נהפך לבקרובי אקדש, שזה במקור נאמר על נדב ואביהוא שחז''ל אמרו שהיו גדולים ממשה ואהרן, דהיינו הגדולים שבישראל, וכיצד כל חרדי סטנדרטי שמת נהפך לבקרובי אקדש אולי מספיק עם הסיסמאות הריקות האלו שמעניקים הלבלברים, חז''ל אמרו שמי שמספיד יותר ממה שהמת באמת נענש על כך.
איני כותב בהתנשאות אלא בצער.
יש מושג של "בכה רבי ואמר יש קונה עולמו בשעה אחת" וכן יהודי שמת על קידוש שמו ית' במעשה זה מצליח להגיע ליותר ממצוה כזו או אחרת וכתוב עליהם שמחיצתם גבוהה משל כולם ואם הוא סתם כמו כל מצוה בלי מעלה יוצאת דופן אז מה הרבותא הרי בכל מצוה ומעשה טוב עולים ממחיצה למחיצה ע"כ שזה משהו מהותי יותר ואכמ"ל
 


מתאהב על ידך
הודעות: 1618
הצטרף: 29 ינואר 2020, 21:23
נתן תודה: 766 פעמים
קיבל תודה: 563 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי מתאהב על ידך » 14 מאי 2021, 01:26

אמונת אומן כתב:
14 מאי 2021, 00:57
כמעיין המתגבר כתב:
13 מאי 2021, 23:40
אמונת אומן כתב:
13 מאי 2021, 22:59
כשחז"ל אמרו שמי שמת מחמת יהדותו הוא קדוש, לא התנו את זה בכך שאם היה מחמת שנאת עם אחר לא הין הורגים אותו. סוף סוף נהרג כי הוא יהודי.
אילו הייתי עם הארץ הייתי בטוח לפי דבריך שזה מוזכר במשנה הראשונה בברכות, אבל מה נעשה שאין לזה זכר בשני התלמודים.  (לא לוליוס ופפוס וכו', שים לב לדברים).

אומר לך משהו, תוך סיכון שיכנו אותי ע''ה [כבר התרגלתי, זה סוג של קוד ששמור עבור מי שלא מאמין במשגיח שלי]

לדידי,
דבר כזה שכל ישראל רגילים בו, כמו הכינוי קדוש לכל אשר נהרג באופן כזה, והדברים חרותים בדם על רבבות מצבות, הוא לא פחות ממשנה מפורשת. עם ישראל הוא משנה!
ואם אינה משנה הרי זו נבואה, שאם אינם נביאים - בני נביאים הם.

 
הלכה ומשנה לא מצאתי, אבל לכל הפחות משנה הלכות :)

בשו"ת משנה הלכות (חלק טז סי' קכא) כתב - לידידי... חד מבני עליה... רבי יצחק זילבערשטיין רב ב"ב...
בענין מומר שנהרג על היותו יהודי אי הוי בכלל קידוש ה'.

(להלן אשתדל לתמצת את חידושיו וידיעותיו)
1. הקדמה:
החרדים אומר שמי שמלמד זכות על ישראל נעשה מרכבה לשכינה וכו'.
2. נחלקו הפוסקים הלבוש והש"ך ודעימייהו (יו"ד שמ) בנהרג ע"י גויים אם מתאבלין עליו.
3. באגרת הרמב"ם מבואר שאפילו רשע כירבעם בן נבט נחשב "בשר חסידיך" אף באופן שמיתתו הגיעתו בצדק וביושר...
4. במקרה הסקאדים (שעליו היה הנידון) הנה היהודים יכולים לברוח מהארץ ואינם בורחים יען כי הם מרגישים ורוצים להמשיך להרגיש יהודים = קידוש ה' (נא להתבונן היטב בנקודה עדינה זו ולא לפסול על הסף....)
5. המהר"ח או"ז סי' יד כתב עוד יותר - שאף אם נהרגו רק בגלל רשעתם ופשעיהם הפליליים יש להתאבל עליהם (ומדובר במי שלא היינו מתאבלים עליו אם היה מת על מיטתו...)
6. האריך עוד שם להסביר ולפרט אבל רחמתי עליכם ועלי...


חזק וברוך
הודעות: 921
הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
נתן תודה: 927 פעמים
קיבל תודה: 527 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי חזק וברוך » 14 מאי 2021, 01:40

מתאהב על ידך כתב:
14 מאי 2021, 01:26
הלכה ומשנה לא מצאתי, אבל לכל הפחות משנה הלכות :)

בשו"ת משנה הלכות (חלק טז סי' קכא) כתב - לידידי... חד מבני עליה... רבי יצחק זילבערשטיין רב ב"ב...
בענין מומר שנהרג על היותו יהודי אי הוי בכלל קידוש ה'.

(להלן אשתדל לתמצת את חידושיו וידיעותיו)
1. הקדמה:
החרדים אומר שמי שמלמד זכות על ישראל נעשה מרכבה לשכינה וכו'.
2. נחלקו הפוסקים הלבוש והש"ך ודעימייהו (יו"ד שמ) בנהרג ע"י גויים אם מתאבלין עליו.
3. באגרת הרמב"ם מבואר שאפילו רשע כירבעם בן נבט נחשב "בשר חסידיך" אף באופן שמיתתו הגיעתו בצדק וביושר...
4. במקרה הסקאדים (שעליו היה הנידון) הנה היהודים יכולים לברוח מהארץ ואינם בורחים יען כי הם מרגישים ורוצים להמשיך להרגיש יהודים = קידוש ה' (נא להתבונן היטב בנקודה עדינה זו ולא לפסול על הסף....)
5. המהר"ח או"ז סי' יד כתב עוד יותר - שאף אם נהרגו רק בגלל רשעתם ופשעיהם הפליליים יש להתאבל עליהם (ומדובר במי שלא היינו מתאבלים עליו אם היה מת על מיטתו...)
6. האריך עוד שם להסביר ולפרט אבל רחמתי עליכם ועלי...
הכל טוב ויפה, כתוב שיש כפרה, כתוב להתאבל עליהם, ואולי גם מוגדר חסיד - אבל קידוש ה' מנלן?

