בדף קנ"ו יש מחלוקת חכמים ור' אלעזר. דלשיטתו גם במתנת שכיב מרע צריך קנין. וחכמים מוכיחים שאין צריך
מהסיפור עם בני רוכל וכ"ו ור"א אומר שאין ראיה. משום ששם רצה להפסידם. ומתבטא ר"א : תקברם אמם. ובגמ' מבואר שזה משום
שרשעים הם. שקיימו קוצים בכרם. ור"א לשיטתו שהיות ויש מקום שמגדלים את זה לגמלים. אז הוי כלאים. ולכן רשעים הם. (לשיטת
חכמים אי"ז כלאים) וקשיא לי טובא: דאיך התבטא עליהם כך. ומדוע החשיבם לרשעים. 1. גם אם באמת קיימו כלאים מדוע מגיע להם
קללה כזאת. 2. הרי לשיטת חכמים אין זה כלאים. כמבואר שם בגמ'. וא"כ גם אם ר"א ס"ל דהוי כלאים. אבל בני רוכל נשענו על שיטת
חכמים. ומדוע החשיבם לרשעים וקיללם???
מהסיפור עם בני רוכל וכ"ו ור"א אומר שאין ראיה. משום ששם רצה להפסידם. ומתבטא ר"א : תקברם אמם. ובגמ' מבואר שזה משום
שרשעים הם. שקיימו קוצים בכרם. ור"א לשיטתו שהיות ויש מקום שמגדלים את זה לגמלים. אז הוי כלאים. ולכן רשעים הם. (לשיטת
חכמים אי"ז כלאים) וקשיא לי טובא: דאיך התבטא עליהם כך. ומדוע החשיבם לרשעים. 1. גם אם באמת קיימו כלאים מדוע מגיע להם
קללה כזאת. 2. הרי לשיטת חכמים אין זה כלאים. כמבואר שם בגמ'. וא"כ גם אם ר"א ס"ל דהוי כלאים. אבל בני רוכל נשענו על שיטת
חכמים. ומדוע החשיבם לרשעים וקיללם???