להבין את הגמ' על ספירת העומר - מנחות סה.

קודם כל זה ידיעה מספיק חשובה בשביל לפתוח עליה נושא-​
פרק ''רבי ישמאל אומר במנחות מדבר על ספירת העומר.​
ולעינינו, רש''י בדף ס''ה במנחות כותב שצריך שמעשה העומר יהיה מפורסם כדי שהבייתוסים יבינו שממחר השבת זה ממחרת יו''ט.
ואה''ק לא הבנתי מה הפשט יבינו, הרי הם הבינו כבר שיש כמה 'דוסים' שיש להם רבנים ועושים את זה אחר יו''ט
אלא שהם (להבדיל אלף אלפי הבדלות, ברוב סכלותם), חולקים.​
 

בשלמא

משתמש ותיק
רש"י כותב שנקצר בשלושה כדי לפרסם הדבר שקצירת העומר במוצאי ט"ו בניסן, מפני הבייתוסין.
והיינו לפרסם "בישראל" שלא יטעו מהבייתוסין

כל התוספת שהוסיף מר כדי שהבייתוסין יבינו אין לה שורש ועיקר בדברי רש"י
 

תלמיד המשגיח

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
רש"י כותב שנקצר בשלושה כדי לפרסם הדבר שקצירת העומר במוצאי ט"ו בניסן, מפני הבייתוסין.
והיינו לפרסם "בישראל" שלא יטעו מהבייתוסין

כל התוספת שהוסיף מר כדי שהבייתוסין יבינו אין לה שורש ועיקר בדברי רש"י
אולי בעוז והדר המורחב זה נמצא.
 
 

עוז והדר המורחב

משתמש רגיל
פותח הנושא
תלמיד המשגיח אמר:
בשלמא אמר:
רש"י כותב שנקצר בשלושה כדי לפרסם הדבר שקצירת העומר במוצאי ט"ו בניסן, מפני הבייתוסין.
והיינו לפרסם "בישראל" שלא יטעו מהבייתוסין

כל התוספת שהוסיף מר כדי שהבייתוסין יבינו אין לה שורש ועיקר בדברי רש"י
אולי בעוז והדר המורחב זה נמצא.
רש''י על המשנה בדף סה ע''ב
עיירות הסמוכות לשם מתכנסות- המולה גדולה שיבינו בייתוסים שבמוצאי יו''ט קוצרים.
אני בכ''א לומד מ'טל -מן'...
 

בשלמא

משתמש ותיק
כבודו תיקן רש"י דף ס"ה
ומחק את ההודעה הישנה דף ס"ג
והכל בא על מקומו בשלום
לפני שטרחתי לעיין בדף ס"ג המצויין (אז) עלה בלבי משהו אלא שלא כתבתיו כי לא ראיתיו
ועתה שהאירו דברי רש"י במקומן דף ס"ה הגיע זמנו לכתוב

"שיבינו בייתוסים שבמוצאי יו''ט קוצרים"
הוא על משקל להוציא מלבן של צדוקים
כלומר שע"י שהם יראו שבפועל יש לחז"ל קבלה על הדבר אחרת יצאו הדברים מלבן להתעקש לפרש אחרת.
וייש"כ למר על הצגת הדברים
 
חלק עליון תַחתִית