נשארה רק הסברא שלא ברחו מהארץ. וזו - כלשונך - 'נקודה עדינה, שצריך להתבונן כדי לא לפסול על הסף'.
 


חזק וברוך
הודעות: 921
הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
נתן תודה: 927 פעמים
קיבל תודה: 527 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי חזק וברוך » 14 מאי 2021, 01:42

אמונת אומן כתב:
14 מאי 2021, 00:57
כמעיין המתגבר כתב:
13 מאי 2021, 23:40
אמונת אומן כתב:
13 מאי 2021, 22:59
כשחז"ל אמרו שמי שמת מחמת יהדותו הוא קדוש, לא התנו את זה בכך שאם היה מחמת שנאת עם אחר לא הין הורגים אותו. סוף סוף נהרג כי הוא יהודי.
אילו הייתי עם הארץ הייתי בטוח לפי דבריך שזה מוזכר במשנה הראשונה בברכות, אבל מה נעשה שאין לזה זכר בשני התלמודים.  (לא לוליוס ופפוס וכו', שים לב לדברים).
אומר לך משהו, תוך סיכון שיכנו אותי ע''ה [כבר התרגלתי, זה סוג של קוד ששמור עבור מי שלא מאמין במשגיח שלי]

לדידי,
דבר כזה שכל ישראל רגילים בו, כמו הכינוי קדוש לכל אשר נהרג באופן כזה, והדברים חרותים בדם על רבבות מצבות, הוא לא פחות ממשנה מפורשת. עם ישראל הוא משנה!
ואם אינה משנה הרי זו נבואה, שאם אינם נביאים - בני נביאים הם.


אפשר להסכים עמך ואפשר לחלוק.
מה שבטוח - שאינך יכול לתלות בחז"ל מה שלא כתוב בחז"ל.
 


מתאהב על ידך
הודעות: 1618
הצטרף: 29 ינואר 2020, 21:23
נתן תודה: 766 פעמים
קיבל תודה: 563 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי מתאהב על ידך » 14 מאי 2021, 02:10

חזק וברוך כתב:
14 מאי 2021, 01:40
הכל טוב ויפה, כתוב שיש כפרה, כתוב להתאבל עליהם, ואולי גם מוגדר חסיד - אבל קידוש ה' מנלן?
נשארה רק הסברא שלא ברחו מהארץ. וזו - כלשונך - 'נקודה עדינה, שצריך להתבונן כדי לא לפסול על הסף'.
רשע שהופך לחסיד = אמויראדיקע קידוש ה'...


שמש מרפא
הודעות: 361
הצטרף: 07 יולי 2019, 22:37
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 110 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי שמש מרפא » 14 מאי 2021, 07:29

חייל של הרבי כתב:
12 מאי 2021, 16:13
ב. גפנר כתב:
12 מאי 2021, 16:08
ידועה ההגדרה כי כל מי שמת מחמת היותו יהודי, נחשב לו שמת על קידוש ה'.

כיצד הוא היחס כלפי הנהרגים מירי טילים, האם נחשב שמתו מחמת היותם יהודים,
או שאין זה אלא כסכסוך שכנים שפרץ בין יהודי לערבי, ורצח הערבי את היהודי מחמת הסכסוך, ולא מחמת שהוא יהודי.
וכמו כן כאן, הם מעיפים את הטילים בגלל הסכסוך שיש להם עם המדינה, והרצון להשתלט על ארץ ישראל, 
ולא בגלל שיש כאן יהודים בדווקא.

אשמח לשמוע מקורות ברורים כיצד התייחסו לכך גדולי הדורות.


אם זה סכסוך שיש להם עם המדינה, אז למה הם רצחו גם לפני פרוץ המדינה?

ולמה הם תוקפים אזרחים?

ולמה הם לא נלחמים בירדן שגם מחזיקה בשטחים "פלסטיניים"?

ולמה הם לא דוקרים ערביים ישראליים?

ולמה הם לא משגרים טילים ליישובים בדואים?

ולמה הם שונאים יהודים שבחו"ל?


​​​​​​הם שונאים יהודים!


על גוף הדברים אפשר להתווכח, אבל כל טענותיך שגויות מיסודן.

הם רצחו החל מתרפ"ט, כשהערבים הבינו שהשאיפות הלאומיות של היהודים הם רציניות ולא סתם קוריוז.

כי הערבים הם ב"צד שלהם" במאבק הלאומי.

כנ"ל.

האנטישמיות בחו"ל היא לאו דווקא מערבים ושות'.




 


שמש מרפא
הודעות: 361
הצטרף: 07 יולי 2019, 22:37
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 110 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי שמש מרפא » 14 מאי 2021, 07:47

לבי במערב כתב:
13 מאי 2021, 18:14
אינה דומה אירופא, בה מצויים מעט יותר ממליון יהודים, לאה"ק ת"ו ש(ת"ל) שוכנים בה כשבעה מליונים מאחב"י (כ"י). ופשוט
בארה"ב יש יהודים קרוב למספר הזה. וגם אם תצרף כל יהודי תבל, שהם רוב יהודי תבל, מספר ההרוגים באירועים אנטישמים הוא שבריר המספר הנ"ל.


אמונת אומן
הודעות: 3861
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 718 פעמים
קיבל תודה: 1869 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי אמונת אומן » 14 מאי 2021, 07:50

שמש מרפא כתב:
14 מאי 2021, 07:29
הם רצחו החל מתרפ"ט, כשהערבים הבינו שהשאיפות הלאומיות של היהודים הם רציניות ולא סתם קוריוז.

