קל וחומר של שטות
משתמש ותיק
דף ג' ע"ב.
השיטמ"ק מביא ר"ח ששואל שיוצא לרבנן שאם יודה בחיוב קרבן ועדים יכחישוהו, נאמן וחייב. ושואל ע"כ, כיצד יכולים הכהנים להקריב קרבן כזה? הלא יש עדים שכופרים בהיותו נצרך, א"כ הוי חולין בעזרה. וכל חיובו הוא רק מכוח נאמנותו.
ולא נהירא לי. מה נפשך? חייב או לא? אי חייב, מה שייכא לשאול? וכי חיישינן לנערווען?
ואי לא, אז למה זה נחשב שחייב?
אשמח אם אי מי מחברי הפורום החשובים יואיל להסבירו לי.
השיטמ"ק מביא ר"ח ששואל שיוצא לרבנן שאם יודה בחיוב קרבן ועדים יכחישוהו, נאמן וחייב. ושואל ע"כ, כיצד יכולים הכהנים להקריב קרבן כזה? הלא יש עדים שכופרים בהיותו נצרך, א"כ הוי חולין בעזרה. וכל חיובו הוא רק מכוח נאמנותו.
ולא נהירא לי. מה נפשך? חייב או לא? אי חייב, מה שייכא לשאול? וכי חיישינן לנערווען?
ואי לא, אז למה זה נחשב שחייב?
אשמח אם אי מי מחברי הפורום החשובים יואיל להסבירו לי.