דף לה פרק המפקיד דף לה:

יאיר 32

משתמש רגיל
פרק המפקיד דף לה:
רש"י מסביר במשנה ד"ה "ישבע השוכר" - למשכיר!!!
מה רש"י בא להגיד בזה או להוסיף בזה או לשלול בזה?
 
נערך לאחרונה על ידי מנהל:

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
שלא תחשוב שישבע לשואל, ולא שהיה הו''א בכך, אלא שדרך רש''י לקצר על הלומד את הדרך, וכיון שיש כאן אדם שלישי הוא פירש שישבע למשכיר.
אם תדקדק כך ברש''י יהיה לך עוד אלפי שאלות.
 

שמואל כ''ץ

משתמש רגיל
לענ''ד נראה דקמ''ל דבעי' שהמשכיר יהיה שם בשעת השבועה,
דהא כמו שמבואר לקמן עיקר השבועה היא להפיס דעתו של בעה''ב,
ולכך אם נשבע השוכר סתם בבי''ד ללא שהמשכיר היה שם לא מהני שבועתו,
אלא מתי שהמשכיר היה שם ואז מתפייס ומובן שבלי זה פשיטא דזהו דרכו של רש''י וכמו''ש ח''ר 'כמעיין המתגבר'
 

קצת קשה

משתמש רגיל
האשה נקנית - לבעלה. וצ"ת.

הנכנס לספר - להסתפר.
הנכנס לספר רש"י בא לבאר אין הכוונה לספר בפתח וצירה דהיינו לשון סיפור דברים... אלא הכוונה לתספורת!
האשה נקנית לבעלה כבר ביאר הר"ן שם דאין הכוונה לקנין הגוף אלא לקנין 'איסור' שתצטרך גט... עי' באחרונים שם
 

נתנאל הלוי

משתמש ותיק
בחידושי חתם סופר הקשה כן [ולמדנו מדבריו שזה "שאלה"] ותירץ דרש"י אתי לאורויי דבעצם לדידן יש כאן פטור של עד המסייע ורק המשכיר יכול לטעון שהשואל אינו נאמן עליו וז"ש רש"י "למשכיר".
האשה נקנית לבעלה כבר ביאר הר"ן שם דאין הכוונה לקנין הגוף אלא לקנין 'איסור' שתצטרך גט... עי' באחרונים שם
לכאורה זה סתום מאד לומר שזה נתכוון רש"י. והר"ן לא כתב כן בביאור לשון רש"י.
 
חלק עליון תַחתִית