כי הערבים הם ב"צד שלהם" במאבק הלאומי
מי שלומד קצת אוהחה''ק חכול לראות הרבה מאד התבטאויות שמלמדות על גודל האכזריות של בני ישמעאל לבני ישראל, הרבה הרבה לפני תרפט.


שמעיה
הודעות: 2339
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 724 פעמים
קיבל תודה: 718 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי שמעיה » 14 מאי 2021, 08:42

לבי במערב כתב:
13 מאי 2021, 22:08
שמעיה כתב:
13 מאי 2021, 20:52
אגב, מתרבים עוד ועוד דיווחים על יהודים הניצולים מלינצים על ידי אזרחים ערבים, לתשומת לב.
משל למה הדבר דומה, למי שיביא בדיון סמוך הערה בסגנון: 'אגב, מתרבים עוד ועוד דיווחים על חרדים שניצלו מאסון המדרגות על ידי שוטרים, לתשומת לב'...
במילים פשוטות: ידוע היטב כי ישנם גם אנשים בעלי־לב ביניהם, ולא ע"ז הדיון. הנושא הוא הענין הכללי, והסיבה העיקרית למשטמה אותה רוחשים הגויים כלפי היהודים.

וכעת לדברי מר הראשונים:
שמעיה כתב:
13 מאי 2021, 20:50
עשיו שנא את יעקב, לא בגלל שהוא היה יהודי, וזאת למרות קורבת הדם, מחמת שמנקודת ראותו הוא הוציא ממנו במרמה את הבכורה, ואף לקח את ברכתו בעורמה.
לבן שנא את יעקב לא בגלל שהוא היה יהודי, וזאת למרות קורבת הדם והחיתון, אלא מחמת שמנקודת ראותו מאשר לו עשה את החיל הזה.
המצרים שנאו את בני ישראל, לא בגלל שהם היו יהודים, אלא בגלל שהם היו זרים, והם פרו ורבו ויעצמו במאוד מאוד.
העמלקים שנאו את בני ישראל, או מחמת משקעי עבר בהיותם נכדי עשיו, או מחמת תחרות טבעית בין שבטים נודדים.
הכנענים שנאו ותיעבו את בני ישראל, בהיותם באים להתנחל בארצם, תוך הרג וביזה.
שכני הארץ, שהם עמון ומואב, הגרים ופלשת, אולי לא היו שונאים את בני ישראל אלמלא תורתם ודתם, שבזה להם ולאליליהם, והציגה עמדה תיאולוגית שונה לחלוטין משלהם. יחסי שכנות תקינים היו עלולים להתפתח, אלמלא השונות הזו. אך השונות הזו היא שגרמה לשנאה, ולא עצם היות בני ישראל נושאי תורת ה'. סביר להניח כי אם כת אתאיסטית הייתה מתנחלת בארץ, ובכך בזה לכל האלילים והאלים גם יחד, היא הייתה סופגת את אותה עוצמת שנאה.
כשאומרים חז"ל, שבהר סיני ירדה שנאה לעם ישראל, הם מתכוונים לעניות דעתי לנקודה הזו. התורה הישראלית שינתה אותם וייחדה אותם על פני כל העמים, מה שגורם לרגשי שנאה טבעיים המקננים בלב כל אדם אל השונה והזר.
לאחר התפשטות הדת הנוצרית והמוסלמית, הדת היהודית כבר לא כל כך חריגה בנוף, ורוב המאמינים בעולם הם מונותאיסטים.
הנוצרים שונאים את היהודים, כי להבנתם הם אשמים במות משיחם, ואין לזה קשר עם הדת היהודית אלא עם עצם הלאום היהודי. כאשר היהודי מתנצר, הוא בעצם בא על תיקונו ולכן אין צורך לשנוא אותו.
מלבד זאת, היהודים סתם כך היו נטע זר באירופה, ובהתאם לכך שנואים ומנודים. לא פלא אם כן שרגשי השנאה האלו התפרצו גם בקרב הגרמנים האתאיסטים בעוצמה כל כך קטלנית.
המוסלמים שונאים את היהודים, דתיים וחילוניים, כי הם "כופרים". והם גם שונאים נוצרים. מלבד זאת התנגשו השאיפות הטריטוריאליות היהודיות עם אלו המוסלמיות, ובכך יצרו מאזן שנאה נוסף. בל נשכח, כי מוחמד לא הכיר אירופאים, הוא הכיר ערביים דומים לו עובדי אלילים, אותם כפה לקבל עליהם את דתו, ויהודים, ששוב, נטע זר היו במדבריות ערב, ועל כן היו שונים. ושונים, שונאים.
אחר כ"ז - פירוט נרחב איך שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, כל פעם ב'תירוץ' אחר - מסיים מר במסקנה מפתיעה:
שמעיה כתב:
13 מאי 2021, 20:50
יש שנאת זרים שהיא תכונה טבעית ומולדת. כל אחד מגדיר לפי זהותו העצמית, מיהם הזרים אותם הוא שונא.
גם עשו שנא מחמת זרות? והנוצרים הראשונים?
ולמה המומרים - שהתאמצו להוכיח בכל דרך אפשרית את נאמנותם לשלטונות - ספגו אף הם קללות ונאצות (במקרה הטוב) על היותם יהודים 'נאלחים'? הסינים מקללים באותו האופן את האמריקאים? מרחק התרבות ביניהם גדול יותר...


 
שמעיה כתב:
13 מאי 2021, 20:50
אין כאן שום הצדקה לפעולות האיבה של השונאים.
יתכן שלפעולות אכן אין כאן הצדקה, אך לטענותיהם ה'מתחסדות' - יש ויש.
 

 
שמעיה כתב:
13 מאי 2021, 20:50
מנקודת ראות הגויים, מדובר במדינה ככל המדינות, שקמה על חשבון עם פלסטיני מדוכא, ונצחונותיה אינן מתקבלות בעולם ככוחו של ה', ולכן גם כשלונותיה אינם מיוחסים לה'.
נראה כי כדאי לברר שנית את המציאות (למי מיוחסים נצחונות מלחמת ששת־הימים?).


