-
-
למנצח בנגינות בספירת העומר
על ידי
בלויא » לפני 1 דקות
זמן קריאה: 0 דקות
בסידורים כ' לכוון בכל יום אות א' מפ' ישמחו וירננו כו'.
היום כ ב לעומר זה אות ו של כי תשפט,
וצ ע, כי כמה שידוע לי תיבת 'תשפט' כ' בלא וא ו.
היש באמת 49 אותיות בפסוק זה ?
מי יודע מה המקור ?
אבקש מראש, שמי שבדעתו להגיב באופן שאינו מכבד כדבעי מנהג ישראל קדושים, יתכבד נא להישאר בשתיקתו.
אני מאמין...
- 0 תגובות
- 2 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בלויא
לפני 1 דקות
-
-
שלוש אחרונות הודיה
על ידי
דוד חיים » לפני 10 דקות
זמן קריאה: 1 דקות
כתב הרמב ם פרק א מהלכות תפילה הלכה ב: אֶלָּא חִיּוּב מִצְוָה זוֹ כָּךְ הוּא: שֶׁיְּהֵא אָדָם מִתְפַּלֵּל וּמִתְחַנֵּן בְּכָל יוֹם וּמַגִּיד שְׁבָחוֹ שֶׁלְּהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וְאַחַר כָּךְ שׁוֹאֵל צְרָכָיו שֶׁהוּא צָרִיךְ לָהֶם בְּבַקָּשָׁה וּבִתְחִנָּה, וְאַחַר כָּךְ נוֹתֵן שֶׁבָח וְהוֹדָיָה...
- 0 תגובות
- 3 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דוד חיים
לפני 10 דקות
-
-
בואי בשלום לאיזה צד תמיהה
תגובות: 13
על ידי
beri » 20 דצמבר 2020, 14:34
זמן קריאה: 2 דקות
תמוה המנהג להפוך צד בבואי בשלום בין אם עומדים לדרום צפון וכו' . הרי במקור הדין צריך להפוך לצד מערב דווקא ומילא בארצות אשכנז זה היה לאחורי הבית כנסת שהרי עמדו לא''י שהיא במזרח אבל כאן בארץ שיש שעומדים לדרום ויש לצפון מדוע הופכים פניהם לאחורי ביהכנ''ס . היו צריכים לפנות למערב
- 13 תגובות
- 264 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודה היהודי
היום, 20:51
-
-
הידע המינימלי ההכרחי למי שרוצה להיות חזן או אפילו להגיד קדיש:
תגובות: 13
על ידי
מתאהב על ידך » היום, 01:36
זמן קריאה: 4 דקות
לדעת שיש לו אחריות לא להכשיל את כולם באמירת אמן חטופה, אלא לסיים המילה האחרונה בחיתוך ברור חד וקצר לפני שמתחילים לענות אמן.
וזה חמור מאוד כמו שאמרו חז ל... חטופה - יתחטפו ימיו (ברכות מז)
חטופה = שמסלסל/נמרח/מכוין/מתעכב מכל סיבה שהיא, ומכשיל את כל הציבור שוב ושוב באמירת אמן לפני שסיים את המילה...
- 13 תגובות
- 140 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
היום, 18:36
-
-
לשוחח עם השי"ת כדבר איש אל רעהו ולחזור על אותו משפט שוב ושוב - מצוה או עבירה?
תגובות: 77
על ידי
מתאהב על ידך » 13 אפריל 2021, 03:00
זמן קריאה: 40 דקות
ראיתי בספר נודע (שמשבח מאוד את ההתבודדות והמסתעף) שכ' שגם אם לא מצליח לדבר עם ה' ולשפוך ולפרט כל העובר עליו כדבר איש אל רעהו וכו' וכו' - אז שיחזור שוב ושוב על משהו שהצליח להוציא מהפה עד שיצא לו עוד דיבורים.
האם באמת מותר לדבר עם ה' כמו איזה כפייתי נודניק?
הרי בגמ' יש על זה משפט מאוד חריף:
אֲמַר...
