בפסוקים מבואר דהותר לגואל הדם להרוג משום שייחם לבבו, וזה תמוה לי ביותר -
כאילו שהתורה העדיפה להתיר להרוג את הרוצח, כדי שגואל הדם לא יכשל בהריגה במזיד,
אני חשבתי ליישב שכתוב בבראשית "קול דמי אחיך זועקים אליך מן האדמה" ורציתי לבאר שכביכול הנפש תובעת את דמה ממי שהרגה
וכן מצינו גם אצל הסיפור אם נבוזראדן וכריה הנביא שדמו תסס וגעש, ולכאו' כיון שכביכול הנפש תבעה את דמיה, אבל עדיין הדברים אינם מחוורים לי כלל
ואם יש מישהו שיוכל לבאר את הדברים אשמח מאד!
כאילו שהתורה העדיפה להתיר להרוג את הרוצח, כדי שגואל הדם לא יכשל בהריגה במזיד,
אני חשבתי ליישב שכתוב בבראשית "קול דמי אחיך זועקים אליך מן האדמה" ורציתי לבאר שכביכול הנפש תובעת את דמה ממי שהרגה
וכן מצינו גם אצל הסיפור אם נבוזראדן וכריה הנביא שדמו תסס וגעש, ולכאו' כיון שכביכול הנפש תבעה את דמיה, אבל עדיין הדברים אינם מחוורים לי כלל
ואם יש מישהו שיוכל לבאר את הדברים אשמח מאד!