י"ג א'
חכם קודם למלך ישראל חכם שמת אין לנו כיוצא בו מלך ישראל שמת כל ישראל ראוים למלכות
חכם קודם למלך ישראל חכם שמת אין לנו כיוצא בו מלך ישראל שמת כל ישראל ראוים למלכות
צ"ב, הרי לכאורה רק זרעו של דוד נבחר למלכות? ואף שיש ענין של מלכות ישראל, [וצ"ת בדברי הרמב"ם בהל' מלכים], אך הרי בפשוטו עסקינן כאן להקדים גם למלך מבית דוד, ועליו אין שייך לומר שכל ישראל ראויים למלכות? [ואולי יל"ד הלשון 'מלך ישראל' שבמלך ישראל דוקא קאי ולא מלך מבית דוד? דאין לומר שבא לאפוקי ממלך גוי, שגם בהם יש חיוב כבוד, שהרי מיירי כאן לענין קדימה להצילו].