- 77 תגובות
- 760 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דווס
היום, 08:28
-
-
ותלמדנו לעשות "בהם" חוקי רצונך??
תגובות: 40
על ידי
אור החכמה » 13 אפריל 2021, 18:35
זמן קריאה: 13 דקות
כבר הרבה זמן אני מתקשה להבין על פי דקדוק מהו שאנו אומרים במוצ ש אתה חוננתנו למדע תורתך ותלמדנו לעשות בהם חוקי רצונך , על מה קאי תיבת בהם ??
ואין לומר שקאי על תורתך דא כ היה צ ל בה בלש' יחיד נקבה
ולאחרונה ראיתי את הנוסח של ותודיענו שאמרנו בפסח שחל במוצ ש, ושם כתוב ותודיענו ה' אלהינו את משפטי צדקך...
- 40 תגובות
- 311 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי הצעיר שבחבורה
היום, 07:35
-
-
מי שברך למתענים בה"ב, בה"ה או בה"ג??
תגובות: 4
על ידי
username » אתמול, 21:30
זמן קריאה: 1 דקות
מכיוון שהשנה תצא תענית שני בתרא בפסח שני, וכבר האריכו האחרונים במהותו של היום לעניין אי אמירת תחנון וכו', אשר לדעת חלק מהפוסקים אמירת סליחות מיתלא תליא בהא, אמנם מסתבר שלגבי התענית כו ע מודו דהצום נדחה, א כ נשאלת השאלה בנוסח מי שברך האם צריך לשנותו מהנוסח הקבוע,או שלא.
- 4 תגובות
- 70 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
היום, 02:20
-
-
ספר על עניני תפילה
תגובות: 19
על ידי
נתן10 » 15 אפריל 2021, 14:22
זמן קריאה: 2 דקות
מחפש ספר ללימוד עניני התפילה בפשט ובחסידות
אין הכוונה לפירוש מילים
- 19 תגובות
- 153 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
אתמול, 23:49
-
-
- 14 תגובות
- 266 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מתאהב על ידך
16 אפריל 2021, 00:28
-
-
- 30 תגובות
- 3945 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
15 אפריל 2021, 18:03
-
-
כשם שאני רוקד כנגדך, כמה שיעור הריקוד כדי שלא יהיה מקלל עצמו בטעות ח"ו?
תגובות: 17
על ידי
אח שלך » 03 נובמבר 2019, 01:51
זמן קריאה: 5 דקות
כידוע ישראל קדושים רוקדים ריקוד קל כלשהו ומשמחים את החתן בשבת שבע ברכות למרות שאסרו חז ל לרקוד בשבת שמא יתקן כלי שיר.
והנימוק הנפוץ בפי העולם הוא ש'כזה ריקוד חלש זה לא נחשב ריקוד'.
(יש שמגדירים שחפצא של 'ריקוד' זה רק כשיש מידי פעם רגע קט ששתי הרגלים יחד באויר באותו הזמן ממש - ולא בזה אחר...
- 17 תגובות
- 331 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נכסוף נכספתי
15 אפריל 2021, 17:40
-
-
מה מקור הסיפור שכתב החיי אדם
תגובות: 9
על ידי
huo yuc יום טוב » 14 אפריל 2021, 18:06
זמן קריאה: 2 דקות
חיי אדם חלק א כלל ה
(כדי להלהיב לב אנשים לגודל הזהירות בזה, אעתיק מעשה רב .)
גדול אחד אנגיד ושמע בבית דין של מעלה קול רעש גדול פנו מקום לצדיק אחד שנפטר . וקבלוהו בכבוד גדול ונתנו לו ספר תורה בזרועו ושאלוהו, קיימת מה שכתוב בזה ואמר, הן. קיימת מצוה ראשונה שהיא פרו ורבו לא להנאתך אלא לשם שמים. ואמר,...
- 9 תגובות
- 151 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מ אלישע
15 אפריל 2021, 16:39
-
-
ולא לידי בזיון- מה היישוב לתמיהת הגראי"ל?
