אני חייב דחוף לדעת מה המקור של דברי השב שמעתתא הבאים המובאים בשיעורי רבי שמואל:
ראיתי הרבה מצטטים את השב שמעתתא הזה, אבל לא מצאתיו בשום מקום.
אשמח אם מישהו יוכל למצוא אותו.
ייש"כ גדול.
שיעורי ר' שמואל מסכת בבא בתרא דף כג עמוד ב
סז) בענין רוב וקרוב והאיך הדין בספק קרוב
תוד"ה מצאו בין שני שובכין וכו', אבל קשיא לרשב"א דהיכי מ"ל אף על גב דחד מינייהו נפיש הא קתי מחצה על מחצה שניהם יחלוקו ואי חד מינייהו נפיש ניזיל בתר רובא, ע"ש. והנה בש"ש כ' ליישב, דהא באמת א"א לצמצם ובע"כ דחד מינייהו קרוב טפי ולא ידעינן הי מנייהו, והשתא הא קיימינן אי נימא דקרוב עדיף מרוב, וכיון שכן הא חייל הכא דין קרוב אחדא מינייהו אלא דלא ידעינן מאן הוא וממילא לא אזלינן בכה"ג בתר רובא ויחלוקו. ועיין באו"ש שכתב דבכה"ג דא"א לצמצם ליכא כלל דין קרוב, ולפי"ז א"ש דברי התוס' בפשטות. אמנם באמת דאף אי נימא כהש"ש דגם היכא דא"א לצמצם איכא דין קרוב ג"כ איכא למימר כהתוס', דכיון דסו"ס לא ידעינן הי מנייהו קרוב ולא אהני לן הקרוב לברר את הספק אזלינן בתר רוב, דרק כיש לנו הכרעה מכח הקרוב אז הוא דאזלינן אחר הקרוב, אבל הכא דגם אחר הקרוב הספק במקומו עומד יבוא הרוב ויכריע ביניהם, דמ"ש ספק זה מכל הספיקות שהרוב מכריע בהם.
ראיתי הרבה מצטטים את השב שמעתתא הזה, אבל לא מצאתיו בשום מקום.
אשמח אם מישהו יוכל למצוא אותו.
ייש"כ גדול.
שיעורי ר' שמואל מסכת בבא בתרא דף כג עמוד ב
סז) בענין רוב וקרוב והאיך הדין בספק קרוב
תוד"ה מצאו בין שני שובכין וכו', אבל קשיא לרשב"א דהיכי מ"ל אף על גב דחד מינייהו נפיש הא קתי מחצה על מחצה שניהם יחלוקו ואי חד מינייהו נפיש ניזיל בתר רובא, ע"ש. והנה בש"ש כ' ליישב, דהא באמת א"א לצמצם ובע"כ דחד מינייהו קרוב טפי ולא ידעינן הי מנייהו, והשתא הא קיימינן אי נימא דקרוב עדיף מרוב, וכיון שכן הא חייל הכא דין קרוב אחדא מינייהו אלא דלא ידעינן מאן הוא וממילא לא אזלינן בכה"ג בתר רובא ויחלוקו. ועיין באו"ש שכתב דבכה"ג דא"א לצמצם ליכא כלל דין קרוב, ולפי"ז א"ש דברי התוס' בפשטות. אמנם באמת דאף אי נימא כהש"ש דגם היכא דא"א לצמצם איכא דין קרוב ג"כ איכא למימר כהתוס', דכיון דסו"ס לא ידעינן הי מנייהו קרוב ולא אהני לן הקרוב לברר את הספק אזלינן בתר רוב, דרק כיש לנו הכרעה מכח הקרוב אז הוא דאזלינן אחר הקרוב, אבל הכא דגם אחר הקרוב הספק במקומו עומד יבוא הרוב ויכריע ביניהם, דמ"ש ספק זה מכל הספיקות שהרוב מכריע בהם.