ולעיקר טענת מר: "מֵֽ֭אֹיְבַי תְּחַכְּמֵ֣נִי".
הרי הסברתי היטב טוב מדוע עשו שנא, והנוצרים הראשונים שנאו מחמת רדיפות שרדפום.
המומרים גם הם זרים, ולא רק זרים, אלא כאלו שמנסים בכל הכוח להשתלב. צא וראה באלו השונים אצלנו, שכאשר הם מנסים להשתלב בינינו, הם לעתים מעוררים דחיה עוד יותר רבה. וד''ל.
הסינים והאמריקאים לא מתגוררים יחד באותו מקום, ולכן, רגשי קורבה אין, ורגשי שנאה עזים גם אין.
(אני בכל זאת מקווה שהשפלת ישראל לא מיוחסת להשפלת ה'. אך גם אם כן, זה סיבה נוספת ויתירה למה אין קידוש ה' בליהרג על ידי טילים)
 


שמעיה
הודעות: 2339
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 724 פעמים
קיבל תודה: 718 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי שמעיה » 14 מאי 2021, 08:42

אמונת אומן כתב:
13 מאי 2021, 22:59
כשחז"ל אמרו שמי שמת מחמת יהדותו הוא קדוש, לא התנו את זה בכך שאם היה מחמת שנאת עם אחר לא הין הורגים אותו. סוף סוף נהרג כי הוא יהודי.

סברה מעניינת.


שמעיה
הודעות: 2339
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 724 פעמים
קיבל תודה: 718 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי שמעיה » 14 מאי 2021, 08:43

כמעיין המתגבר כתב:
13 מאי 2021, 23:42
שמעיה כתב:
13 מאי 2021, 20:50
אנסה להסביר את עמדתי, אולי לא יענה על כל השאלות. אם יש למאן דהו להעיר ולהשיג, אשמח אם יחזור שוב על הנקודה התמוהה בדבריי, ואי''ה אשתדל להשיב, או לחזור בי אם טעיתי.

אתה מדבר רציונלי, ואני מחבב רציונליות מאוד, אבל לא כשמשמע מחז''ל לא כן.
חז''ל אמרו הלכה היא עשיו שונא ליעקב, וכן אמרו ירדה שנאה במתן תורה וכו', ירדה משמע משהו על טבעי לא איזה משהו טבעי, ועל כן אולי ההסבר הפרקטי יהיה אשר יהיה, מ''מ מבואר מחז''ל שהשורש הוא חוק על טבעי בטבע.

כל דבר טבעי, יש לה סיבה ועילה על טבעית. הנה, וכי יש לך משהו טבעי יותר מזריחת השמש בשחר? והרי נתבאר שעילת העילות וסיבת כל הסיבות הוא זה שמזריח את השמש בבוקר!
חז"ל מתייחסים למציאות ואז מסבירים את העילה העל טבעית שמאחוריה. הבעיה אצלנו, שאנו שוכחים שיש לזה גם משמעות פרקטית ופשוטה.
 


שמעיה
הודעות: 2339
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 724 פעמים
קיבל תודה: 718 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי שמעיה » 14 מאי 2021, 08:46