תגובות: 35
על ידי
סבא » 04 פברואר 2018, 09:04
זמן קריאה: 14 דקות
הבוקר בתפילה כשהגעתי למילים ולא לידי בזיון הרהרתי במעשה שכולנו וודאי נחשפנו אליו על הגראי ל שאמר שאינו מבין מדועי מבקשים זאת והרי אין מתנה טובה מזה,חשבתי בליבי - כולנו מתפעלים מגדלות הגראי ל שאחז כל כך גבוה שיכול היה לומר כן, אבל מה באמת התשובה לתמיהה,
ואף שלגבי עצמי לא הייתה לא היה לי קושי להבין...
- 35 תגובות
- 2856 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נבהל להשיב
15 אפריל 2021, 14:45
-
-
שובה עלינו או שובה אלינו
תגובות: 74
על ידי
בן אבנר » 03 אפריל 2021, 23:03
זמן קריאה: 29 דקות
בעוד שרוב מתפללי נוסח אשכנז כבר עזבו את נוסח סטנוב וחזרו לומר בתפילתם מוריד הגשם בסגול, אך יש עוד שינויים של אותו האיש המתפרסמים מעת לעת שעדיין רוב הציבור אומרים אותם בשיבוש, ומענינא דיומא אחר ששמעתי כל הפסח מהחזנים שובה אלינו בהמון רחמיך רציתי לדעת למה באמת לא שינו הציבור את הרגלם גם בזה לשובה...
- 74 תגובות
- 981 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מָרְדֳּכַי
14 אפריל 2021, 21:54
-
-
בריותיו אשר ברא
תגובות: 20
על ידי
חייל של הרבי » 13 אפריל 2021, 19:18
זמן קריאה: 5 דקות
ומכין מזון לכל בריותיו אשר ברא .
האם אין זו כפילות? מה הביאור בכך?
- 20 תגובות
- 169 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אור זורח
14 אפריל 2021, 11:01
-
-
עיון בפיוט ברוך א'ל עליון אשר נתן מנוחה
תגובות: 23
על ידי
ובכן » 09 אפריל 2021, 06:25
זמן קריאה: 7 דקות
הזמר הזה ידוע רבות בין האשכנזים, ואמרתי לשתף את אשר עיינתי בו ובמבנהו וצורתו.
הבית הראשון:
ברוך א'ל עליון/ אשר נתן מנוחה
לנפשנו פדיון/ משאת ואנחה
והוא ידרוש לציון/ עיר (הנדחה)
עד אנה תוגיון/ נפש נאנחה
כל אחד מבחין במבנה. הבית כולל ארבע שורות, כאשר כל החלקים הראשונים שלהן מתחרזים יחד בסיומת...
- 23 תגובות
- 364 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי למה זה תשאל לשמי
12 אפריל 2021, 21:25
-
-
קה קלי וגואלי
תגובות: 25
על ידי
שש אנוכי » 11 אפריל 2021, 23:41
זמן קריאה: 5 דקות
מדוע ממעטים באמרת פיוט זה ומה הכלל בזה?
- 25 תגובות
- 248 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי הכהן
12 אפריל 2021, 14:06
-
-
תפילת שלמה בחרוזות
תגובות: 46
על ידי
ובכן » 05 אפריל 2021, 00:24
זמן קריאה: 13 דקות
אחר שמצאתי שאלה זו
...והיכן מצינו שאנשי כנסת הגדולה חרזו חרוזים?
...ובכלל אני שואל, האם מצאנו בתקופת אנשי כנה ג חריזה?
אמרתי לשתף ברעיון נחמד ששמעתי ממאן דהוא , ששלמה המלך בתפילתו ( מלכים א ח, נז-נט ), דקדק לחרוז מילות הברכה, וזו תוארה:
יְהִי ה' א'להינו עִמָּנוּ
כַּאֲשֶׁר הָיָה עִם...
- 46 תגובות
- 464 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ובכן
12 אפריל 2021, 02:44
-
-
אמירת יהי שם לאחר שמונה עשרה למנהג הספרדים
תגובות: 12
על ידי
well » 04 אפריל 2021, 21:53
זמן קריאה: 2 דקות
כידוע מנהג הספרדים לומר שלשה פסוקים לאחר שמונה עשרה : יהי שם וכו' (בתפילות שאין אומרים בהם תחנון),
האם מישהו יוכל להחכים אותי על מקור מנהג זה וטעמו?
