אדם שמספר שיש לו עדים, האם יש לזה תוקף יותר מל'טענה' בעלמא? (עיין תוס' יב: בקידו')
י יוני הר משתמש ותיק 30/6/20 #1 אדם שמספר שיש לו עדים, האם יש לזה תוקף יותר מל'טענה' בעלמא? (עיין תוס' יב: בקידו')
ל למה זה תשאל לשמי משתמש ותיק 30/6/20 #2 התם מיירי לגבי קידושין אם היה שוה באוותו יום פרוטה אך לא לגבי דיני ממונות. ותו דהא התם לאו בע''ד טעין לה אלא רבנן.
התם מיירי לגבי קידושין אם היה שוה באוותו יום פרוטה אך לא לגבי דיני ממונות. ותו דהא התם לאו בע''ד טעין לה אלא רבנן.
ל למען לא ניגע לריק משתמש ותיק 24/4/22 #4 לא. עיין ב"ק קיב: שנותנים לו זמן להביא עדים. אך אי"ז לזה תוקף כלל. ואם לא מביא עדים גובים. בתוס' ב"ב נב. יש לו הו"א דיש טעני' לעדים. אך דחה זאת שם.
לא. עיין ב"ק קיב: שנותנים לו זמן להביא עדים. אך אי"ז לזה תוקף כלל. ואם לא מביא עדים גובים. בתוס' ב"ב נב. יש לו הו"א דיש טעני' לעדים. אך דחה זאת שם.
א איש תלמודי משתמש ותיק 24/4/22 #5 יוני הר אמר: אדם שמספר שיש לו עדים, האם יש לזה תוקף יותר מל'טענה' בעלמא? (עיין תוס' יב: בקידו') לחץ כדי להרחיב... לא למדתי את הנושא אבל אני שואל מסברא למה שזה יהיה עדיף ? הרי הסיפור עצמו הוא וודאי עדיף מעדים ומדוע יהיה עדיף טענה על עדות מאשר טענה על עצם הסיפור ?
יוני הר אמר: אדם שמספר שיש לו עדים, האם יש לזה תוקף יותר מל'טענה' בעלמא? (עיין תוס' יב: בקידו') לחץ כדי להרחיב... לא למדתי את הנושא אבל אני שואל מסברא למה שזה יהיה עדיף ? הרי הסיפור עצמו הוא וודאי עדיף מעדים ומדוע יהיה עדיף טענה על עדות מאשר טענה על עצם הסיפור ?
ב באמונתו יחיה משתמש ותיק 24/4/22 #6 יוני הר אמר: אדם שמספר שיש לו עדים, האם יש לזה תוקף יותר מל'טענה' בעלמא? (עיין תוס' יב: בקידו') לחץ כדי להרחיב... עי' חו"מ סי' עה סעיפים כא - כג
יוני הר אמר: אדם שמספר שיש לו עדים, האם יש לזה תוקף יותר מל'טענה' בעלמא? (עיין תוס' יב: בקידו') לחץ כדי להרחיב... עי' חו"מ סי' עה סעיפים כא - כג
ט טוב משתיקה משתמש רגיל 12/1/23 #7 לכאורה כשאומר 'יש לי עדים' טענתו גרועה יותר דהאיכא מאן דאמר 'צריך לברר' עיין סנהדרין כג: (מעין דינא דאיסי בן יהודה הא יש רואה יביא ראיה ויפטר. ב"מ פג.).
לכאורה כשאומר 'יש לי עדים' טענתו גרועה יותר דהאיכא מאן דאמר 'צריך לברר' עיין סנהדרין כג: (מעין דינא דאיסי בן יהודה הא יש רואה יביא ראיה ויפטר. ב"מ פג.).