בנציון כתב:
14 מאי 2021, 00:32
שמעיה כתב:
13 מאי 2021, 20:50
ולעצם שאלת האשכול:
עתה, מיתה על קידוש השם הוא לכאורה פרדוקס. כי קידוש השם הוא כאשר בני ישראל מאמיניו הם ברום המדריגה, שולטים בכיפה, ולא כשהם נטבחים ונשחטים. אין ספור תפילות מקוננות על שם ה' המחולל בגויים כאשר בשר חסידיך לחיתו יער.
קידוש השם, הוא כאשר אויבי ישראל נופלים בחרב לפניהם, כאשר אברהם נזרק לכבשן האש וניצל, כאשר חנניה מישאל ועזריה ניצולים באופן פלאי לעיני כל עובדי האלילים, כאשר הים נקרע ומלכי כנען נמוגים מפחד. לא כאשר טילים נוחתים על ערי ישראל ומטילים אימה וחרדה.
אלא מה?
כאשר המצב הוא איום ונורא, שם ה' מחולל ומשנאי האומה כופים את אמונתם האלילית על יהודי (ברצותם להשפילו, או לכלות את 'שונותו'), אם הוא מסכים להמיר את דתו, הרי הוא משתף פעולה עם חילול השם, ולכן, מוטל עליו, דווקא בשעה קשה זו, לקדש את השם ולמסור את נפשו על אמונתו.
אך אם יש מלחמה עם עם ה', וכאמור לדעתי, אין היא מבוססת על שנאת הדת היהודית בדווקא, אלא על המניע עליו מבוססים כל המלחמות כולם (מלבד סכסוכי שכנים ''רגילים''), ויהודים נהרגים במהלך הקרב או במהלך פעולות האיבה, וודאי שאין בכך כל קידוש השם, אלא חילול השם גדול. ועל זה אנו בוכים, עד מתי! למה יאמרו הגויים איה אלוקיהם? ושמך הגדול והקדוש מחולל בגויים.
למעשה, כיום, מדינת ישראל אינה מזוהה עם עבודת ה' אלוקינו בדווקא, ולכן מפלתה איננו השפלה כל כך גדולה לשם ה'. כי מנקודת ראות הגויים, מדובר במדינה ככל המדינות, שקמה על חשבון עם פלסטיני מדוכא, ונצחונותיה אינן מתקבלות בעולם ככוחו של ה', ולכן גם כשלונותיה אינם מיוחסים לה'.
אך לומר שהנהרג מן הטילים קידש את ה' במותו? נראה לי מופרך במיוחד.
על הנקודה הראשונה שדברת כבר ענו לך, ולכן לא ארחיב בה.
בענין הנקודה השניה, אתה אכן טוען טענה לכאורה נכונה, שהרי כשיהודי נהרג מחמת שהוא יהודי, זה חילול השם ולא קידוש ה'. אני מבין שמה שמקובל לומר על זה שהוא נהרג על קידוש ה', אין הכוונה שיש קידוש ה' במיתתו, אלא שהוא נהרג בגלל שהוא קידש את ה', כי כשיהודי נהרג בגלל שהוא יהודי, זאת אומרת שהגוי מפריע לו שיש לה' נציג בעולם, והיהודי נהרג בגלל הקידוש ה' שהוא עשה בעצם זה שהוא מייצג את הקדוש ברוך הוא בעולם.
וכמו כן מה שאתה טוען שמדינת ישראל אינה מזוהה עם עבודת ה', זו לא הנקודה, אלא עצם זה שיש כאן יהודים בארץ ישראל, זה מהווה קידוש ה', כמו שמבואר בנביא ביחזקאל (יחזקאל לו, יז - כ):  בֶּן אָדָם בֵּית יִשְׂרָאֵל יֹשְׁבִים עַל אַדְמָתָם וַיְטַמְּאוּ אוֹתָהּ בְּדַרְכָּם וּבַעֲלִילוֹתָם כְּטֻמְאַת הַנִּדָּה הָיְתָה דַרְכָּם לְפָנָי:
(יח) וָאֶשְׁפֹּךְ חֲמָתִי עֲלֵיהֶם עַל הַדָּם אֲשֶׁר שָׁפְכוּ עַל הָאָרֶץ וּבְגִלּוּלֵיהֶם טִמְּאוּהָ:
(יט) וָאָפִיץ אֹתָם בַּגּוֹיִם וַיִּזָּרוּ בָּאֲרָצוֹת כְּדַרְכָּם וְכַעֲלִילוֹתָם שְׁפַטְתִּים:
(כ) וַיָּבוֹא אֶל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאוּ שָׁם וַיְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי בֶּאֱמֹר לָהֶם עַם ה' אֵלֶּה וּמֵאַרְצוֹ יָצָאוּ
וכמו שמבואר בתרגום ובראשונים שכוונת הפסוק שיש חילול השם בעצם זה שעם ישראל נמצא בגלות, שכן אם עם ה' הם, איך הם יצאו מארצו, וזאת למרות שעם ישראל באותה עת אינו מזוהה עם עבודת ה', אלא הוא במצב רוחני ירוד.
ומאותה סיבה אומר הקדוש ברוך הוא שהוא יחזיר את עם ישראל לארץ ישראל רק מחמת הסיבה הזו, שיהיה בזה קידוש ה', כמו שהנביא שם ממשיך (יחזקאל לו, כג - כד):  וְקִדַּשְׁתִּי אֶת שְׁמִי הַגָּדוֹל הַמְחֻלָּל בַּגּוֹיִם... וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן הַגּוֹיִם וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל הָאֲרָצוֹת וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַתְכֶם: וכמו שמבאר רש"י "וקדשתי את שמי - ומה הוא הקידוש ולקחתי אתכם מן הגוים". וזאת למרות שעם ישראל עדיין במצב שפל, כמו שמבואר בהמשך (יחזקאל לו, לב):  לֹא לְמַעַנְכֶם אֲנִי עֹשֶׂה נְאֻם אֲדֹנָי ה' יִוָּדַע לָכֶם בּוֹשׁוּ וְהִכָּלְמוּ מִדַּרְכֵיכֶם בֵּית יִשְׂרָאֵל 
והערבים שלא מסוגלים להשלים עם זה שה' הראה לכל העולם שהוא נותן לעם שלו את הארץ הזו, מנסים להכריח את ה' לתת להם את הארץ, ואילו אכן היו מצליחים, היה בזה חילול השם, אבל ה' מקדש את שמו, ולא נותן להם.
וכשיהודי נהרג מאותם ערבים, הוא נהרג בגלל סיבה אחת ויחידה: בגלל שהערבים לא היו מסוגלים להכיל את זה שה' קידש את שמו והוא נתן ליהודי הזה, שהוא בן שלו, להיות בארץ ישראל, וממילא הוא נהרג בגלל שהוא קידש את ה'.

אני חושב שאתה כל כך רוצה לראות כאן מאבק דתי הירואי, עד שאתה מעמיס בכוונת הערבים דברים שאינם נכונים. הם כמובן מדברים דתית, כמו כל מחלוקת בין אנשים דתיים שמקבלת מימדים דתיים. עי' כל מחלוקת בציבור החרדי. אך להבנתי, סכסוכים כאלו קיימים בכל רחבי תבל, בין חילונים ודתיים כאחד.
ולכן, המסקנה שלך לא נראית בעיני.
בזמן יחזקאל עם ישראל היה מזוהה עם ה', בימינו, לצערנו, לא.


איש ווילנא
הודעות: 2985
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 656 פעמים
קיבל תודה: 979 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי איש ווילנא » 14 מאי 2021, 08:59

בהקשר לדברי @שמעיה
ברור שכל זר הוא שנוא
והיו עוד עמים שנואים באירופה
הנקודה היא שעם ישראל זכה תמיד להתעסקות מוגברת ואינטנסיבית בכל הדורות כולם מימי הרומאים 
ולא נרגעו ממנו כאילו הוא מהווה איום על האנושות כולה וכאילו בעוד רגע הוא הולך לכבוש את אירופה
ותמיד חפשו פתרונות לפתור את בעית היהודים
תאוריות קונספרציה על עם ישראל הסתובבו מאז ומתמיד והידועים שבהם זה עלילות הדם הידועות באירופה ועד פורטקול זקני ציון שרבים מהאירופאים מאמינים בהם
[ונקודת הכל היא משום שתמיד הרגישו שהיהודי השפל המסכן והמבוזה מחזיק משהו בגאווה פנימית אשר בו הוא עליון עלייהם]