- 12 תגובות
- 155 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כמו שחל
11 אפריל 2021, 12:21
-
-
הבדל בסדר סיום התפילה בין שבת לחול לפי נוסח אשכנז
תגובות: 4
על ידי
well » 10 אפריל 2021, 22:29
זמן קריאה: 1 דקות
כידוע לפי נוסח אשכנז מסיימים את התפילה בימות החול בסדר הזה: עלינו, שיר של יום, פטום הקטורת.
ואילו בשבת הסדר: פטום הקטורת, עלינו, שיר של יום.
האם ידוע למישהו מקורות המביאים טעם לשינוי הזה?
- 4 תגובות
- 77 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דרומאי
10 אפריל 2021, 23:06
-
-
שאלה בפיוט אמיץ כוח
תגובות: 8
על ידי
HaimL » 28 ספטמבר 2020, 20:33
זמן קריאה: 1 דקות
אך למען הגילוי הנאות, אני דווקא מאומרי אתה כוננת .
והפר ציווי כפתי בהשאת זוחל. ועונש בזיעת אף לטרוף חוקו. ואיוולת בצירים. וערום עפר לחמו.
מדוע לא הזכיר ערום אצל החטא, שבא ע י ערמתו של הנחש, כמפורש בתורה, והנחש היה ערום וגו'. והיה צריך לכאורה להזכיר זוחל אצל העונש דווקא.
- 8 תגובות
- 158 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
09 אפריל 2021, 06:59
-
-
זמן ברכת הנטילה שלפני התפילה
תגובות: 10
על ידי
שלומי טויסיג » 07 יוני 2020, 22:28
זמן קריאה: 7 דקות
התוס' (פסחים ז:) ועוד ראשונים רבים הביאו שני טעמים מדוע אין ברכים את ברכת על נטילת ידים עובר לעשייתן קודם הנטילה, א. שכיון שלפעמים
הידים מזהמות וא״א לברך על נט״י, א״כ גם כשידיו נקיות יברך אחר הנטילה. ב. מפני שאפשר לברך עובר לעשייתן גם אם מברכים לאחר הנטילה, והוא ע״י שנברך קודם הניגוב שהיא גמר...
- 10 תגובות
- 166 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
09 אפריל 2021, 00:13
-
-
ח"י אזכרות בובא לציון ?
תגובות: 4
על ידי
אברהם לוי » 04 אפריל 2021, 22:14
זמן קריאה: 2 דקות
כתב האבודרהם בסדר ובא לציון וז ל: ולכך תקנו לתרגם סדר קדושה זה כדי שיבינו עמי הארץ שאין מכירין לדבר בלשון הקדש אלא בלשון תרגום שהיו רגילים לדבר בו באותו זמן, כמו שאמרנו בפירוש הקדיש. ותקנו להם כאן כמו תפלה קטנה. בתחלה אשרי ואח כ קדושה וזכרון ציון ותלמוד תורה, כמו שתקנו בלילי שבת ברכה מעין שבע בעבור...
- 4 תגובות
- 96 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אברהם לוי
08 אפריל 2021, 20:44
-
-
את שם הקל המלך הגדול הגיבור והנורא "קדוש הוא".
תגובות: 47
על ידי
יושב אוהלים » 03 מרץ 2021, 12:30
זמן קריאה: 19 דקות
בברכת יוצר:
אֶת שֵׁם הָאֵ-ל הַמֶּֽלֶךְ הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא קָדוֹשׁ הוּא .
צ ב למה נשתנה צורת התואר האחרון 'קדוש' משאר התוארים הא-ל הגדול הגיבור והנורא, שנאמר בזה קדוש הוא , ולמה לא נאמר אֶת שֵׁם הָאֵ-ל הַמֶּֽלֶךְ הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא וְהַ קָדוֹשׁ?
ואין לומר שאנו אומרים...
