מבואר בגמרא ב"מ סא. שבעקרון היה אפשר ללמוד רבית מגזל אילולי זה היה מדעתו, וצריך ביאור למה רבית זה גזל ?
[לכאורה זה דבר לגיטימי מאוד לקחת כסף על הלואה ועכ"פ ודאי לא גזל].
וכן מבואר בתוספות בדף ע: שגם לגוי אסור להלוות ברבית משום שנאמר מכל עץ הגן תאכלו ולא מן הגזל ולא מן הרבית, וצ"ע כנ"ל.
וכן כמדומני שיש במפרשים טעמים שונים לאיסור (שאינם גזל) ואשמח אם יצוינו.
[לכאורה זה דבר לגיטימי מאוד לקחת כסף על הלואה ועכ"פ ודאי לא גזל].
וכן מבואר בתוספות בדף ע: שגם לגוי אסור להלוות ברבית משום שנאמר מכל עץ הגן תאכלו ולא מן הגזל ולא מן הרבית, וצ"ע כנ"ל.
וכן כמדומני שיש במפרשים טעמים שונים לאיסור (שאינם גזל) ואשמח אם יצוינו.