עי' בגמ' שור שנגח גבי הכניס פירות ברשות בעל הבית, ואכלם שורו של בעל הבית דחשיב כשן ברשות היחיד דחייב, ואילו הכניס שלא ברשות חשיב כברשות הרבים ופטור וביאר רש"י דאינו רשות הרבים ממש אלא שאין זה חצר הניזק ולכך פטור.
רואים גדר בדין שן ברשות הרבים
אגב מכאן לכאו' צ"ע על משכ' הרא"ש ברייש בב"ק לבאר הסברא דשן פטור ברשות הרבים משום שדרכו לילך ואין הבעלים יכולים לשמרו כל הזמן, ואפילו הוציא הלכה מסברה זו גבי דרך על מקל ברה"ר והזיק ברשות היחיד דיש לו להיות פטור, ולכאו' לפי הגמ' הנ"ל אינו דין דוקא ברשות הרבים אלא כל שאינו רשות הניזק פטור, וצ"ע, (אשמח אם התלמידי חכמים כאן יציינו מראה מקום שמעיר הערה זו)