וגם בימינו אנו.
כל ידיעה קטנה ממה שקורה במדינת ישראל
מסוקר [באופן שלילי] בעיתוני אירופה בכותרות ראשיות
כאילו זה הדבר המאיים ביותר על שלום העולם


במבי
הודעות: 3773
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 914 פעמים
קיבל תודה: 1196 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי במבי » 14 מאי 2021, 09:25

חזק וברוך כתב:
14 מאי 2021, 01:40
מתאהב על ידך כתב:
14 מאי 2021, 01:26
הלכה ומשנה לא מצאתי, אבל לכל הפחות משנה הלכות :)

בשו"ת משנה הלכות (חלק טז סי' קכא) כתב - לידידי... חד מבני עליה... רבי יצחק זילבערשטיין רב ב"ב...
בענין מומר שנהרג על היותו יהודי אי הוי בכלל קידוש ה'.

(להלן אשתדל לתמצת את חידושיו וידיעותיו)
1. הקדמה:
החרדים אומר שמי שמלמד זכות על ישראל נעשה מרכבה לשכינה וכו'.
2. נחלקו הפוסקים הלבוש והש"ך ודעימייהו (יו"ד שמ) בנהרג ע"י גויים אם מתאבלין עליו.
3. באגרת הרמב"ם מבואר שאפילו רשע כירבעם בן נבט נחשב "בשר חסידיך" אף באופן שמיתתו הגיעתו בצדק וביושר...
4. במקרה הסקאדים (שעליו היה הנידון) הנה היהודים יכולים לברוח מהארץ ואינם בורחים יען כי הם מרגישים ורוצים להמשיך להרגיש יהודים = קידוש ה' (נא להתבונן היטב בנקודה עדינה זו ולא לפסול על הסף....)
5. המהר"ח או"ז סי' יד כתב עוד יותר - שאף אם נהרגו רק בגלל רשעתם ופשעיהם הפליליים יש להתאבל עליהם (ומדובר במי שלא היינו מתאבלים עליו אם היה מת על מיטתו...)
6. האריך עוד שם להסביר ולפרט אבל רחמתי עליכם ועלי...
הכל טוב ויפה, כתוב שיש כפרה, כתוב להתאבל עליהם, ואולי גם מוגדר חסיד - אבל קידוש ה' מנלן?

נשארה רק הסברא שלא ברחו מהארץ. וזו - כלשונך - 'נקודה עדינה, שצריך להתבונן כדי לא לפסול על הסף'.



חסיד מוגדר כעושה מעשה מעבר לרגילות למען כבוד ה', ומימלא זה קידוש ה'

 
במבי כתב:
28 אפריל 2020, 12:45
במבי כתב:
07 יוני 2019, 00:31
המד"ר כותב "אין מות אלא לשון השפלה" (צו-ג) ואולי עפ"ז י"ל הפסוק יקר בעיני ה' המותה לחסידיו ומכיוון שחשוב בעיני ה' כשחסידיו משפילים עצמם לפניו וממשיך דוד ואומר אנה ה' כי אני עבדך, אני עבדך הן אמתך. וכל זאת בלשון שפלות כלעיל.

 אגב על הפסוק נָתְנ֡וּ אֶת־נִבְלַ֬ת עֲבָדֶ֗יךָ מַ֭אֲכָל לְע֣וֹף הַשָּׁמָ֑יִם בְּשַׂ֥ר חֲ֝סִידֶ֗יךָ לְחַיְתוֹ־אָֽרֶץ (פרק עט) מפרש רש"י - "בשר חסידיך" - והלא רשעים היו אלא משקבלו פורענותם הרי הם חסידים וכן הוא אומר (דברים כה) ונקלה אחיך כיון שלקה אחיך הוא כן מפורש באגדה עכ"ל

ולפעמים גם אדם שהוא היה כל חייו רשע ואפי' רשע מאד כמו שכותב הילק"ש נתנו את נבלת עבדיך מאכל לעוף השמים בשר חסידיך לחיתו ארץ, וכי חסידים הם הרי הוא אומר סוסים מיוזנים משכים היו, אלא אמר אסף כיון שהדין נעשה בהם נעשו חסידים (תתכ"ה) (אקטואלי להיום)


אך החסידים שבהלל ע"פ רש"י משמע שהיו חסידים גם בחייהם.



 


אמונת אומן
הודעות: 3861
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 718 פעמים
קיבל תודה: 1869 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי אמונת אומן » 14 מאי 2021, 09:34

איש ווילנא כתב:
14 מאי 2021, 08:59
ונקודת הכל היא משום שתמיד הרגישו שהיהודי השפל המסכן והמבוזה מחזיק משהו בגאווה פנימית אשר בו הוא עליון עלייהם]


וגם בימינו אנו.
כל ידיעה קטנה ממה שקורה במדינת ישראל
מסוקר [באופן שלילי] בעיתוני אירופה בכותרות ראשיות
כאילו זה הדבר המאיים ביותר על שלום העולם
וכשהם הולכים לחפש באטלס היכן שוכנת מדינת ישראל שמאיימת כ"כ על העולם, לא ניתן למצוא אותה בשום אופן...
וגם לרשעי עמנו, הנקודה שמוציאה אותם מהכלים יותר מכל דבר אחר היא הנקודה של 'אתה בחרתנו'.

ואין ספור ארגונים ועמותות הוקמו בכל מיני שמות וכיסויים של שוויון ומלחמה באפליה, רק כדי להלחם בנקודה הזו.


