בגמ' מספרת מה היתה הסיבה שיואב המית את עמשא בן יתר, הסיבה היתה משום שיואב סבר שעמשא הוא מורד במלכות שלא הזעיק את העם במועד שדוד קבע לו, ומה סבר עמשא? הגמ' מסבירה שעמשא דרש אכין ורקין דכתיב רק חזק ואמץ למעט שלא לעבור על דברי תורה והמעשה היה שעמשא מצא אותם עוסקים בדברי תורה ולכן לא הזעיק אותם.
עד כאן דברי הגמ'.
מאד תמוה לי, וכי אם עוסקים בדברי תורה אז לא יוצאים למלחמה?
עד כאן דברי הגמ'.
מאד תמוה לי, וכי אם עוסקים בדברי תורה אז לא יוצאים למלחמה?