תקברם אימן

יהודידי

משתמש ותיק
בדף קנ"ו יש מחלוקת חכמים ור' אלעזר. דלשיטתו גם במתנת שכיב מרע צריך קנין. וחכמים מוכיחים שאין צריך 

מהסיפור עם בני רוכל וכ"ו  ור"א אומר שאין ראיה. משום ששם רצה להפסידם. ומתבטא ר"א : תקברם אמם. ובגמ' מבואר שזה משום

שרשעים הם. שקיימו קוצים בכרם. ור"א לשיטתו שהיות ויש מקום שמגדלים את זה לגמלים. אז הוי כלאים. ולכן רשעים הם. (לשיטת

חכמים אי"ז כלאים) וקשיא לי טובא: דאיך התבטא עליהם כך. ומדוע החשיבם לרשעים. 1. גם אם באמת קיימו כלאים מדוע מגיע להם

קללה כזאת. 2. הרי לשיטת חכמים אין זה כלאים. כמבואר שם בגמ'. וא"כ גם אם ר"א ס"ל דהוי כלאים. אבל בני רוכל נשענו על שיטת

חכמים. ומדוע החשיבם לרשעים וקיללם???
 

יהודידי

משתמש ותיק
פותח הנושא


אח שלי שחררררר אותי. תשובה יש לך???  (כאן אמור להיות סמיילי. אבל לא יודע איפה אני עושה(עוד סמיילי) בקיצור אני מחכה לתשובה מאחד מהת"ח)
 

יאיר

משתמש ותיק
יהודידי אמר:


אח שלי שחררררר אותי. תשובה יש לך???  (כאן אמור להיות סמיילי. אבל לא יודע איפה אני עושה(עוד סמיילי) בקיצור אני מחכה לתשובה מאחד מהת"ח)


טוב אבל צריך לתקן כאן https://tora-forum.co.il/posting.php?mode=edit&f=102&p=600006 https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=600006#p600006 בכותרת האשכול ולא בהודעה האחרונה... :) (אין פה סמיילים, הם מתבטלים בשליחה)
 

זך הרעיון

משתמש ותיק
יהודידי אמר:


אח שלי שחררררר אותי. תשובה יש לך???  (כאן אמור להיות סמיילי. אבל לא יודע איפה אני עושה(עוד סמיילי) בקיצור אני מחכה לתשובה מאחד מהת"ח)



אם לא תתנהג יפה אף אחד לא יענה לך, פסד'ר.....
 

יהודידי

משתמש ותיק
פותח הנושא
בטח התכונת לכתוב "בסדר" ובבקשה אל נא תלמדני כיצד להתנהג ואל נא תדבר בשם פורום שלם
 

דיין

משתמש ותיק
יהודידי אמר:
1. גם אם באמת קיימו כלאים מדוע מגיע להם

קללה כזאת.
כי הם רשעים, ורשעים כאלה מיתתן יפה להם ויפה לעולם

יהודידי אמר:
2. הרי לשיטת חכמים אין זה כלאים. כמבואר שם בגמ'. וא"כ גם אם ר"א ס"ל דהוי כלאים. אבל בני רוכל נשענו על שיטת

חכמים. ומדוע החשיבם לרשעים וקיללם???


דרך החכמים כאשר הם חולקים בהלכה, כל צד מחפש לו ראיות לשיטתו מהחכמים של הדורות הקודמים, והסיבה היא שחכמי הדורות הראשונים היו יותר חכמים וודאי כיוונו לאמת.
כעת נחלקים ר"א ורבנן בדין מקיים קוצים בכרם, ר"א סובר שזה איסור גמור, ורבנן סוברים שאינו איסור
אם נשאל את ר"א - מה לדעתך היו אומרים הלל ושמאי על הנושא? הוא היה עונה - בוודאות הם היו אומרים כמוני, בגלל שאני מבין שאני הצודק והחולקים עלי טועים, וממילא אני תולה שגם החכמים הגדולים יותר היו מכוונים לאמת (שלדעתי זו האמת)
וכמובן שגם רבנן יענו את אותה תשובה

בסוגיא כאן מביאים רבנן מעשה מבני רוכל שהסתופפו בצילם של חכמי הדור הקודם, כיון שהם מבינים שבני רוכל לא עשו עבירה, כי חכמי הדור הקודם ודאי כיוונו לאמת בדין הקוצים (לפי הבנתם)
ור"א משיב להם, הרי אני סבור שחכמי הדור הקודם היו סוברים כמוני בדין הקוצים, ולכן כשבא לפניהם המעשה עם בני רוכל הם דנו אותם כרשעים, ולכן רצו לקנוס אותם
 
חלק עליון תַחתִית