רבינו חננאל על הדף וכן כותב הרמב"ם דעדים שאמרו שקר העדנו פטורים מלשלם, בעוד שהרבה מן הראשונים כותבים שחייבים לשלם מדינא דגרמי, ובאחרונים כתבו ליישב שהר"ח והרמב"ם לא מיירי מצד דיני דגרמי רק מצד דין הזמה וע"כ כתבו שפטורים מלשלם.
אך הקצוה"ח בסימן ל"ח ס"ק א' הביא את דברי הרמב"ן שכותב שהרב ר' משה הספרדי חולק וסובר שהם פטורים מלשלם, וע"כ בהכרח שהר"ח והרמב"ם חולקים וסוברים שפטורים מלשלם אף מצד דיני דגרמי, וכאן עולה השאלה מה ההסבר בשיטה זו (בקצוה"ח הביא בשם כנה"ג דס"ל דדיני דגרמי חייב לשלם מדין קנס וע"כ פטורים כיון שהם מודים בקנס אך הקצות דחה אותו).
אך הקצוה"ח בסימן ל"ח ס"ק א' הביא את דברי הרמב"ן שכותב שהרב ר' משה הספרדי חולק וסובר שהם פטורים מלשלם, וע"כ בהכרח שהר"ח והרמב"ם חולקים וסוברים שפטורים מלשלם אף מצד דיני דגרמי, וכאן עולה השאלה מה ההסבר בשיטה זו (בקצוה"ח הביא בשם כנה"ג דס"ל דדיני דגרמי חייב לשלם מדין קנס וע"כ פטורים כיון שהם מודים בקנס אך הקצות דחה אותו).