סנהדרין דף מח: ברש"י ד"ה והלא הרבה בנים היו לו

מאן דכר שמיה

משתמש רגיל
הגמ' אומרת שלנבות היו הרבה בנים ורש"י אומר שם "לא ידענא מהיכא ילפי", ולכאורה הרי כתוב בפסוק (וכפי שהגמ' מביאה שם. עיי"ש.) "אם לא את דמי נבות ואת דמי בניו"?

אולי רש"י מתכוון שאינו יודע מאיפה לומדים שהיו לנבות הרבה בנים.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מאן דכר שמיה אמר:
הגמ' אומרת שלנבות היו הרבה בנים ורש"י אומר שם "לא ידענא מהיכא ילפי", ולכאורה הרי כתוב בפסוק (וכפי שהגמ' מביאה שם. עיי"ש.) "אם לא את דמי נבות ואת דמי בניו"?

אולי רש"י מתכוון שאינו יודע מאיפה לומדים שהיו לנבות הרבה בנים.
ודקארי לה מאי קארי לה - מה היה הה"א שלך, הרי בנמ' כתוב שלנבות היו הרבה בנים, ורש"י כותב שאינו יודע מהיכי יליף דבר זה.
 
 

מאן דכר שמיה

משתמש רגיל
פותח הנושא
יושב אוהלים אמר:
מאן דכר שמיה אמר:
הגמ' אומרת שלנבות היו הרבה בנים ורש"י אומר שם "לא ידענא מהיכא ילפי", ולכאורה הרי כתוב בפסוק (וכפי שהגמ' מביאה שם. עיי"ש.) "אם לא את דמי נבות ואת דמי בניו"?

אולי רש"י מתכוון שאינו יודע מאיפה לומדים שהיו לנבות הרבה בנים.
ודקארי לה מאי קארי לה - מה היה הה"א שלך, הרי בנמ' כתוב שלנבות היו הרבה בנים, ורש"י כותב שאינו יודע מהיכי יליף דבר זה.
לפום ריהטא חשבתי שמדובר על עצם עניין הבנים. עכשיו שבאתי לכתוב זאת עלה בדעתי שכנראה מדובר על הרבה בנים.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מאן דכר שמיה אמר:
עכשיו שבאתי לכתוב זאת עלה בדעתי שכנראה מדובר על הרבה בנים.
אם כשבאת לכתוב (ולא אחרי) כבר הבנת שטעית, אז למה כתבת?
ואם לעזור לאחרים, שאולי יטעו כמוך, תכתוב רק שהפשט ברש"י הוא על הריבוי ולא על עצם הבנים.
 
חלק עליון תַחתִית