ה' רועי
משתמש רגיל
במסכת הוריות דף יד ע"א:
ובמסכת שבת דף לא ע"א:
הקטע המודגש בציטוט השני - האם אינו עונה על "עוקר הרים"? האם עפ"י הציטוט הנ"ל אפשר להסיק כי עוקר הרים עדיף?
וגם אם תאמר ש"קבעת עיתים לתורה" - זה מה שיכול להפוך אותך ל"סיני" (שזה לא נראה לי כוונת הגמרא), הגמרא מביאה שני דברים שישאלו את האדם בדין שקשורים ל"עוקר הרים".
אמר רבי יוחנן: פליגו בה רבן שמעון בן גמליאל ורבנן. חד אמר: "סיני עדיף", וחד אמר: "עוקר הרים עדיף". רב יוסף - סיני. רבה - עוקר הרים. שלחו לתמן, "איזה מהם קודם?". שלחו להו: "סיני עדיף, דאמר מר: הכול צריכין למרי חטיא, ואפילו הכי, לא קביל רב יוסף עליה".
ובמסכת שבת דף לא ע"א:
בשעה שמכניסין אדם לדין אומרים לו נשאת ונתת באמונה, קבעת עיתים לתורה, עסקת בפריה ורביה, ציפית לישועה, פלפלת בחכמה, הבנת דבר מתוך דבר.
הקטע המודגש בציטוט השני - האם אינו עונה על "עוקר הרים"? האם עפ"י הציטוט הנ"ל אפשר להסיק כי עוקר הרים עדיף?
וגם אם תאמר ש"קבעת עיתים לתורה" - זה מה שיכול להפוך אותך ל"סיני" (שזה לא נראה לי כוונת הגמרא), הגמרא מביאה שני דברים שישאלו את האדם בדין שקשורים ל"עוקר הרים".