לגבי איש ואשה כתוב "זכו שכינה ביניהם ואם לאו אש אוכלתם" וזאת מכיוון שיש את האות י' באיש ואת האות ה' באשה (ושמעתי בשם האריז"ל שהאותיות "וה" נמצאות ב"כתובה")
ונשאלת השאלה איזה מאותיות הה' שבשם ה' שורה באשה,
ונ"ל ע"פ הבן יהוידע שכותב
אוֹמְרִים לוֹ: הֱוֵי יוֹדֵע שֶׁכָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ נִזְדַּעֲזַע וְכוּ' (במדבר טז, כו). יש לדקדק למה אמר לו 'הֱוֵי יוֹדֵע' יאמר לו דַּע וכו'? ונראה לי בס"ד על פי מה שאמר רבינו האר"י ז"ל (בשער רוח הקודש) שהנשבע לשקר פוגם בה"א אחרונה שבשם הוי־ה שהוא סוד המלכות עיין שם. ובזה פרשתי הוֹי גּוֹי חֹטֵא עַם כֶּבֶד עָוֹן (ישעיה א, ד) חֹטֵא לשון חסרון שמחסר אות ה"א אחרונה ונשארו אותיות 'הוי' ולזה אמר עַם כֶּבֶד עָוֹן כי 'עָוֹן' זה כבד מכל העונות כמו שאמרו כאן בברייתא. לכן אומרים לו לשון זה 'הֱוֵי יוֹדֵע' כלומר דע פגם שלך שאתה גורם להשאר אותיות 'הוי' בלבד (שבועות לט.)
וכתוב שאם אדם נשבע לשקר הוא גורם שאשתו תמות, ואם מי שנשבע לשקר פוגם באות ה' האחרונה סימן שהיא הנמצאת אצל האשה !
ונשאלת השאלה איזה מאותיות הה' שבשם ה' שורה באשה,
ונ"ל ע"פ הבן יהוידע שכותב
אוֹמְרִים לוֹ: הֱוֵי יוֹדֵע שֶׁכָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ נִזְדַּעֲזַע וְכוּ' (במדבר טז, כו). יש לדקדק למה אמר לו 'הֱוֵי יוֹדֵע' יאמר לו דַּע וכו'? ונראה לי בס"ד על פי מה שאמר רבינו האר"י ז"ל (בשער רוח הקודש) שהנשבע לשקר פוגם בה"א אחרונה שבשם הוי־ה שהוא סוד המלכות עיין שם. ובזה פרשתי הוֹי גּוֹי חֹטֵא עַם כֶּבֶד עָוֹן (ישעיה א, ד) חֹטֵא לשון חסרון שמחסר אות ה"א אחרונה ונשארו אותיות 'הוי' ולזה אמר עַם כֶּבֶד עָוֹן כי 'עָוֹן' זה כבד מכל העונות כמו שאמרו כאן בברייתא. לכן אומרים לו לשון זה 'הֱוֵי יוֹדֵע' כלומר דע פגם שלך שאתה גורם להשאר אותיות 'הוי' בלבד (שבועות לט.)
וכתוב שאם אדם נשבע לשקר הוא גורם שאשתו תמות, ואם מי שנשבע לשקר פוגם באות ה' האחרונה סימן שהיא הנמצאת אצל האשה !