"שוינהו" שם נאמר על טומאה וטהרה
ואילו בגמ' בע"ז לא כתיב כבשבת, ואדרבה כתיב ככלי מתכות דמו, ומשמע לגמרי דמי למתכות.
ואע"פ שהתוס' שצינת משוים אותם, עדין זה לא סותר שאפשר שלעניין טבילה הוי מדאו'.
"שוינהו" שם נאמר על טומאה וטהרה
ואילו בגמ' בע"ז לא כתיב כבשבת, ואדרבה כתיב ככלי מתכות דמו, ומשמע לגמרי דמי למתכות.
ואע"פ שהתוס' שצינת משוים אותם, עדין זה לא סותר שאפשר שלעניין טבילה הוי מדאו'.
זו ראיה די טובה, ובאמת כעת נראה לי שיש קצת לחזק דבר זה דהא גבי טבילה אנו אומרים דככלי מתכות דמו, וגבי טומאה לא אמרי' ובשלמא אי הוי דרבנן יש מקום לחלק כמה חילוקים שלא ראו חז''ל צורך לגזור וכו', אבל בדאורייתא לכאו' נראה דאין לחלק.
זו ראיה די טובה, ובאמת כעת נראה לי שיש קצת לחזק דבר זה דהא גבי טבילה אנו אומרים דככלי מתכות דמו, וגבי טומאה לא אמרי' ובשלמא אי הוי דרבנן יש מקום לחלק כמה חילוקים שלא ראו חז''ל צורך לגזור וכו', אבל בדאורייתא לכאו' נראה דאין לחלק.
זו ראיה די טובה, ובאמת כעת נראה לי שיש קצת לחזק דבר זה דהא גבי טבילה אנו אומרים דככלי מתכות דמו, וגבי טומאה לא אמרי' ובשלמא אי הוי דרבנן יש מקום לחלק כמה חילוקים שלא ראו חז''ל צורך לגזור וכו', אבל בדאורייתא לכאו' נראה דאין לחלק.