אמונת אומן
הודעות: 3861
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 718 פעמים
קיבל תודה: 1869 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי אמונת אומן » 14 מאי 2021, 09:44

שמעיה כתב:
14 מאי 2021, 08:46
אני חושב שאתה כל כך רוצה לראות כאן מאבק דתי הירואי, עד שאתה מעמיס בכוונת הערבים דברים שאינם נכונים. הם כמובן מדברים דתית, כמו כל מחלוקת בין אנשים דתיים שמקבלת מימדים דתיים. עי' כל מחלוקת בציבור החרדי. אך להבנתי, סכסוכים כאלו קיימים בכל רחבי תבל, בין חילונים ודתיים כאחד.
ולכן, המסקנה שלך לא נראית בעיני.
בזמן יחזקאל עם ישראל היה מזוהה עם ה', בימינו, לצערנו, לא.
לענ"ד אתה טועה ב2 המסקנות.
העובדה בשטח היא, שככל שהישמעלי אדוק יותר בדתו כך הוא נלחם יותר בישראל.
אני מסתובב בכפרים ערביים. בחנות שיש קוראן על השולחן, תיתקל בעוינות גלויה. 
החילוניים שביניהם כלל לא שמחים במאבק הזה, ורבים מביניהם מייחלים ופועלים להפסקתו בכל דרך.


הם אף מעריצים את היהודים בגלוי, ובזים בליבם לדת האסלאמית שמוקדשת שפיכות דמים.
​​​​​​​גם הערבים הנוצרים אינם שותפים לשנאה זו כלל. 

אני העסקתי רבים מהם שנים ארוכות, ומכיר אותם כמו שאתה מכיר את שכניך לבניין.
גם כעת ערביי אבו גוש וגלילותיה עומדים ומכריזים על היותם מתנגדים למאבק.

כמו כן, במקומות רבים בעולם ארץ ישראל כן נחשבת למייצגת תורת ישראל, בפרט אצל הנוצרים בעולם, ע"ע אוונגליסטים, ועוד הרבה.


שמש מרפא
הודעות: 361
הצטרף: 07 יולי 2019, 22:37
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 110 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי שמש מרפא » 14 מאי 2021, 10:11

תיובתא כתב:
13 מאי 2021, 19:22
לבי במערב כתב:
13 מאי 2021, 18:14
מסתפינא כתב:
13 מאי 2021, 18:04
לא איכפת לך שהוא נרצח?
לא 'נרצח', אלא (במקרים רבים) 'נהרג' - מתאונת־עבודה (שכואבת מאד, כמובן, אך אין לה כל קשר לאנטישמיות והמסתעף).
תאונת עבודה בצבא נניח עוד קשורה.
מספר זה כולל תאונות דרכים (מחוץ לשירות הצבאי חופשות וכדו') רציחות על רקע אישי, קטטות שיכורים, התאבדויות הרווחות מאוד בצבא, וכל הזבל שקיים בעולם החילוני. יש שנים רגועות שכמעט לא נהרגו חיילים באירועים לאומניים, והצבא ביום זכרונם מפרסם שהשנה מתו כ-300 איש על קדושת המולדת. 
החשבון פשוט: קחו את נתוני הרוגי כל המלחמות וחברו אותם יחד, דומני שלא תגיעו אף למחצית מהמספר האמור. 

לא מדוייק.
מהמכלול
חלל מערכות ישראל
 הוא מי שנפל בפעילות מבצעית או באימונים או נפטר בעת שהשתתף במלחמות ישראל או במאבקים שקדמו למלחמת העצמאות. במושג זה נכללים חללי המחתרות שנפלו למען תקומת ישראל ובכלל זה המגנים והשומרים על היישוב היהודי בתקופה שקדמה לכך, וחללים מקרב לוחמי היישוב בצבא הבריטי בימי מלחמת העולם השנייה, חיילי צה"ל, ואנשי המשטרהשב"סשב"כ ו"המוסד".[1]
 חלל מערכות ישראל מובא לקבורה, בדרך כלל, בבית קברות צבאי.
 ביום הזיכרון התשפ"א (2021) מניין חללי מערכות ישראל היה 23,928.



 


שמש מרפא
הודעות: 361
הצטרף: 07 יולי 2019, 22:37
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 110 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי שמש מרפא » 14 מאי 2021, 10:17

אמונת אומן כתב:
14 מאי 2021, 07:50
שמש מרפא כתב:
14 מאי 2021, 07:29
הם רצחו החל מתרפ"ט, כשהערבים הבינו שהשאיפות הלאומיות של היהודים הם רציניות ולא סתם קוריוז.

כי הערבים הם ב"צד שלהם" במאבק הלאומי
מי שלומד קצת אוהחה''ק חכול לראות הרבה מאד התבטאויות שמלמדות על גודל האכזריות של בני ישמעאל לבני ישראל, הרבה הרבה לפני תרפט.

וכל זה כאין וכאפס לעומת מה שישמעאלים טובחים ביהודים ב-90 שנה האחרונות, (וכ"ש לעומת מה שהנוצרים עוללו ליהודים במשך 2000 שנות גלות). וידועים דברי החיד"א שגלות ישמאעל היא במית החסד.


תיובתא
הודעות: 1248
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 696 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי תיובתא » 14 מאי 2021, 10:25

שמש מרפא כתב:
14 מאי 2021, 10:11
תיובתא כתב:
13 מאי 2021, 19:22
לבי במערב כתב:
13 מאי 2021, 18:14

