יש מחלוקת אביי ורבא האם בלחצות לעולה ושלמים יש מחלוקת אם תפוס לשון ראשון
ורבא מביא ראיה שיש מזה שחלקו על פיגול בשחיטה לשיטת ר' יוחנן שחלקו בעבודה אחת ומתרץ אביי שכיון שישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף אז חשב בסימן ראשון חוץ לזמנו וסימן שני חוץ למקומו
ושואלת הגמ' מקמיצה שגם שם נחלקו ומתרצת הגמ' שמדובר בהקטרת הקומץ והקטרת הלבונה וקשה לפי מה שכתב תוס' בשיטת ר' יוחנן שגם בסימן אחד שאינו מסוים לשיטת ר' יוחנן אז שייך תפוס לשון ראשון באותו סימן ורק בלחצות שזה חל בבת אחת לא שייך תפוס לשון ראשון אז שהגמ' תתרץ שישנה לקמיצה מתחילה ועד סוף וכן בהקטרה שישנה להקטרה מתחילה ועד סוף ולא נצטרך לומר שמדובר בקומץ ובלבונה לשיטת ר' יוחנן
ורבא מביא ראיה שיש מזה שחלקו על פיגול בשחיטה לשיטת ר' יוחנן שחלקו בעבודה אחת ומתרץ אביי שכיון שישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף אז חשב בסימן ראשון חוץ לזמנו וסימן שני חוץ למקומו
ושואלת הגמ' מקמיצה שגם שם נחלקו ומתרצת הגמ' שמדובר בהקטרת הקומץ והקטרת הלבונה וקשה לפי מה שכתב תוס' בשיטת ר' יוחנן שגם בסימן אחד שאינו מסוים לשיטת ר' יוחנן אז שייך תפוס לשון ראשון באותו סימן ורק בלחצות שזה חל בבת אחת לא שייך תפוס לשון ראשון אז שהגמ' תתרץ שישנה לקמיצה מתחילה ועד סוף וכן בהקטרה שישנה להקטרה מתחילה ועד סוף ולא נצטרך לומר שמדובר בקומץ ובלבונה לשיטת ר' יוחנן