- 47 תגובות
- 397 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי קדמא ואזלא
08 אפריל 2021, 14:05
-
-
מה אתם מתכוונים בתפילות מוסף - לבקש או לנדור ממש? והאם זה לעיכובא?
תגובות: 11
על ידי
מתאהב על ידך » 26 מרץ 2020, 03:01
זמן קריאה: 5 דקות
למשל היום במוסף של ר ח (אבל לא רק):
שתעלנו בשמחה לארצנו ותטענו בגבולנו, ושם נעשה לפניך את קרבנות חובותינו .
ואני נבוך כל פעם מחדש
האם במילים אלו אנו אמורים לבקש שתי בקשות כדלהלן:
1. שתעלנו וכו'.
2. שנעשה לפניך וכו' .
או אולי בעצם בתפילה זו מתייחסים אנו לתביעה האוטומטית המתעוררת כלפינו, שהלא הגיע...
- 11 תגובות
- 265 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דעתו יפה
08 אפריל 2021, 07:34
-
-
ברכה ותפילה בלא כוונה
על ידי
נסיכא דבי נשיאה » 07 אפריל 2021, 17:43
זמן קריאה: 0 דקות
וכתב ר' יהודה החסיד (*) שה' יתברך מתמלא חרון-אף בראותו שאומרים ברכה ותפילה בלא כוונה, וגורם לאיבוד החכמה והתבונה מן העולם!
היכן דברי רבי יהדוה חסיד?
- 0 תגובות
- 47 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נסיכא דבי נשיאה
07 אפריל 2021, 17:43
-
-
פירוש שם ה' "אדני" לפי ר' יהודה החסיד והרוקח
תגובות: 1
על ידי
במבי » 04 אפריל 2021, 09:31
זמן קריאה: 1 דקות
כתוב בספר הגימטריאות של ר' יהודה החסיד בריש פרשת פקודי:
מה טובו אהליך יעקב, מה באתב ש י צ (בגימטריא) מאה זהו מה ה' אלוקיך שואל מעמך, מאה ברכות בכל יום ומאה אותיות בפסוק כשתקרא במילוי תיבות שואל , ובכל ברכה שם אדני בסוף הברכה והוא אַדֵן העולם (ד' בצירי) מתחת זרועות עולם (דברים לג-כז) וכנגדו ק'...
- 1 תגובות
- 70 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אור זורח
07 אפריל 2021, 14:06
-
-
ברך עלינו - הסבר.
תגובות: 5
על ידי
משה-הלוי » 29 מרץ 2021, 22:35
זמן קריאה: 1 דקות
למה בברכת השנים אומרים רק 'ושבענו מטובה' ולא ממשיכים שיהיה לחיים ולא למוות, לברכה ולא לקללה. כמו בתפילת טל?
- 5 תגובות
- 77 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן אבנר
07 אפריל 2021, 12:30
-
-
הקפדת הפייטנים בחריזה על הניקוד והדיוק הניקודי
תגובות: 81
על ידי
אבר כיונה » 20 דצמבר 2020, 00:09
זמן קריאה: 22 דקות
אחד טען שראי' שצריך לומר שם אדנות כהגייה המזרחית בפתח תחת הנון, מהזמירו צור משלו אכלנו ברכו אמוני שבענו וגם הותרנו כדבר ה', ואמרו לו שאין מזה ראי' אלא לזה שמחבר הזמירה הנ''ל הי' מעדות המזרח.
גם ר' שמעון בר יצחק ממגנצא חרז פתח עם קמץ בזמר ברוך ה' יום יום, וכן ר' ברוך בר' שמואל ממגנצא בברוך אל...
- 81 תגובות
- 432 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נבהל להשיב
07 אפריל 2021, 10:44
-
-
אמירת פיוטים
תגובות: 42
על ידי
איש הישראלי » 04 אפריל 2021, 17:55
זמן קריאה: 16 דקות
מדוע בבתי הכנסת הנקראים ליטאים
לא אומרים פיוטים
למרות דברי רבינו המ ב בעניין זה?
- 42 תגובות
- 357 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נש בר נש
07 אפריל 2021, 00:29
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה