מנחות ט:
בגמ' אתו להקשות אדר' יוחנן דס"ל דמנחה שחסרו שייריה כשרה להקרבה ז"ל
בגמ' אתו להקשות אדר' יוחנן דס"ל דמנחה שחסרו שייריה כשרה להקרבה ז"ל
והנה לעיל ט. מבואר שפלוג' דר"י ור"ל הוי אליבא דר' יהושע, אבל לר"א כו"ע מודו דכשרה. וקשה לי א"כ מ"ט הגמ' לא הקשתה את קו' זו נמי אליבא דר' אליעזר.אמר רב מלכיו תנא חדא {ויקרא ב׳:ב׳} מסלתה שאם חסרה כל שהוא פסולה {ויקרא ב׳:ב׳,ט״ז} משמנה שאם חסרה כל שהוא פסול. ותניא אידך והנותרת מן המנחה פרט למנחה שחסרה היא ושחסר קומצה ושלא הקטיר מלבונתה כלום. תרי קראי בחסרות למה לי לאו חד למנחה שחסרה קודם קמיצה וחד לשירים שחסרו בין קמיצה להקטרה. ותיובתא דר׳ יוחנן בתרוייהו.'