משה בן חנינא
משתמש ותיק
כתב הרמב''ם:
דבריו כאן הם על פי המשנה:הרי כל באי עולם בצורת אדם הראשון הם נבראים ואין פני כל אחד מהן דומין לפני חבירו לפיכך כל אחד ואחד יכול לומר בשבילי נברא העולם
איני יודע למה שינה 'חייב' ל'יכול'. גם איני יודע למה אמר במורה נבוכים:ומלך מלכי המלכים הק'ב'ה' טבע את כל האדם בחותמו של אדן הראשון ואין אחד מהן דומה לחבירו לפיכך כל אחד ואחד חייב לומ' בשבילי ניברא העולם
גרשוני מתרגם:ויתכ'יל כל ג'אהל אן אלוג'וד כלה מן אג'ל שכ'צה...וכל מא ג'א פי נצוץ כתב אלאנביא מן הד'א אלגרץ' אלג'ליל אלעט'ים אלפאידה פי מערפה' אלאנסאן קדרה, ולא יגלט ויט'ן אלוג'וד מן אג'ל שכ'צה פקט
דברים אלה נראים כסותרים גם המשנה תורה וגם המשנה.כל בור מדמיין שהמציאות כולה היא בשבילו אישית...וכל מה שבא בלשונות ספרי הנביאים בעניין זה, הנכבד וגדול התועלת לידיעת האדם את ערכו, כך שלא יטעה ויחשוב שהמציאות היא בגללו בלבד