והשליו?יצחק אמר:השאלה הזו לא היתה כ"כ קריטית משום שהמן היה נבלע באיברים (השתנה לא נחשבת כלל)
אולם בלא"ה תמוה וכי הלוויים היו צריכים ללכת ששה קילומטר בשביל להתפנות?! זה לא מסתבר
ואולי י"לשבין כל שבט ושבט היו שטחים ריקים שלא היה להם דין מחנה.
שאלתך היא שאלת הגמ' ביומא עה ע"ב:יצחק אמר:משום שהמן היה נבלע באיברים
עי' רמב"ם שפסק דין זה רק לשעת מלחמה - ספר המצוות עשין קצ"ב, והל' מלכים פ"ו הי"ד.במבי אמר:וא"כ היאך יתפנה? שהרי צריך לצאת חוץ לג' מחנות.
אבן עזרא עה"פ כותב שבלילה היו יוצאים לצרכיהם. ומדוייק לשון הכתוב שבעת ימים.חזק וברוך אמר:היכן התפנו כל אותם הימים?
ובגמ' שהבאת מבואר שהוא מחלוקת בין ר' ישמעאל שסובר שהמן היה נבלע באיברים חוץ ממה שהיו מוכרים להם התגרים, ולר"א שסובר שגם מה שמכרו להם היה נבלע באיברים עד מתי שסרחורז בן ציון אמר:שאלתך היא שאלת הגמ' ביומא עה ע"ב:יצחק אמר:משום שהמן היה נבלע באיברים
אלא מה אני מקיים ויתד תהיה לך על אזנך, לאחר שסרחו, אמר הקב"ה אני אמרתי יהיו כמלאכי השרת עכשיו אני מטריח אותם שלש פרסאות.
ופרש"י - לאחר שסרחו - שנתלוננו על כך שאמרו בלחם הקלוקל.
משך חכמה במקוםבמבי אמר:שמעתי פעם ראיה שלא היה גולה בזמן המדבר שהרי נאמר במיתת אהרן שבכו אותו כל בית ישראל ואם היה אחד שגלה הוא לא היה בוכה כי היה משתחרר מגלותו במיתת אהרן הכהן הגדול.
הובא לעיל.דעתו יפה אמר:חכמה
אני שמעתי מהרב קוליץ בהספדו על הגרש"ז אויערבאך. להיפך. שהתורה באה ללמדנו שאפילו הגולים בכו על אהרן.דעתו יפה אמר:משך חכמה במקוםבמבי אמר:שמעתי פעם ראיה שלא היה גולה בזמן המדבר שהרי נאמר במיתת אהרן שבכו אותו כל בית ישראל ואם היה אחד שגלה הוא לא היה בוכה כי היה משתחרר מגלותו במיתת אהרן הכהן הגדול.
ולדעת חז"ל פירקו המשכן בכל יום, והחיוב היה רק כשהמשכן בנוי.רז בן ציון אמר:אבן עזרא עה"פ כותב שבלילה היו יוצאים לצרכיהם. ומדוייק לשון הכתוב שבעת ימים.חזק וברוך אמר:היכן התפנו כל אותם הימים?
עוד הביא בשם חכ"א שעשו חפירה בחצר אהל מועד, והעיר עליו שא"ז מסתבר.
והאיך קיימו מצוות פו"ר?יצחק אמר:השאלה הזו לא היתה כ"כ קריטית משום שהמן היה נבלע באיברים (השתנה לא נחשבת כלל)
אולם בלא"ה תמוה וכי הלוויים היו צריכים ללכת ששה קילומטר בשביל להתפנות?! זה לא מסתבר
ואולי י"לשבין כל שבט ושבט היו שטחים ריקים שלא היה להם דין מחנה.
שאלה ידועה, ועוד נשותיהן נידות היכן היו, ומזה הוכיחו (לא זוכר מי) שעיקר מגורי הלויים היה במחנה ישראל כל אחד במחנה הסמוך לו, ורק כשהיו טהורים היו שוהים במחנה לויה, ובזה מובן הקשר בין קרח לדתן ואבירם שהיו שכניהם ממש.ה' הוא האלוקים אמר:והאיך קיימו מצוות פו"ר?
משך חכמה. ועיין שו"ת תשב"ץפינחס רוזנצוויג אמר:שאלה ידועה, ועוד נשותיהן נידות היכן היו, ומזה הוכיחו (לא זוכר מי) שעיקר מגורי הלויים היה במחנה ישראל כל אחד במחנה הסמוך לו, ורק כשהיו טהורים היו שוהים במחנה לויה, ובזה מובן הקשר בין קרח לדתן ואבירם שהיו שכניהם ממש.ה' הוא האלוקים אמר:והאיך קיימו מצוות פו"ר?