בגמ' סנהדרין דף קו. את בלעם בן בעור הרגו בחרב בלעם מאי בעי התם א''ר יוחנן שהלך ליטול שכר עשרים וארבעה אלף [שהפיל מישראל] אמר מר זוטרא בר טוביה אמר רב היינו דאמרי אינשי גמלא אזלא למיבעי קרני אודני דהוו ליה גזיזן מיניה.
לכאורה היה נראה שענין המשל הוא שמי שמבקש לעצמו דברים יותר ממה שראוי לו לבקש, לוקחים לו גם את מה שיש לו.
אבל בגמ' כאן לא נראה שזה ענין המשל, כי הגמ' אומרת שבלעם הלך ליטול שכר עשרים וארבעה אלף וכו', ולכאורה באמת הגיע לו שכר, שהרי בלק קיים את העצה שבלעם נתן לו, וכי זה נקרא "גמלא אזלא למיבעי קרני"?!
לכאורה היה נראה שענין המשל הוא שמי שמבקש לעצמו דברים יותר ממה שראוי לו לבקש, לוקחים לו גם את מה שיש לו.
אבל בגמ' כאן לא נראה שזה ענין המשל, כי הגמ' אומרת שבלעם הלך ליטול שכר עשרים וארבעה אלף וכו', ולכאורה באמת הגיע לו שכר, שהרי בלק קיים את העצה שבלעם נתן לו, וכי זה נקרא "גמלא אזלא למיבעי קרני"?!