לא 'נרצח', אלא (במקרים רבים) 'נהרג' - מתאונת־עבודה (שכואבת מאד, כמובן, אך אין לה כל קשר לאנטישמיות והמסתעף).
תאונת עבודה בצבא נניח עוד קשורה.
מספר זה כולל תאונות דרכים (מחוץ לשירות הצבאי חופשות וכדו') רציחות על רקע אישי, קטטות שיכורים, התאבדויות הרווחות מאוד בצבא, וכל הזבל שקיים בעולם החילוני. יש שנים רגועות שכמעט לא נהרגו חיילים באירועים לאומניים, והצבא ביום זכרונם מפרסם שהשנה מתו כ-300 איש על קדושת המולדת. 
החשבון פשוט: קחו את נתוני הרוגי כל המלחמות וחברו אותם יחד, דומני שלא תגיעו אף למחצית מהמספר האמור. 
לא מדוייק.
מהמכלול
חלל מערכות ישראל
 הוא מי שנפל בפעילות מבצעית או באימונים או נפטר בעת שהשתתף במלחמות ישראל או במאבקים שקדמו למלחמת העצמאות. במושג זה נכללים חללי המחתרות שנפלו למען תקומת ישראל ובכלל זה המגנים והשומרים על היישוב היהודי בתקופה שקדמה לכך, וחללים מקרב לוחמי היישוב בצבא הבריטי בימי מלחמת העולם השנייה, חיילי צה"ל, ואנשי המשטרהשב"סשב"כ ו"המוסד".[1]
 חלל מערכות ישראל מובא לקבורה, בדרך כלל, בבית קברות צבאי.
 ביום הזיכרון התשפ"א (2021) מניין חללי מערכות ישראל היה 23,928.

תקרא שם עד הסוף
חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום), תש"י-1950, מגדיר חייל שנספה במערכה כחייל או חייל משוחרר, שמת כתוצאה מחבלה, ממחלה או מהחמרת מחלה, שאירעו בתקופת שירותו עקב שירותו. החוק מרחיב הגדרה זו בציינו כי
 
אומנם גם זה כתוב
מנגד, מסייג החוק וקובע כי אם מותו של החייל נגרם כתוצאה מ"התנהגות רעה חמורה" שלו, לא יחולו על בני משפחתו הוראות החוק.
אבל במציאות כמעט ולא מיושם הדבר, ורובם ככולם מוגדרים כחללים.
 


בנציון
הודעות: 1092
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 393 פעמים
קיבל תודה: 510 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי בנציון » 14 מאי 2021, 10:27

שמעיה כתב:
14 מאי 2021, 08:46

אני חושב שאתה כל כך רוצה לראות כאן מאבק דתי הירואי, עד שאתה מעמיס בכוונת הערבים דברים שאינם נכונים. הם כמובן מדברים דתית, כמו כל מחלוקת בין אנשים דתיים שמקבלת מימדים דתיים. עי' כל מחלוקת בציבור החרדי. אך להבנתי, סכסוכים כאלו קיימים בכל רחבי תבל, בין חילונים ודתיים כאחד.
ולכן, המסקנה שלך לא נראית בעיני.
בזמן יחזקאל עם ישראל היה מזוהה עם ה', בימינו, לצערנו, לא.


אתה לשיטתך שהם שונאים אותנו לא בגלל שאנחנו יהודים. 
הנביא יחזקאל מדבר על ימינו. ולגוף ההנחה שלך על החילוק בין זמן יחזקאל לזמנינו, אינו נכון, [וכנראה נובע מחוסר הכרת המציאות], וידועים דברי הרב וולבה שהקמת מדינת ישראל היחה מכת מוות לנצרות, כי היא מפריכה את טענתם שעם ישראל אינו עם ה', והדברים ידועים. 


בנציון
הודעות: 1092
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 393 פעמים
קיבל תודה: 510 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי בנציון » 14 מאי 2021, 10:48

@שמעיה כדאי לך לקרוא כאן על סיבות האנטישמיות, ובעיקר מכאן.


שמעיה
הודעות: 2339
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 724 פעמים
קיבל תודה: 718 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הנהרג מירי טילים - מת על קידוש ה'?

שליחה על ידי שמעיה » 14 מאי 2021, 11:22

איש ווילנא כתב:
14 מאי 2021, 08:59
בהקשר לדברי @שמעיה
ברור שכל זר הוא שנוא
והיו עוד עמים שנואים באירופה
הנקודה היא שעם ישראל זכה תמיד להתעסקות מוגברת ואינטנסיבית בכל הדורות כולם מימי הרומאים 
ולא נרגעו ממנו כאילו הוא מהווה איום על האנושות כולה וכאילו בעוד רגע הוא הולך לכבוש את אירופה
ותמיד חפשו פתרונות לפתור את בעית היהודים
תאוריות קונספרציה על עם ישראל הסתובבו מאז ומתמיד והידועים שבהם זה עלילות הדם הידועות באירופה ועד פורטקול זקני ציון שרבים מהאירופאים מאמינים בהם
[ונקודת הכל היא משום שתמיד הרגישו שהיהודי השפל המסכן והמבוזה מחזיק משהו בגאווה פנימית אשר בו הוא עליון עלייהם]

וגם בימינו אנו.
כל ידיעה קטנה ממה שקורה במדינת ישראל
מסוקר [באופן שלילי] בעיתוני אירופה בכותרות ראשיות
כאילו זה הדבר המאיים ביותר על שלום העולם
היות ואתה יהודי, נצר ליהודים קדושים וטהורים במשך דורות רבים, יתכן ואתה מרגיש את ההתעסקות הזו בהיות ועמים נוטים לבחון את העולם מן המרכז לצדדים. יתכן בהחלט שצועני שיישאל על ידך, יתאר לך את אותן תחושות ממש.
(אף אחד לא חשב שהצוענים הולכים לכבוש את אירופה, אך הם בהחלט הרגישו התעסקות מוגזמת בנטרולם כל הזמן. היהודים, אל נשכח, הם מוצלחים, וזר מוצלח הרבה יותר בעייתי מזר לא מוצלח. אם איזה סודני יתחיל להשתלט כאן על החברות הגדולות במשק, אנו נרגיש אליו הרבה יותר שנאה מאשר אל אותו סודני כאשר הוא עובד בניקיון.)
הזרות, והמוצלחות של היהודים גם יחד, הם אלו שהפריחו את תאוריית הקונספירציה.
שנאת היהודים טבועה לאירופאים בדמם, מאלפיים שנות נצרות. ועל בסיס זה מתפתחת השנאה לישראל.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “ענינו של יום”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים